دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

بهترین سن برای عمل بینی

کلینیک
|
دانستنی های جراحی زیبایی
| 1398/05/09

عمل بینی محبوب ترین نوع ازجراحی زیبایی صورت می باشد که طی دهه های گذشته در ایران بسیار رواج پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم بهترین سن برای عمل بینی در بین مردان و زنان را بررسی کنیم.

امروزه عمل زیبایی صورت  جراحی بینی، جراحی پلک، پروتز چانه و گونه در بین تمامی سنین افراد جامعه امری عادی و تا حدودی الزامی شده است. اما این نوع عمل زیبایی بهتر است در سنین خاصی صورت بگیرد.

حداقل سن برای عمل بینی چه زمانی است؟

جراحی بینی برای نوجوانان

بهترین سن برای عمل بینی برای هر شخص متناسب با رشد جسمی فرد متناسب است و متقاضی باید به مرحله ای رسیده باشد که رشد بینی آن تکمیل و متوقف شده باشد. البته جراحی بینی فقط برای زیبایی نیست و گاهی برای بهبود سلامت متقاضی  می باشد و بیمار باید قبل از جراحی به هر دلیلی که باشد از عوارض  آن کاملا مطلع باشد. 

حداقل سن برای عمل بینی در دختران که معمولا رشد بینی متوقف شده است، پایان 16 سالگی (آغاز 17 سالگی) و برای پسران از پایان 17 سالگی (آغاز 18 سالگی) پیش بینی شده است.

بیشتر جوانان و نوجوانان عمل زیبایی صورت مانند  بینی و جراحی پلک را صرفا برای ایجاد تغییر در صورت انجام میدهند، به همین امر توصیه میشود قبل از انجام عمل زیبایی در سنین کم حتما نزد مشاور رفته و دلایل خود را شرح دهید.

البته جراحی بینی در سنین کم مزایای دارد که می توان به بالا بردن اعتماد به نفس، طی شدن سریع دوره نقاهت و لذت بردن از چهره ای زیبا به آن اشاره کرد.

حداکثر سن برای عمل بینی چه زمانی است ؟

سن مناسب عمل بینی

حداکثر سن برای جراحی زیبایی بینی به سلامت جسمی متقاضی بستگی دارد که معمولا به دلیل کندی در ترمیم ساختار بینی سن بالای 60 سال، عمل بینی توصیه نمی شود و بهترین سن برای عمل بینی کمتراز 60 سال پیش بینی می شود. 

در سنین بالا به دلیل ضعف در عضلات نگهداری بینی و افتادگی پوست پس از عمل جراحی بینی، کشیدن و صاف کردن پوست بسیار سخت صورت میگیرد و این عمر بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

معایب جراحی بینی در نوجوانی 

در دوران نوجوانی به دلیل کم تجربه بودن امکان گرفتن تصمیمات لحظه ای و مقایسه خود با دیگران و راضی نبودن از فرم ظاهری بینی خود باعث تحریک شما به انجام اینکارمی شود که در این صورت بهتر است نزد مشاور رفته و موضوع را با مشاور مطرح کنید.

بلوغ ذهنی و فکری نوجوان یکی دیگر از موادی است که باید به آن اشاره کرد، زیرا نوجوان باید خود را برای این عمل و نتیاج بعدی آن آماده کرده باشد و به درستی موارد بعد از عمل را انجام دهد و به درک درستی از جراحی بینی رسیده باشد.

در این دوران نوجوانان در اوج جوانی و زیبایی خود هستند و شاید عمل بینی کاری ضروری و مهم برای متقاضی قلمدار شود ولی طی گذشت زمان جراحی بینی را عملی بیهوده و حتی ازانجام آن ناراضی باشند و یا در این سنین به دنبال مدل خاصی از عمل بینی باشید که طی سالهای بعد از مد افتاده و فرد از انجام آن رضایت نداشته باشید.

ممکن است برای حراجی بینی از متخصصین خوب و خبره استفاده نکنید و شما بعد از عمل دچار عارضه شوید.

از دیگرمعایب جراحی زیبایی در نوجوانی مانند جراحی زیبایی بینی و پروتز چانه و گونه می توان به عدم موافقت پدر و مادر و بروز اختلافات خانوادگی، مشکل در تنفس و... اشاره کرد.

اگر در سن مورد نظر جراحی بینی انجام نشود چه می شود ؟

سن جراحی بینی

عمل زیبایی بینی به دلایل گوناگونی صورت میگرد که شایع ترین آن زیبایی است و اگر فرد در زمان مورد نظر زودتر یا دیرتر اقدام به این کار نمایید امکان دارد نه تنها باعث زیبایی بیشتر متقاضی  نشود بلکه سلامتی فرد را به خطر بیندازد.

اگر در سنین کم و زمانیکه بینی متقاضی 90 درصد از رشد نهایی خود را نگذرانده باشد جراحی بینی انجام شود بر روی رشد صورت و اجزای دیگر صورت تاثیر می گذارد. درون بینی غضروف هایی به نام غضروف های رشد وجود دارند که بر روی رشد بینی و رشد صورت تاثیر گذار هستند و اگر در سنین پایین روی این غضروف ها عملی انجام شود ممکن است یک سوم میانی صورت رشد نکند ولی پیشانی و صورت فرد به رشد خود ادامه دهد.


حال اگر در سنین بالا جراحی زیبایی بینی صورت بگیرد به دلیل ضعف در عضلات بینی و یا عوارض مربوط به بیهوشی و بی حسی، خونریزی بعد ازعمل، جای زخم و... متقاضی دچادر آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی شود.

 
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه