دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

درمان سابسیژن چیست؟

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/05/29

سابسیژن چیست و چگونه می تواند جای جوش را برطرف کند؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ برای این سوال هستید که سابسیژن چیست؟ لازم است بدانید برای درمان جای جوش که در اصطلاح به آن اسکار نیز گفته می شود، اغلب از روش طب سنتی و طب مدرن استفاده می‌شود. ماسک های گیاهی نیز برای این روش زیاد استفاده می شوند، ولی این ماسک ها به طب سنتی مربوط هستند و درمان های گیاهی شاید نتواند به خوبی جای آکنه را از بین ببرد. یکی از روش های درمان جای جوش در طب مدرن روش سابسیژن پوست می باشد که در این مقاله در مورد این روش توضیحاتی را ارائه می دهیم.

بر طرف کردن جای جوش از طریق سابسیژن بر طرف کردن جای جوش از طریق سابسیژن

سابسیژن چیست و معرفی سابسیژن

آیا می دانید سابسیژن چیست؟ یکی از روش های ساده و سرپایی که دارای خطر بسیار کمی است و با یک مکانیسم متفاوت و اساسی می ‌تواند موجب درمان اسکارهای آتروفیک یا همان فرورفتگی ها مانند جای جوش، جای آبله مرغان و جای آکنه شود، روش سابسیژن می باشد. روش سابسیژن و آر اف فرکشنال به همراه یکدیگر از بهترین روش های درمان برای جای فرورفتگی به شمار می‌آیند. روش سابسیژن جهت درمان و رفع جای جوش از طریق آزاد کردن بافت های همبند یا بافت ‌های فیبروتیک استفاده خواهد کرد. در این روش از یک وسیله استاندارد که در آن سوزن های خاصی به نام سوزن و نوکور وجود دارد، استفاده می شود. این روش برای درمان جای جوش های عمیق ناشی از آکنه بسیار مفید خواهد بود.

علت فرورفتگی جای جوش چیست؟

از جمله عواملی که موجب می شود فرو رفتگی هایی در جوش های آکنه به وجود آید، وجود چسبندگی ها و فیبروز زیر آن ها می باشد که موجب کشیده شدن پوست به سمت داخل و فرورفتگی خواهد شد. همان گونه که گفته شد سابسیژن روشی بسیار تاثیر گذار جهت بهبود فرورفتگی ها و به داخل کشیده شدن جوش های آکنه می باشد که با استفاده از سوزن مخصوص وارد بافت فیبروتیک خواهد شد و به طور افقی بافت‌های فیبروتیک را خواهد برید.

تکنیک های سابسیژن چیست؟

تکنیک های به کار برده شده در سابسیژن چیست؟ برای درمان سابسیژن از دو‌ روش قدیمی و جدید استفاده می شود. روش قدیمی سابسیژن چیست؟ برای روش های قدیمی از سوزنی شبیه به نیزه استفاده می شود و پزشک پس از اینکه سوزن را به بافت های زیر پوست وارد کرد، آن را به طور متناوب حرکت می دهد و اقدام به بریدن بافت‌های فیبروتیک و چسبندگی ها خواهد کرد که این روش در برخی مواقع ممکن است موجب خونریزی و هماتوم شود. روش سابسیژن از این طریق با وجود این که هدف آن درمان و پاره کردن باندهای فیبروتیک می باشد، اما عوارض ناخواسته ای دارد، مثل کبودی شدید صورت و یا به وجود آمدن جوش های جدید. این موارد به علت ورود خود سوزن نوکور می باشد و درد بسیار زیادی داشته و در برخی مواقع موجب تشدید فرورفتگی و چسبندگی ها می شود و لک و تیرگی های مقاوم ای ایجاد می کند که چندان متداول و محبوب نمی باشد.
روش جدید سابسیژن چیست؟ روش جدید سابسیژن یک ابداع جدید محسوب می‌شود که موجب تحول اساسی در درمان جای جوش ها، جای چروک های عمیق صورت مانند خط خنده و خط اخم، جای زخم های وسیع مثل سالک و غیره خواهد شد و موجب جوانسازی پوست در پوست های مسن و دچار چروک های وسیع می شود.

درمان جای جوش با سابسیژن درمان جای جوش با سابسیژن

چه کسانی می توانند سابسیژن انجام دهند؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که کاربرد سابسیژن چیست و برای چه افرادی مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که روش سابسیژن جهت رفع جوشکاری عمیق بوده و به هر میزان که جای جوش بیشتر باشد، نتیجه این روش نیز بهتر خواهد بود. همچنین باید دقت داشت که برای جوشکاری سطحی همین روش بسیار مفید می باشد و روش سابسیژن در اکثر پوست ها مناسب بوده ولی پوست های تیره پس از انجام این روش احتمال دارد در آن ها پیپر پیگما نتاسیون بروز پیدا کند.
همچنین روش درمان سابسیژن برای افرادی چون بیماران با سابقه اسکار هیپرتروفیک یا کلوئید، افراد دچار عفونت باکتریایی یا ویروسی فعال، افرادی که به اختلالات خونریزی و لخته شدن خون دچار شده اند، بیمارانی که دارای رتینوئید دهانی سیستمی مثال ترتین، ایزوترتینوئین هستند، این روش برای آن ها مناسب نمی باشد.

چگونگی درمان سابسیژن

در رابطه با سوال مراحل سابسیژن چیست؟ لازم است بدانید ابتدا باید ناحیه مورد نظر برای درمان از آلودگی ها و مواد آرایشی پاک شود. سپس جای جوش علامت زده شود و نور روی آن تنظیم گردد تا به خوبی دیده شود. از بی‌حسی موضعی برای این کار نیز استفاده می شود. با توجه به تشخیص پزشک برای انجام سابسیژن از سوزن های مخصوصی استفاده خواهد شد، پس از اینکه بی حسی تزریق شد سوزن برای پاره کردن بافت های اسکار وارد خواهد شد و با استفاده از یک حرکت بادبزنی مانند سوزن به سمت عقب و جلو حرکت داده شده و سوزن باعث می شود که بافت های اسکاری که پوست را به سمت پایین کشیده اند، پاره شوند پس از اینکه درمان به روش سابسیژن تمام شد، برای کاهش خونریزی و بدن به این با یک فشار وارد می شود سپس از پماد آنتی بیوتیک موضعی برای جلوگیری از عفونت استفاده خواهد شد.

چند جلسه سابسیژن برای رفع اسکار اکنه و جوش کافی است؟

در پاسخ به این سوال که سابسیژن برای درمان جای جوش و آکنه باید در چند جلسه انجام شود، باید گفت که این روش بستگی به پوست افراد با یکدیگر دارد. از آنجایی که افراد دارای پوست های متفاوتی هستند، از این رو نمی‌توان برای همه افراد جلسات آن را مانند یکدیگر در نظر گرفت. تعداد جلساتی که برای سابسیژن در نظر گرفته می شود با توجه به توانایی کلاژن سازی پوست، نوع فرورفتگی و به میزان عمق آن بستگی خواهد داشت. ولی برای درمان اسکارهای با عمق متوسط ۳ تا ۶ جلسه برای این روش در نظر گرفته می‌شود که البته با فاصله زمانی یک ماهه خواهد بود.

سابسیژن برای درمان جای جوشسابسیژن برای درمان جای جوش

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه