دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

آیا انجام لیزر بر روی موهای سفید امکان پذیر می باشد

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/04/30

انجام لیزر بر روی موهای سفید

جواب این سوال برای بسیاری از افرادی که به دلیل سوایق ارثی یا ژنتیکی یا با افزایش سن موهایشان سفید شده، خوشایند نیست. پیشرفت های قابل توجهی در زمینه لیزر موهای سفید انجام گرفته و دستگاههای بسیار پیشرفته با تکنولوژی های مدرن به بازار عرضه شده اند اما  لیزر موهای سفید موضوعی قابل بحث میباشد.

ملانین چیست و چه چیزی باعث سفید شدن موها می شود؟

 ملانین ماده ای است که توسط بدن در سلولها تولید شده و به پوست و مو رنگ می بخشد، میزان تولید ملانین در همه افراد یکسان نیست. افرادی که موهای تیره تری دارند؛ ملانین بیشتری در بدنشان تولید می شود. البته برای تشخیص اینکه لیزر مو برای شما مناسب است یا خیر فقط نباید به ظاهر موهای صورت یا سر نگاه کرد. صرف نظر از رنگ موهای سر و صورت، ملانین موجود در سایر نواحی بدن افراد نیز متفاوت است. بنابراین حتی افرادی که موهای سرشان روشن است ممکن است برای لیزر موهای زائد نواحی دیگر بدن مانند زیربغل مشکلی نداشته باشند. زیرا بیشتر موهای بدن که در مناطق محبوب برای لیزر مو رشد می کنند بلوند و سفید نیستند.

رنگ موها با بالا رفتن سن نیز می تواند تغییر کند. تاثیر عدم وجود ملانین در موها بر نحوه استفاده از دستگاه لیزر مو شایان ذکر است. فقدان رنگدانه به این معنا است که موهای سفید برای حذف شدن با لیزر مو مناسب نیستند.

ژنتیک

اصولا ژنتیک بر سن و سال در رابطه با سفیدی مو غالب است یعنی موهای شما ممکن است زودتر از زمان طبیعی اش رنگدانه از دست بدهند. برای بعضی از افراد حتی قبل از بیست سالگی هم این اتفاق روی داده است. برای دیگران، پیدایش اولین موهای سفید کمی دیرتر اتفاق می افتد.

هورمون ها

هورمون های شما تاثیر بسزایی بر رنگدانه های موهایتان دارند. عدم تعادل باعث می شود که موهایتان سفید شود.

شرایط پزشکی

قرار گرفتن در معرض بیماری ممکن است باعث کاهش تولید رنگدانه های مو شود. کمبود ویتامین B12 یا مشکلات غده تیروئید و هیپوفیز هم موجب این مشکل می شوند.

استرس

استرس بیش از حد یکی از علل عمده پیری زودرس محسوب می شود که در کنار مصرف بیش از حد الکل و غذاهای ناسالم می تواند تاثیر شگرفی بر سفید شدن مو بگذارد.

مواد شیمیایی

گاهی اوقات استفاده از شامپوهای شیمیایی، صابون، رنگ مو و دیگر محصولاتی که ترکیبات شیمیایی دارند در گذر زمان باعث بروز این مشکل می شود. علاوه بر این، چنین موادی ممکن است منجر به عفونت های آلرژیک هم بشوند.

در حالی که لیزر موهای سفید یکی از موثرترین روش های از بین بردن موهای سفید شما است و این روش به طور گسترده ای در دسترس شماست، اما لیزر موی سفید برای از بین بردن موهای سفید گاهی تاثیری ندارند. لیزرها روی موهای تیره بهتر کار می کنند. گرچه کرم های موضعی وجود دارند که می توانند قبل از لیزر ساقه مو را تیره تر کرده و اثر بخشی آن را افزایش دهند؛ اما نمی توان منتظر بود که لیزر مو در کاهش رشد مجدد موهای سفید اثر گذار باشد.

دلایل سفید شدن مو

پیشرفت تکنولوژی لیزر برای حذف موهای سفید

موهای سفید به دلیل عدم وجود ملانین در فولیکول مو، در برابر بسیاری فناوری مبتنی بر نور مقاوم هستند. بسیاری از پروتکل های درمانی روی دستگاههای لیزر مو امتحان شده اند، اما هیچ یک از آنها درمانی مؤثر نبوده است.

روش های دیگر حذف موهای زائد مانند الکترولیز نیز می تواند به شما برای کاهش دائمی موهای زائد کمک کند. هرچند نتایج دائمی این روشها به اندازه لیزر نیست؛ اما الکترولیز می تواند به طور موثری از بازگشت موهای درمان شده جلوگیری کند.

متاسفانه، حذف موهای سفید با الکترولیز بسیار طولانی است، زیرا مستلزم درمان تک تک موهاست. لیزر موها می تواند چندین مو را به طور همزمان هدف قرار دهد، بنابراین در صورتیکه تمام موهای بدن شما سفید یا خاکستری نشده بهتر است یک دوره لیزر موهای زائد با لیزر و یاالکترولیز را با هم ترکیب کنید. به این ترتیب می توانید بوسیله الکترولیز تمام موهای سفید و خاکستری را که توسط لیزر تحت تأثیر قرار نمی گیرد، کاهش دهید و سایر نواحی بدن را که موهای تیره تری دارند های در یک بازه زمانی کوتاهتر با لیزر کندلا الکساندرایت درمان کنید.

توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید. چون پیشرفت تکنولوژی لیزر برای موها نیز به طراحی دستگاههایی منجر شده که هر دو روش درمان الکترولیز و لیزر را در یک دستگاه ترکیب کنند تا اپراتور لیزر بتواند با تنظیمات خاص، روند درمان را برای هر ناحیه از بدن بیمار تعیین کند. 

 

راه های از بین موی سفید توسط لیزر

تفاوت لیزر بر روی موهای سفید یا معمولی

این که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موها هستید یا خیر، به تراکم موهای بدن، رنگدانه موهای ناحیه مورد نظر و رنگ پوست شما بستگی دارد.

به طور مثال دلیل عدم اثربخشی لیزر موهای زائد روی موهای قرمز این است که پرتوهای پرانرژی از نور که برای از بین بردن مو استفاده می شود؛ در واقع بر اساس تضاد بین رنگ مو و پوست عمل می کنند. در واقع لیزر رنگدانه های ریشه مو را جدا می کند و آن را هدف قرار می دهد تا با گرم شدن و از بین رفتن موها، لایه های اطراف پوست آسیب نبیند. وقتی لیزر در تشخیص رنگدانه مو از پوست مشکل داشته باشد، این عمل به درستی انجام نمی شود!

لیزر موهای زائد روی موهای تیره در تضاد با پوست روشن بهتر عمل می کند چون لیزر به آسانی توسط رنگدانه تیره در مو جذب می شود. اما اگر پوست خیلی روشنی داشته باشید؛ احتمال تاثیرگذاری لیزر وجود خواهد داشت. این مطلب که لیزر موهای زائد روی موهای سیاه یا قهوه ای تیره موثر است بسیار صحیح می باشد. اگر موهای خاکستری، سفید، بلوند یا قرمز دارید، می توان آنها را با روش های جایگزین درمان کرد. اما دلیل اینکه رفع موهای خاکستری با استفاده از لیزر مشکل تر است این است که لیزر رنگدانه موها را هدف قرار می دهد و رنگ های دیگر مو مثل سفید و خاکستری به اندازه کافی تیره نیستند که یک پرتوی نور لیزری بتواند جذب آنها شود.

 تفاوت انجام لیزر بر روی موهای سفید و معمولی

نکات مهم قبل از حذف موهای سفید

قبل از انجام هر روشی برای حذف موهای سفید ضروری است که پوست را تمیز و مرطوب نگه دارید تا درد کمتری را احساس کنید. بعد از انجام نیز پوست صورت در نواحی مدنظر باید ضدعفونی شود تا آلودگی و عفونت از منافذ باز وارد پوست نشود. توجه کنید که هرنوع روش پزشکی یا آرایشی برای برداشت موهای سفید انتخاب می کنید بستگی به روند مشخص و متوالی آن دارد تا نتیجه بگیرید و موهای سفید کاهش یابند.
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه