دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1400/01/31

مصرف دارو برای رویش بهتر مو

بسیاری از افراد به دلیل ریزش مو فراوان به فکر راه حلی هستند تا از آن جلوگیری کنند. در اولین سخن می توانم به این افراد اشاره کنم که برای درمان ریزش مو در ابتدا باید دلیل ریزش موی خود را درک کنیم. برای مثال اگر ریزش موی شما از صفات ارثی باشد ، آیا مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است؟ یا اگر ریزش موی شما به دلیل بیماری های روحی باشد، مسلما نیازی به مصرف دارو برای رویش مو نیست، تنها نیاز به برطرف کردن حالت های روحی است؟ یا آیا مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است؟

ریزش مو چیست؟

ریزش مو یک ویژگی ارثی در بدن است و از فردی به فردی به عنوان صفات ارثی منتقل می شود. اما به صورت کلی این عامل یک عارضه از مشکلات هورمونی نیز هست، یعنی در برخی از مواقع خود افراد به این عارضه در اثر مشکلات هورمونی دچار می شوند. برای مثال برخی از افراد به دلیل بیماری های گوناگون ممکن است به ریزش مو دچار شوند و این مشکل از صفات ارثی آنها نباشد. قابل ذکر است که طبق آمار ها ریزش مو به دلیل بیماری را به عنوان شایع ترین دلیل ریزش مو بعد از صفات ارثی در تمامی جهان معرفی کرده اند.

از دلایل دیگر که می تواند عاملی برای ریزش مو باشد، می توان به بیماری های پوستی اشاره داشت.برای مثال افرادی که استرس های شدیدی را در زندگی خود تحمل می کنند معمولا به بیماری های پوستی و ریزش مو دچار می شوند. البته قابل ذکر است که برخی از افراد به دلیل برخورد با رادیو اکتیو و شیمی درمانی با ریزش مو روبرو می شوند ، زیرا این اشعه ها روی ریشه موی آنها تاثیر گذاشته و در گذر زمان باعث از بین رفتن آنها می شود.

ریزش مو چیستریزش مو چیست

آیا ریزش مو در سن خاصی رخ می دهد؟

در پاسخ به افرادی که تصور دارند ریزش مو در سنین خاصی رخ می دهد یا تنها در سنین پیری ریزش مو رخ می دهد، می توانم بگویم مشلما این یه تفکر بیهوده است. برخی از افراد در دوره نوجوانی به دلیل استرس زیاد دچار ریزش مو می شوند، در صورتی که برخی از افراد طبق عوامل ارثی با ورود به میانسالی دچار ریزش مو می شوند، یا برخی از افراد در دوره پیری دچار ریزش می شوند. ریزش مو برای افراد متفاوت دارای دوره های متفاوت است.

پربازدیدترین مطالب مرکز کاشت مو را در این بخش دنبال نمایید

کاشت مژه چه مزایا و معایبی دارد

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

آیا انجام لیزر بر روی موهای سفید امکان پذیر می باشد

دلیل ریزش مو در زنان چیست؟

در مردان ریزش مو بیشتر از زنان اتفاق می افتد، اما زنان نیز در درصد بالایی در جهان با ریزش مو روبرو می شوند، ریزش مو در زنان به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، برای مثال می توان از آنها به مشکلات هورمونی و استرس های بیشتر از حد نیز اشاره کرد.

از لحاظ علمی آلویسی آندروژنیک، یک هورمون است که می توان آن را شایع ترین دلیل ریزش مو در خانم ها دانست. این هورمون حتی در سنین جوانی نیز می تواند باعث ریزش موی شدید در خانم ها باشد. قابل ذکر است که این هورمون را می توان در خانم هایی که جوان هستند، با دارو کنترل کرد.

اما در خانم هایی که در سنین بالا هستند بهتر است قبل از مصرف داروهای ریزش مو به یک درمانگر برای ریزش موی خود مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریزش موی بیشتر در خانم ها از شما دعوت میکنیم تا مقاله "دلایل ریزش مو در زنان و دختران" را مطالعه بفرمایید.

مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است؟

در برخی از موارد بیماری ریزش مو را می توان با دارو متوقف کرد اما در برخی موارد دیگر نمی توان ریزش مو را با دارو متوقف کرد ، درواقع می توان اینکه آیا مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است؟را بر اساس دلیل ریزش مو مطرح کرد.

دلایل ریزش مودلایل ریزش مو

دلیل ریزش مو چیست؟

تا به اینجا به صورت کلی دلایل ریزش مو را برای شما بیان کرده ایم ، اما به صورت جزیی ریزش دارای عوامل و دلایلی است که می توان برای اینکه آیا مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است؟ یا خیر را به صورت کلی مشخص کند. برای مثال در پاسخ به این سوال که آیا مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است؟یا خیر ؟ در صورتی که دلیل ریزش موی شما ، دلایل اختلال و کم کاری غده ها باشد ، خیر است . زیرا هیچ داری نمی تواند کم کاری این غده ها را برای ریزش مو جبران کند.

شما برای اینکه پایخ این سوال را که آیا مصرف دارو برای رویش بهتر مو لازم است یا خیر؟ در ابتدا به دکتر مو و پوست مراجعه کنید تا نه تنها دلیل بیماری شما را مشخص کند، بلکه یک پاسخ منطقی و درست در جواب به سوال شما مطرح کند.

از نمونه داروهای ریزش مو به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

آیا برای ریزش مو دارو نیاز داریم؟ و اینکه این دارو ها چه دارویی هایی هستند؟ سوال اصلی افرادی است که با ریزش مو روبرو می شوند، در این قسمت به صورت کلی این دارو ها بیان می کنم. اما باز هم قابل ذکر است که مصرف دارو درصورت تشخیص دکتر بهتر است.

داروهای ضد آندروژن:

در صورتی که ریزش مو در شما به دلیل هورمون های جنسی باشد، شما می توانید با مصرف داروهای ضد آندروژن این هورمون ها را کنترل کنید. قابل ذکر است که در پاسخ به سوال آیا برای ریزش مو دارو نیاز داریم ؟یا خیر ؟ در این مورد می توانم بگویم خانم ها حتما به مصرف دارو نیاز دارند. اما آقایان نمی توانند به صورت سرخود این دارو را مصرف کنند زیرا ممکن است به فولیکل های موی آنها آسیب بزند.

داروهای مناسب برای رویش بهتر موداروهای مناسب برای رویش بهتر مو

ماینوکسیدیل:

ماسنوکسیدیل را می توان یک دارو برای ریزش مو در ناحیه های مختلف سر دانست، برای مثال زمانی که سر شما از ناحیه های مختلف دارای طاسی می شود، اما به صورت کلی با ریزش مو روبرو نیستید در پاسخ به سوال آیا برای ریزش مو دارو نیاز داریم می توانم ماینوکسیدیل درمانگر ریزش مو را به شما پیشنهاد کرد.

فیناستراید:

فیناستراید را می توان دارویی معرفی کرد که آرویسی آندروژنتیک را در بدن کنترل کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی در خصوص این دارو مقاله "فیناستراید داروی درمان ریزش مو (Finasteride)" را تهیه کرده کرده اند که این مقاله را جهت آشنایی بیشتر با این دارو به شما معرفی میکنیم.

دیدگاه ها
0
User
آذر امامی

ممنون از مطالب کامل و عالیتون. این مقاله و مطالب دیگه ای در همین مقاله لینک دادید خیلی به من کمک کرد
ثبت دیدگاه