دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

آیا آب برنج باعث رشد مو می شود؟

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1399/10/17

تاثیر آب برنج بر رشد مو چگونه است؟

یکی از باورهایی که ذهن بیشتر افراد مخصوصا خانم ها را درگیر کرده است تاثیر آب برنج بر رشد مو است. آب برنج با دارا بودن خواص شگفت انگیز فراوان در طب سنتی برای بعضی از درمان ها استفاده می شده است. در این مقاله تاثیر این ماده بر افزایش رشد مو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خواص آب برنج چیست؟

یکی از مهم ترین موادی که در اکثر خانه های ایرانیان یافت می شود برنج است. منطقه آسیا با مصرف سرانه بیش از نیمی از برنج دنیا در رتبه اول مصرف این ماده در جهان قرار دارد. اکثر ایرانیان هم به خوردن برنج به صورت پلو عادت دارند. پخت برنج به صورت آبکشی باعث هدر رفت ویتامین ها و املاح مفید موجود در برنج می شود.

در بعضی از مناطق آسیا مردم از این آب برنج برای تقویت مو و افزایش رشد آن استفاده می نمایند. به گفته این گروه با این کار عملا تمام موادی که در هنگام آبکش کردن برنج از آن خارج می شد دوباره مورد استفاده قرار گرفته و موجب رشد و تقویت موها در این افراد می شود.

تاثیرات آب برنج در رشد موتاثیرات آب برنج در رشد مو

تاثیر آب برنج بر رشد مو

بسیاری از محققان در تحقیقات خود ثابت نموده اند که آب برنج رشد مو را تسریع می کند. البته نباید فراموش کرد که بسیاری نیز این تحقیقات را رد می کنند. اما هنوز کاملا مشخص نیست که آیا تاثیر آب برنج بر رشد مو مثبت است و یا تاثیر زیادی ندارد. اما توجه به این نکته که برنج یک ماده طبیعی است و  در صورتی که طبق باور بعضی از افراد تاثیر آب برنج بر رشد مو درست نباشد نیز باز مصرف آن برای موها ضرری ندارد و مانند مواد شیمیایی باعث آسیب رساندن به موها نمی شود.

آخرین مطالب تکمیلی را می توانید در کلینیک کاشت مو در این بخش دنبال نمایید

دلایل ریزش مو در زنان و دختران

برنامه درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

آیا امکان کاشت مو با بانک موی دیگران وجود دارد؟

کدام نوع از آب برنج بیشتر بر رشد مو موثر است؟

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که منظور از آب برنج یعنی آب برنجی که به صورت آب کش از آن باقی می ماند. این آب که بیشتر به صورت نشاسته ای است در صورت پختن برنج به شکل دمی نیز از برنج باقی می ماند. این آب محتوی چندین نوع اسید آمینه و مواد مغذی است که با مصرف آن برای شستشوی مو باعث تقویت مو شده و پی هاش موها را تنظیم می نماید. در نوع دیگر آب برنج را از برنج تخمیر شده تهیه می نمایند. بعد از تخمیر دانه های برنج ماده ای به نام پیترا در آب تولید  شده که مملو از انواع مختلف ویتامین و مواد معدنی است. استفاده  از این نوع آب برنج باعث سلامت مو و تسریع در روند رشد آن می شود.

آب برنج و تاثیر آن بر رشد موآب برنج و تاثیر آن بر رشد مو

آب برنج و تاثیر آن بر رشد مو

با توجه به نکاتی که گفته شد هر فرد می تواند به سادگی آب برنج را در منزل خود تهیه و از آن جهت شستشوی مو استفاده نماید. توجه کنید که می توانید در صورت دلخواه به آب برنج اسانس های دلخواه خود را اضافه نموده و یا این آب را به شامپوهای مورد علاقه خود اضافه کنید. و سپس این محلول را برای شستشوی مو در زمان استحمام استفاده نمایید.

توجه به این نکته ضروری است که این محلول باید حتما به مدت حدود 20 دقیقه بر روی سر باقی بماند تا تاثیر آب برنج بر رشد مو خود را کاملا نشان دهد.

مزایای آب برنج برای رشد مو

از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا افراد زیادی از آب برنج برای  شستشوی موهای خود استفاده نمایند خواص فوق العاده این ماده است. آب برنج حاوی مقدار زیادی املاح، مواد مغذی، مواد معدنی و اسید آمینه است. از دیگر مواد موجود در آب برنج که باعث تاثیر آب برنج بر رشد مو می شود می توان به کربوهیدرات اینوزیتول اشاره نمود. بیشتر موها در اثر خشکی زیاد به  سادگی دچار شکنندگی شده و به اصطلاح عامیانه دچار موخوره می شوند. استفاده از آب برنج موها را انعصاف پذیرتر نموده و از ایجاد موخوره در آن جلوگیری می کند. از دیگر مزایایی تاثیر آب برنج بر رشد مو می توان به این موارد اشاره نمود.

  • درمان کننده شوره سر

  • از بین برنده موخوره

  • نرم کننده طبیعی مو

  • تقویت ریشه مو با آب برنج

  • از بین برنده شپش و انواع آلودگی مو

مزایای آب برنج بر رشد مومزایای آب برنج بر رشد مو

چگونگی مصرف آب برنج برای رشد مو

بیشتر افراد  از نحوه استفاده آب برنج جهت شستشوی مو به خوبی اطلاع دارند. اما بعضی از افراد از تاثیر آب برنج بر رشد مو بی اطلاع هستند و نمی دانند چگونه از این ماده برای شستشوی موهای خود استفاده نمایند. موهای حساس ترین عضو در بدن هستند که در اثر تاثیرات محیطی به سرعت دچار آسیب شده و این اثرات را با کند شدن سرعت رشد و یا بیماری هایی که موها را درگیر می کند نشان می دهند. برای سلامت و افزایش رشد موها استفاده از محلول های طبیعی بهترین راه کار است. یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای سرعت بخشیدن به رشد موها استفاده از آب برنج است. برای این کار می توانید بعد از تهیه آب برنج آن را با اسانس های مود علاقه خود ترکیب و هفته ای  دو بار موهای خود را شستشو دهید. علاوه بر آن می توانید از تاثیر آب برنج بر رشد مو استفاده نموده و از آب برنج جهت آب کشی موهای خود بهره ببرید. این کار در طی مدت زمان کوتاهی باعث رشد سریع موها در شما خواهد شد.

چگونگی تهیه آب برنج

برای این که آب برنج تهیه کنید می توانید به چند روش اقدام کنید:

  • روش اول: در این روش می توانید از آب برنج که هنگام خیس کردن برنج از آن باقی می ماند استفاده نمایید.
  • روش دوم: در این روش بعد از آبکش نمودن  برنج می توانید از آب برنج باقی مانده آن استفاده کنید.
  • روش سوم: در این روش نیز بعد از تهیه برنج به صورت دمی می توانید از آب اضافی برنج در حال پخت برداشته و با اضافه نمودن اسانس های دلخواه از آن برای شستشوی موی خود استفاده نمایید.

در  هر سه روش بعد از تهیه آب برنج در صورتی که این محلول چند روز باقی بماند آب برنج تخمیر شده تولید خواهد شد که برای مصرف باید حتما از مقداری آب جهت رقیق نمودن آن استفاده نمایید.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه