دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو و راه حل درمان آن چیست؟

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1399/12/12

دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو

دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو چیست؟ چه کارهایی باید انجام دهیم تا ابرویمان از این کم پشت تر نشود و راه درمان کم پشتی ابرو چیست؟ خوب باید به شما بگوییم دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو شما به عوامل زیادی بستگی دارد، که عبارتند از عوامل وراثتی، انواع بیماری ها، بارداری، شیردهی، مشکلات هورمونی، رژیم های نادرست، عوارض مصرف برخی داروها و... می باشد.

دلایل شایع نازک شدن یا ریزش ابرودلایل شایع نازک شدن یا ریزش ابرو 

برخی از بیماری ها دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو می باشد؟

  • بیماری های خود ایمنی: بیماری های خود ایمنی که انواع مختلفی دارند می توانند به فولیکول ابرو حمله کنند و در مرحله اول باعث ریزش ابرو شوند.
  • بیماری تیروئید: کم کاری یا پرکاری تیروئید می تواند موجب ریزش ابرو یا موها شود
  • بیماری های هورمونی: تغییرات هورمونی در مراحل مختلف زندگی انسان به ویژه بانوان موجب ریزش کلی موها و ابرو می شود. در بارداری به علت تغییرات هورمون ها برای حفاظت از جنین این اتفاق می افتد. در هنگام شیردهی هم افزایش و کاهش هورمون ها باعث ریزش مو می شود.
  • بیماری های پوستی: انواع بیماری های پوستی شامل سرطان های پوستی مانند BCC : SCC و...
  • بیماری های پوستی که بیشتر به علت حساسیت به وجود می آید مثل اگزما، پسوریازیس، درماتیت سبورئیک و ...
  • گاهی اوقات برخی خال های گوشتی، اگر اطراف ابرو به وجود آیند امکان دارد موجب ریزش ابرو شوند.
  • انواع عفونت: عفونت های قارچی یا باکتریال مثل شپش هم موجب ریزش ابرو می شوند.
  • تومورها: تومورهای پوستی هم مانع رشد ابرو می شوند زیرا به لایه های زیرین پوست نفوذ می کنند و تمام فضای مورد نیاز رشد مو را در بر می گیرند و دیگر فضایی برای رشد مو باقی نمی ماند.
  • شیمی درمانی هم دلیل ریزش و نازک شدن ابرو می باشد.
  • مصرف برخی داروهای ضد فشارخون، داروهای روانپزشکی ،داروهای تشنج، داروهای ضد التهاب و داروهای کاهش وزن نیز می تواند دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو باشد.
  • برخی قرص های ضد بارداری و قرص های هورمونی هم دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو می باشد.
  • گاهی اوقات بعد از عمل جراحی به علت استفاده از داروی بیهوشی بیمار ممکن است دچار ریزش ابرو شود که این مشکل موقت است.
  • بیماری های روانی: بعضی افراد به دلایل مشکلات روانی ممکن است خودشان ابرو، مو یا سبیل خود را بکنند که این افراد باید هر چه سریعتر تحت درمان قرار گیرند.
  • تصادف، سوختگی، ضربه های فیزیکی، عوامل شیمیای هم دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو هستند.

دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو می تواند تغذیه نادرست باشد؟

شاید شما هم دیده باشید یک سری افراد برای رسیدن به وزن ایده آل رژیم های سخت می گیرند تا شاید بتوانند در حداقل زمان ممکن به وزن ایده آل خود برسند غافل از این که این رژیم های سنگین مانع رسیدن مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین ها و مواد مفید به بدن می شوند و همین امر دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو شما می باشند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا6، آهن، بیوتین، روی، ویتامین های گروه B، ویتامین E همه از ویتامین های ضروری بدن می باشند. که این ویتامین ها در انواع ماهی ها ،روغن های مختلف، حبوبات، گوشت، مرغ و غلات موجود می باشند. حذف هر کدام از این مواد در رژیم غذایی موجب ضعیف شدن بدن می شوند و دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو می باشند. در کنار تمام ویتامین های گفته شده مصرف مقدار آب مناسب در طول روز باعث حفظ رطوبت و سلامت ساقه مو می شود.

افزایش سن سبب ریزش مو می شود

همیشه افزایش سن سبب تغییراتی در وضع موجود در بدن می شود و صد البته که موها نیز این تغییرات را تجربه می کنند. این تغییرات در ابتدا با نازک شدن موها خود را نشان می دهند و به تدریج موها دچار ریزش می شوند. ابروها نیز در این دوران دچار ریزش می شوند. البته با تغذیه مناسب و رژیم غذایی درست و سرشار از مواد مغذی می توان ریزش موها را به تاخیر انداخت. گاهی اوقات دلیل ریزش یا نازک شدن ابرو شما به دلایل ارثی می باشد و شما آن فرد بدشانس هستید که این مشکل رو به ارث برده اید. استفاده زیاد از موچین در خانم ها و استفاده بیش از چهار ماه از یک لوازم آرایش باعث بروز حساسیت و در بعضی موارد دلیل ریزش و نازک شدن ابروی شما می باشد.

دلایل و عوامل ریزش ابرودلایل و عوامل ریزش ابرو 

راه حل درمانی برای رفع ریزش ابرو

در مرحله اول پزشک باید علت ریزش ابرو شما را شناسایی کند و با توجه به علت شناسایی شده برای شما دارو تجویز کند گاهی اوقات با رفع علت شناسایی شده ریزش ابروی شما متوقف می شود و ابروها در محدوده ای که ریختن دوباره روییده می شوند و دیگر نیازی به تجویز دارو نمی باشد.

درمان های خانگی برای رفع ریزش ابرو

  • روغن کرچک خواص درمانی بسیار زیادی دارد که از جمله تقویت فولیکول ابرو می باشد. مقداری از روغن کرچک را به کمک گوش پاک کن به ابروی خود بمالید دو دقیقه به کمک انگشت اشاره و شست ماساژ بدهید و بعد از نیم ساعت ابروهای خود را بشویید.
  • روغن زیتون به دلیل اینکه موجب گردش خون و تقویت رطوبت ساقه مو می باشد یکی از بهترین روش های درمانی ریزش ابرو و رویش مجدد آن می باشد. ابتدا مقداری از روغن زیتون را گرم می کنید سپس روی ابروهای خود برای چند دقیقه ماساژ می دهیم و بعد از نیم ساعت ابروهای خود را می شوییم.
  • ژل آلوئه ورا خاصیت رطوبتی بسیار مناسبی دارد که سبب تحریک فولیکول مو می شوند. مقداری از ژل آلوئه ورا را از گیاه خارج می کنیم یا از داروخانه ژل آلوئه ورا تهیه می کنیم روی ابروها می مالیم چند دقیقه ماساژ می دهیم و بعد از نیم ساعت ابروهای خود را می شوییم.
  • شیر به علت این که سرشار از پروتئین است برای افزایش رشد ابرو بسیار مناسب است. مقداری شیر را به ابروهای خود بمالید اجازه دهید شیر بر روی ابروی شما خشک شود بعد از 20 دقیقه ابروهای خود را بشویید برای نتیجه بهتر دوبار در روز این کار را تکرار کنید.

کاشت ابرو روش نهایی درمان ریزش ابرو

برای این که که کاشت ابرو حالت طبیعی تری داشته باشد پزشک باید یک طراحی دقیق روی ابروی شما انجام دهد بعد از آن فولیکول های جداشده از موی سر را با زاویه دقیق  روی ابروهای شما قرار می دهد که 6 تا 12 هفته طول می کشد تا این موها به اندازه ته ریش بلند شوند مدت زمان لازم برای التیام پوست ابرو7 تا 10 روز می باشد و برای این که نتیجه عمل به طور کامل مشخص شود به زمانی در حدود 8 تا 10 ماه نیاز است و بسته به نظر بیمار برای پرپشتی ابرو یک یا دو عمل انجام می شود. در انتها برای داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت به نظافت ابروهای خود بسیار توجه کنید، سعی کنید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و در حد امکان از موچین کمتر استفاده کنید

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آندلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه