دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ چیست

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1400/02/16

به زبانی ساده می توان گفت همه مردم دنیا به دنیال زیبایی، جوانی هستند و جنسیت آنها مانع این موضوع نمی شود. مشکلات پوستی در همه سنین به دلایل مختلف مانند جای جوش، آکنه، پیری و ... دیده می شود که تکنیک های خاصی برای بهتر کردن این نوع پوست ها در علم پزشکی امروز وجود دارد.

یکی از روش هایی که نزدیک به 50 سال است برای بهبود کیفیت پوست استفاده می شود و هرساله پیشرفت هایی داشته میکرونیدلینگ می باشد که شباهت های بسیاری به علم پزشکی مصریان نیز دارد.

میکرونیدلینگ چیست؟

برخی افراد بعد از عمل های جراحی نگران از بین بردن جای بخیه و یا آثار آن هستند، برخی آسیب های وارد شده روی پوست خود را می خواهند از بین ببرند. اگر پزشک معالج تشخیص بدهد که از روش های غیرتهاجمی می تواند درمان کند اولین روشی که بکار می برد میکرونیدلینگ می باشد این علم با شوکی به پوست وارد می کند باعث کلاژن سازی دوباره آن شده و پوست سالم تر و جوان تر می شود. این روش برگزفته از روش مصریان باستان می باشد که با ماسک های زبر و سخت که روی پوست می گذاشتند پوست را به نوعی لایه برداری می کردند و سعی بر زیبایی بیشتر خود داشتند.

آشنایی با میکرونیدلینگآشنایی با میکرونیدلینگ

طریقه کارکرد میکرونیدلینگ Microneedling

کارکرد میکرونیدلینگ به طور کلی شبیه به هم است اما در دو نوع دستی و ماشینی انجام می شود اما در هر دونوع دستگاه مخصوص آن از سوزن های بسیار نازکی در فاصله چند میلی متری در کنار هم ساخته شده است که با فشار معینی وارد پوست شده و خراش و یا حفره لازم را ایجاد می کند تا سرم و ماده دیگری در صورت نیاز به راحتی جذب شود. بعد از هربار انجام این روش در فاصله چند روز به سرعت پوست بهبود پیدا می کند.

مقالات مرتبط با این مقاله را در این بخش از کلینیک کاشت مو دنبال نمایید

کدام یک بهتر است، میکروبلدینگ یا کاشت ابرو

چه تفاوت هایی میان میکرونیدلینگ و میکروبلدینگ وجود دارد

کارکرد میکرونیدلینگ به صورت دستی

دستگاهی که به صورت دستی کار میکرونیدلینگ را انجام می دهد از جنس تیتانیوم ساخته شده است و درمارولر نام دارد. این دستگاه که به حالت غلطکی عمل می کند از سوزن های نازک و ریزی در کنار هم ساخته شده است. این دستگاه از جنس های دیگری هم وجود دارد مانند سیلیکون، فلز و پلیمر که در ایران یافت نمی شود. میزان فشار سوزن ها در این روش با فشار دست تعیین کننده است و قابل کنترل می باشد. 

کارکرد میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه

میکرونیدلینگ چون با دستگاه با سرعت بیشتری زده می شود معمولا کارایی بالاتری نسبت به نوع دستی آن دارد البته سرعت آن با دستگاه قابل تنظیم است. به طور کلی قبل از انجام اینکار برای اثر بخشی بالاتر روی پوست سرمی با محتویات ویتامین C، اسید هیالورونیک و ... می زنند تا کلاژن سازی سریع تر انجام شود.

طریقه کارکرد میکرونیدلینگطریقه کارکرد میکرونیدلینگ

مهمترین کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ

کاربرد های این سیستم درمانی بسیار زیاد است اما از مهمترین کاربرد های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

  • درمان جای جوش و آکنه

  • کاهش میزان ترک های حاملگی یا چاقی/لاغری

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ بسیار زیادی دارد اما از مزایایی که می توان برای این سیستم غیرتهاجمی درمانی نام برد می توان به 

  • تحریک و تسریع کلاژن سازی و کمک به جوانسازی هرچه بهتر پوست
  • کمک به بازسازی پوست برای از بین بردن جای زخم، بخیه و سوختگی
  • از بین بردن لایه های بیرونی پوست برای روشن شدن پوست 
  • امکان استفاده در برای نقاط مختلف حساس پوستی مانند بینی، گردن، دور چشم و ...
  • پایین بودن هزینه های این روش درمان جهت جوانسازی پوست صورت به نسبت سایر روشها مانند لیزر
  • برخلاف لیزر که برای هر نوع پوستی جواب نمی دهد از این روش می توان برای هر پوستی با هر رنگی استفاده می شود.

اشاره کرد.

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگکاربردها و مزایای میکرونیدلینگ

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ زمانی عمل می کنند که تمام مسائل قبل و بعد از عمل رعایت شود. اگر بخواهیم کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ بر روی پوست تاثیر داشته باشند باید قبل از عمل از پاک کننده پوست استفاده کنیم تا پوستمان پاکسازی شود سپس هرگونه ضایعه پزشکی و یا حساسیت به دارو و بیماری خاص پوستی را به دکتر گزارش دهیم.  حتما زمان عمل را مشخص کنیم چرا که باید از 3 هفته قبل از عمل از لایه بردار استفاده نکنیم تا پوست آسیب نبیند و کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ بعد از عمل تاثیر گذار باشند. 

مراقبت های بعد از آن در جهت بهره گیری از کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ

هر عملی حتی سرپایی و یا عملی مانند میکرونیدلینگ به اسم آسان می آیند اما دارای عوارضی هستند که ممکن است برای برخی ترس و وحشت ایجاد نمایند. بعد از این عمل شما پوست خود را قرمز، کمی خونین و یا کبود می بینید که ترس را برای شما به وجود می آورد اما کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ باعث می شود تا افراد این موضوعات را نادیده بگیرند و برای بهبودی انجام دهند. در هرصورت بهتر است مراقبت هایی بعد از این عمل صورت بگید که شامل موارد زیر می باشد:

  • مصرف میوه هایی مانند پرتقال که خاصیت ترمیم کنندگی دارند.
  • عدم استفاده از داروهای ضد التهاب مانند ادویل و بروفن و در صورت مصرف باید با پزشک خود در میان بگذارید.
  • عدم انجام فعالیت هایی که جنب و جوش دارد و باعث تعریق پوست می شوند.
  • عدم حضور در معرض آفتاب مستقیم تا زمان معین کننده پزشک معالج
  • استفاده از کرم های ضد آفتاب حاوی زینک در صورتی که ممکن است در معرض آفتاب قرار بگیرید
  • با پوست خود کاری نداشته باشید و لمس نکنید
  • عدم استفاده از محصولاتی که خاصیت اسیدی دارند. 

مراقبت های قبل و بعد از میکرونیدلینگمراقبت های قبل و بعد از میکرونیدلینگ

پر بازدیدترین مقالات وب سایت کلینیک کاشت مو را در این بخش دنبال نمایید

شستن صورت بعد از تزریق ژل

بررسی و مقایسه مزوتراپی و فیلر مو

آیا آب برنج باعث رشد مو می شود؟

دیدگاه ها
0
User
ناشناس

بسیار عالی
ثبت دیدگاه