دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

آشنایی با انواع بوتاکس

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/04/30

انواع بوتاکس

بوتاکس یا سم بوتولینوم ماده ای می باشد که برای جوان سازی سریع پوست و به روش غیر تهاجمی استفاده می گردد. این ماده نوعی باکتریست که با حمله کردن به عصب های عضله ها، آن ها را منفعل می نماید.

یکی از بهترین روش های درمان زیبایی در دنیا تزریق بوتاکس می باشد.

معرفی انواع بوتاکس

بوتاکس چیست؟

ژل بوتاکس در عضله هایی که روی صورت وجود دارد و دارای چین و چروک شده می باشد تزریق می گردد و از این طریق از منقبض شدن سلول های عصبی در صورت پیشگیری می نمایز.

امروزه انواع بوتاکس با برندهای متفاوت وجود دارد که هر یک از آنها برای زیبایی صورت مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود هستند.

باید توجه نمایید، تنها شخصی که می تواند انواع بوتاکس را به خوبی بشناسد و آن را تزریق کند، پزشک متخصص این کار است و شما باید برای شناخت برندهای بوتاکس نزد متخصص پوست  بروید و از این راه مطلع گردید که کدام یک از برندهای بوتاکس برای صورت شما مناسب اند.

برندهای بوتاکس که چین و چروک صورت را از بین می برد متنوع هستند ما آنها را به شما معرفی می کنیم.

معرفی انواع بوتاکس

همانطور که بیان نمودیم انواع بوتاکس  متنوع می باشند و برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

بوتاکس دیسپورت Dysport

یکی از مشهورترین انواع بوتاکس  که در بین برندهای هایی بوتاکس بسیار شناخته شده است بوتاکس دیسپورت می باشد. این محلول انگلیسی است و برای از بین بردن چین و چروک هایی که  روی صورت وجود دارد بسیار کاربردی می باشد.

تزریق این بوتاکس به صورت موجب می شود که عضله های صورت تان بی حرکت باقی بماند و حرکتی عضله های صورت موجب می شود که چین و چروک های صورت شما از میان برداشته شوند.

دیسپورت محلول بوتاکس بسیار قوی به شمار می رود که با باقی انواع بوتاکس ها تفاوت های زیادی دارد، از جمله مهمترین تفاوت آنها این است که دیسپورت محلولی نوروتوکسینی است که علاوه بر فواید بی نظیری که دارد پروتئینی دیگری هم آن را در برگرفته است.

وجود این پروتئین در بوتاکس موجب می شود که پیام هایی که به مغز ارسال می گردد، در همان ناحیه ای که تزریق صورت می گیرد چین و چروک ها متوقف شوند.

بر اساس عملکرد این محلول و با تزریق بوتاکس که بسیار قوی می باشد به صورت، چین و چروک هایی که در صورت وجود دارد به طور کلی از بین می روند.

بوتاکس زئومین Xeomin

یکی دیگر از مهمترین انواع بوتاکس زئومین است. بیشترین استفاده ای که از زئومین می شود برای از بین بردن و محو نمودن چروک های روی تمامی نقاط صورت است. محلول زئومین هم مانند دیگر محلول های تزریقی از رسیدن پیام های عصبی به مغز جلوگیری می نماید و بر اثر عملکردی که زئومین دارد عضلات صورت به طور ثابت باقی می مانند و هیچ انقباضی در آنها به وجود نخواهد آمد. مهمترین تفاوتی که زئومین با انواع بوتاکس  های دیگر دارد این است که برای نگهداری از آن نیازی ندارید آن را در دمای پایین قرار دهید، و به همین دلیل می باشد که استفاده کردن و توزیع آن کلینیک ها به راحتی انجام می شود.

بیشتر پزشکانی که متخصص پوست هستند ترجیح می دهند که ابتدا از برند بوتاکس زئومین استفاده نمایند و پس از آن برندهای بوتاکس دیگر استفاده کنند. زئومین در بین انواع بوتاکس به عنوان بهترین برند شناخته می شود و از آنجایی که هیچگونه مواد افزودنی در آن وجود ندارد، عملکرد آن هم بسیار بالا و قوی می باشد. زمانی که زئومین به صورت تزریق میشود بدن شما پادتن کمتری را نسبت به تزریق محلول های دیگری که به صورت تزریق می شود تولید می کند.

اشخاصی که این محلول را به عنوان بوتاکس به صورت خود تزریق می کنند نتیجه آن را می توانند 10 روز پس از تزریق زئومین مشاهده نمایند، دقت داشته باشید که ماندگاری تزریق زئومین بر صورت 6 الی 9 ماه می باشد.

تزریق بوتاکس به روش های مختلف

بوتاکس نورونوکس Neuronox

از جمله بهترین انواع بوتاکس، که بسیاری از پزشکان از آن استفاده می کنند  بوتاکس نورونوکس می باشد. این برند ساخت کشور کره است  و مانند برندهای بوتاکس دیگر نحوه تزریق آن استفاده از سوزن است. این برند بوتاکس هم به صورت محلول می باشد، و از رساندن پیام های پیری زودرس و انبساط عضلات مغز جلوگیری می نماید و باعث می شود انقباض عضلات صورت با قدرت بیشتری انجام شود. تزریق نورونوکس به صورت باعث میگردد که فعالیت های عضله ای روی صورت کاهش پیدا کند و چین و چروک ها را با سپری شدن زمان از بین ببرد و چهره را جوانتر و زیباتر می کند.

افرادی که از این محلول بین انواع بوتاکس  استفاده می کنند، تغییراتی که روی صورتشان به وجود می آید را 7 روز پس از تزریق مشاهده خواهند کرد. ماندگاری عملکرد بعد از تزریق آن 4 الی 6 ماه است. البته یکی از نکاتی که قابل ذکر است و باید به آن توجه داشته باشید این است که، ماندگاری آن به شرایط بیمار و چگونگی تزریق آن بستگی زیادی دارد.  از عوارض تزریق نورونوکس این است که امکان دارد محل تزریق مقداری کبود شودولی ماندگاری کبودی ها بسیار کم است و در مدت زمانی کمی از بین می رود.
گاهی هم امکان دارد فرد دچار سردرد، حالت تهوع،  افتادگی پلک و سرماخوردگی شود. اما مراجعه به پزشک متخصص که تجربه زیادی در این زمینه دارد بهترین روش است.

بوتاکس کنیتوکس Conitox

از جمله انواع بوتاکس که برند آن چینی می باشد، کنیتوکس است و از جمله بهترین برندهای بوتاکس به شمار می رود. این بوتاکس هم در بین انواع بوتاکس مانند دیگر محلول های تزریقی باعث انسداد پیدا کردن  پیام های عصبی به مغز می شود و چین و چروک های صورت را به طور کلی از بین می برد.

نگهداری کردن از این محلول باید در دمای پایین باشد و نباید آن را در دمای بالایی قرار دهند. این بوتاکس از جمله شناخته شده ترین و بهترین برندهای بوتاکس چینی به شمار می رود که بسیاری از افراد سراسر جهان از آن استفاده می نمایند.

از جمله تغییراتی که روی صورت به وجود می آید 3 روز پس از تزریق مشاهده کرد. ماندگاری عملکرد این بوتاکس 3 الی 5 ماه می باشد.

آشنایی با انواع روش های بوتاکس

بوتاکس درماتوکس Dermatox

یکی دیگر از مهمترین انواع بوتاکس درماتوکس است که در کشور ایران تا حد بسیار زیادی مورداستفاده قرار می گیرد.

 محلول درماتوکس برای جوانتر و زیباتر کردن صورت مناسب است و همچنین محلول درماتوکس کاربردهای دیگری هم در پزشکی دارد.

بوتاکس مسپورت Masport

برای معرفی انواع بوتاکس و برندهای بوتاکس در کشور ایران می توان مسپورت را معرفی کرد. عملکرد اصلی بوتاکس مسپورت این است که خط اخم که بین دو ابرو به وجود می آید را به طور کلی از بین می برد و صورت شما را بسیار زیباتر و جوانتر می نماید.

همچنین خط اخم را به وسیله این محلول به خوبی از بین می برند.

آیا تزریق بوتاکس، عوارضی را به دنبال دارد؟

عوارض تزریق بوتاکس  در برخی موارد جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارندو در فاز حاد هستند و يا زنان باردارو شيرده نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند. همچنین اين كه دیده شده تزریق بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود، اما گاهی هم امکان دارد سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا دلایلی دال بر حساسيت  ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.

در مورد ژل های موقت، از آنجایی که خیلی از این ژل ها نوعی پروتئین بوده و بدن آن ها را به عنوان مواد بیگانه شناسایی نمی کند، معمولاً عوارضی نیز مشاهده نمی شود. پس هیچ گونه عارضه ماندگاری باقی نخواهد گذاشت.

اما در مورد ژل های دائم، گاهی عوارضی همچون حساسیت و حتی عفونت و گاهی جابه جایی ژل مشاهده می شود که برای پرهیز از آن، اولا در مورد افرادی که سابقه بیماری های خود ایمنی همچون آلرژی و آسم و غیره دارندآزمایش انجام شود و برای بیماران دیابتی بهتر است به طور کلی تزریق انجام نشود. 

تاثیر بوتاکس

 بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی است که در دوز بسیار پایین تجویز می شود. تاثیر بوتاکس معمولا محدود به ناحیه تزریق شده می شود و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی کند. 

اگر چه نتایج تزریق بوتاکس بر صورت چشمگیر هستند، اما نمای ظاهری صورت شما به هم نمی خورد. عضلات شل می شوند به طوری که شما هنوز می توانید لبخند بزنید اما بدون چین و چروک. بعد از بوتاکس زمان زیادی برای بهبودی لازم ندارید .

تقریبا هر سه تا شش ماه به تزریق مجدد بوتاکس نیاز دارند. بوتاکس طی چند روز پخش می شود و باعث شلی و از کار افتادن عضلاتی می شود که باعث چروک شده بودند. بوتاکس چروک های دینامیکی را از بین می برد اما چین های عمیق ممکن است به درمان های جایگزین یا تزریق ژل نیاز داشته باشند. 

پر کننده ها نتایج فوری دارند و بر اساس پرکننده مورد استفاده، ماندگاری پرکننده های مورد استفاده با هم فرق دارد كه بسته به نوع ژل مي باشدو همچنين نتایج از شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد.

بهتر است از محصولات مورد تایید FDA استفاده شود و از محصولات یا مواد با ماندگاری دائمی و یا بسیار طولانی به علت عوارض گرانولوم های جسم خارجی دوری نمود. تزریق ژل برای از بیـن بردن خط اخم، صــاف کردن چین های عمیق دو طرف دهان، برجسته کردن گونه و حجم دادن به لب است و در حال حاضر بهـترین روش در سراسر دنیا تزریق ژل های هیالورونیک است . ماندگاری این ژل ها معمـولاً 6 تا 9 ماه بـوده و سپـس جذب می شوند .این ژل ها نیـازی به تست حساسیت ندارند و آلرژی ایجاد نمی کننـد. و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارند.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه