دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT چیست

مراقبت های پوست و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1401/05/28

تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT به شما کمک می کند تا بهترین سبک از این درمان و احیای مو را برای خود انتخاب نموده و با نتیجه رضایت بخشی مواجه شوید. برای آن که میان این دو روش کاشت مو گزینه مناسب را انتخاب کنید باید با نوع عملکرد هر یک، مزایا، معایب و ... در هر کدام به طور کامل آشنایی داشته و بهترین حالت را برگزینید.

در حقیقت همه افراد با قرار گرفتن در برابر مشکلات، استرس، شرایط ژنتیکی و بروز بیماری های متفاوت دچار ریزش مو می شوند. به همین منظور امروزه متقاضیان بسیاری به دنبال درمان این مشکل هستند. دو راه حلی که در این مقاله قرار است در جهت درمان این مشکل به آن بپردازیم بررسی کاشت مو به روش FIT و FUT می باشد. پس در این مقاله با کلینیک کاشت مو بیوتی کلینیک همراه باشید تا اطلاعات جامعی از این دو روش بدست آورید. 

تفاوت کاشت مو Fit و Futتفاوت کاشت مو Fit و Fut

کاشت مو به روش FIT

برای آن که از تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT به خوبی آشنا شوید باید با هر یک از این روش ها مطلع شده و به خوبی از آن بدانید. در حقیقت یکی از جدیدترین روش های کاشت مو که این روزها توسط افراد بسیار زیادی مورد توجه قرار گرفته است FIT می باشد. اگر به دنبال یک راه حل برای درمان ریزش مو و احیای کامل آن هستید که تمایل دارید بیشترین نتیجه را در بر داشته باشد و از قیمت مناسبی بهره مند باشد می توانید از کاشت مو به روش FIT بهره مند شوید.

به طور کلی لازم است بدانید که در این روش با استفاده از یک پانچ کوچک تعدادی از فولیکول های مو که در قسمت پر پشتی قرار گرفته شده است را برداشته و با توجه به گرافت هایی که سبب تشکیل فولیکول ها هستند عملیات استخراج کامل انجام می شود.

نام دیگر این روش همچون نوع عملکردی که دارد به برش واحد فولیکولی نیز شهرت دارد.  بعد از آن که استخراج انجام شد تمام گرافت ها توسط میکروسکوپ بررسی شده و جداسازی های لازم صورت می گیرد. سپس در محل موردنظر دانه دانه کاشته می شود.  انجام این عملکرد بین 5 تا 8 ساعت کامل زمان خواهد برد. 

مزایا و معایب کاشت مو به روش FIT

همانطور که تا به این جا این روش برای شما به درستی توضیح داده شد اکنون وقت آن است تا با بررسی مزایا و معایب آن به درستی به تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT پی ببرید. از مزایا و معایب این روش کاشت مو می توان به مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است استناد نمود. همچون:

  • عدم تشکیل اسکار
  • بدون نیاز به جراحی 
  • دارای دوره نقاهت کوتاه 
  • خفیف بودن عارضه های حاصل از کاشت و برداشت فولیکول های مو  
  • عدم استفاده مناسب برای افراد دارای طاسی شدید 
  • طولانی بودن زمان عمل 
  • دارای خونریزی کوتاه در حین و بعد از عمل 
  • قابل انجام کامل در یک جلسه 
  • نیاز به تراشیدن موی سر
  • امکان بروز تورم و التهاب 
  • ایجاد دلمه های کوچک در قسمت کاشت مو 
  • در صورت عدم رعایت نکات ضروری و مراجعه به کلینیک معتبر امکان بروز عوارض، اسکار، عفونت و ... 

کاشت مو به روش FITکاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FUT

حال که اطلاعات کاملی از روش قبلی دارید بهتر است با این روش نیز بیشتر آشنا شده تا از تفاوت های آن به خوبی آگاه شوید. پیوند مو به روش FUT بهترین انتخاب برای افرادی است که از طاسی بسیار رنج برده و دچار مشکلات متعدد در این زمینه هستند. برای این دسته از افراد کاشت مو در حجم بسیار زیاد نیاز است.

در این روش پزشک متخصص یک لایه از پوست قسمت سر فرد را که دارای تعداد بسیار زیادی فولیکول می باشد برش زده و جداسازی مناسبی انجام می دهد. سپس جای آن قسمت به درستی بخیه زده می شود. در نهایت فولیکول هایی که از آن قسمت برداشته می شود به خوبی تقسیم بندی شده و بر اساس گرافت های حاضر آماده سازی برای مرحله کاشت صورت می گیرد.

در نهایت در شرایط مقرر کاشت گرافت هایی که در زیر میکروسکوپ پردازش شده و غربال شده اند در محل مورد نظر به خوبی انجام خواهد شد. مدت زمان این اقدام نیز همچون روش قبلی از 5 تا 8 ساعت با توجه به حجم کار متفاوت خواهد بود. 

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

بهترین روش کاشت موی طبیعی

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش Safer

مزایا و معایب کاشت مو به روش FUT

برای که که به طور دقیق متوجه تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT بشوید لازم است تا از مزایا و معایب این سبک نیز باخبر شده و بر اساس سنجش هر دو کفه ترازو بهترین راه حل را انتخاب کنید. به طور کلی اگر بخواهیم برای شما از مزایا و معایب این عملکرد درمانی و زیبایی بگوییم باید به مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است توجه کنیم. همچون:

  • عدم نیاز به تراشیدن موی سر 
  • بهره مندی از پیوند حجم مناسبی از فولیکول های مو تنها در یک جلسه 
  • دارای نتیجه نهایی طبیعی 
  • بهترین گزینه برای افراد با ریزش شدید، گسترده و طاسی سر 
  • دارای هزینه مناسب و اقتصادی 
  • بروز زخم در ناحیه ای که برش ایجاد شده است.
  • ایجاد قرمزی، خارش، آلرژی و ... 
  • در صورت عدم برخورد صحیح و اصولی امکان بروز عفونت در ناحیه پیوند
  • دارای دوره نقاهت طولانی 
  • ایجاد اسکار در ناحیه بانک مو 
  • احتمال تغییر بافت مویی و عدم همخوانی نوع موها در کنار هم 

کاشت مو به روش FUTکاشت مو به روش FUT

کاشت مو FIT و FUT  چه تفاوتی دارند؟

اکنون که به طور کامل با هر دو روش آشنا شدید وقت آن است تا جداگانه از هر روش بدانید. در حقیقت مهم ترین تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT نوع استخراج واحد های فولیکول مو می باشد. در روش FUT پزشک با ایجاد نواری مناسب، سعی در جداسازی پوست اهدا کننده دارد تا به واحد های فولیکول مو دسترسی پیدا کند. و در روش FIT این واحد ها با توجه به ابزار مورد نظر هر دانه جداسازی می شود.

همچنین همانطور که گفته شد تفاوت بارز دیگر میان بهترین کاندیدای هر دسته می باشند. اکنون به خوبی متوجه شدید که هر روش برای چه گروهی مناسب و برای چه دسته ای بدون تاثیر مثبت خواهد بود. پس اگر قرار است برای کاشت مو اقدام کنید به تمام نکاتی که در این مقاله متوجه آن شده اید توجه کنید. البته از یاد نبرید که شما می توانید همه روزه با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما تماس گرفته و با انتخاب بهترین کلینیک تصمیم مناسبی با توجه به نظر پزشک متخصص بگیرید.

مقایسه کاشت مو به روش FUT  و FIT

برای آن که بهتر متوجه  تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT بشوید بهتر است به مقایسه نهایی میان این دو روش بپردازیم. به طور کلی تمام مواردی که در ذیل گفته شده است می تواند بهترین نتیجه را در این مقایسه به شما ارائه دهد. 

  • در اولین تفاوت میان این دو روش باید به این توجه کنید که در روش fit تنها فولیکول های مو که مناسب کاشت می باشند به درستی جدا می شوند. اما در روش fut  یک برش از پوست کاملا جد ا می شود. که این نشان از تهاجمی تر بودن و داشتن دوره نقاهت طولانی تر خواهد بود. همچنین در این روش نیاز به بخیه زدن می باشد. در صورتی که مدل کاشت مو fit  نیاز به بخیه ندارد و بیمار با آرامش بیشتری همراه است.  
  • به عوان دومین مورد از تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT می توان به نرخ رشد پایین تر از موها در روش FUT اشاره کرد. و این روش از دقت کمتری نسبت به روش دیگر برخوردار است. 
  • اگر تراکم موها و اندازه ان چندان برایتان اهمیت ندارد می توانید از روش fut استفاده کنید. در صورتی که این مورد برای شما قابل توجه می باشد پس بهترین انتخاب برایتان بهره مندی از کاشت مو به روش fit  می باشد. 
  • روش درمانی fit  به نسبت روش دیگر با هزینه بیشتری برای فرد مواجه خواهد بود. البته که برای مبحث هزینه در هر دو مورد شما باید به عوامل تاثیر گذار دیگر که سبب نوسان قیمت برای انجام عملکرد انتخابی شما می شوند نیز به خوبی توجه کنید. از جمله این عوامل می توان به؛ موقعیت جغرافیایی کلینیک، اجرت کار پزشک و تیم همراه، حجم کار، تعداد جلسات و ... اشاره نمود. 

مقایسه کاشت مو به روش FUT  و FITمقایسه کاشت مو به روش FUT  و FIT

انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو در بیوتی کلینیک 

در این مقاله سعی شد به معرفی کامل تفاوت روش کاشت مو FIT و FUT پرداخته شود. اکنون شما اطلاعات کاملی از هر دو حالت در اختیار دارید. بیوتی کلینیک نیز مفتخر است تا شما متقاضیان زیبایی و همراهان گرامی را در زمینه انتخاب بهترین کلینیک در تهران برای انجام این اقدام درمانی و زیبایی همراهی نماید.

همچنین علاوه بر کاشت مو شما می توانید مشاوره های لازم در جهت انتخاب یک کلیک درمانی و مرکز زیبایی در حوزه لاغری و تناسب اندام، پوست و زیبایی، جراحی زیبایی و ... از این مجموعه دریافت نمایید. مفتخریم که می توانیم برای دستیابی سلامتی و زیبایی بیشتر در کنار شما قدم برداریم.

دیدگاه ها
0
User
صادق درخشنده

خیلی مطلب خوبی بود واقعا. من تفاوت روش های مختلف کاشت مو رو نمیدونستم اما این مقاله خیلی از سوالاتم رو برطرف کرد. ممنونم ازتون
ثبت دیدگاه