دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

آنکوپلاستی چیست؟ افراد مناسب برای درمان زیبایی آنکوپلاستی

مراقبت های پوست و زیبایی
|
دانستنی های جراحی زیبایی
| 1400/09/30

جراحی آنکوپلاستیچیست؟ و برای چه افرادی مناسب است؟

جراحی آنکوپلاستی، یکی از روش های منحصر به فردیست که امروزه جهت بازگرداندن زیبایی پستان، آن هم بلافاصله پس از گذراندن عمل ماستکتومی، مورد استفاده قرار می گیرد. متقاضیان این عمل می توانند پس از برداشتن تومور پستان، یک جراحی زیبایی نیز داشته باشند تا پستان هایشان فرم طبیعی خود را بازیابد؛ به عبارتی با یک تیر دو نشان زده به بدین طریق دو عمل درمانی و زیبایی را در یک زمان انجام دهند.

در این مقاله که توسط ما در کلینیک تخصصی مو در تهران تهیه شده است، شما را بیشتر با این عمل زیبایی-درمانی آشنا ساخته و به سوالاتی پیرامون این جراحی، نظیر اینکه: مزایای آنکوپلاستی چیست؟ و مراقبت های پس از آنکوپلاستی چیست؟ پاسخ کاملی خواهیم داد.

تعریف آنکوپلاستی

در حالت معمول، در جراحی هایی که برای سرطان پستان انجام می شود، بیمار مجبور به برداشتن کامل یا قسمتی از بافت سینه خود شده که این امر می تواند فرم سینه ها را از حالت طبیعی آن خارج نموده و موجب بدشکل و ناقص به نظر رسیدن آنها شود. اما نگران نباشید، یکی از جدیدترین روش های مورد استفاده برای بیماران مبتلا به سرطان پستان، عمل آنکوپلاستی می باشد که طی آن، ضمن برداشت بافت سرطانی، فرم سینه نیز مورد بازسازی قرار خواهد گرفت. با انجام این عمل درمانی-زیبایی، دیگر نگران ظاهر سینه های خود پس از عمل ماستکتومی نخواهید بود. در ادامه به این سوال که مزایای آنکوپلاستی چیست؟، به شما پاسخ خواهیم داد.

آنکوپلاستیآنکوپلاستی

مزایای استفاده از آنکوپلاستی چیست؟

در گذشته سرطان پستان، یک بیماری پر تنش و اضطراب برای بانوان شمرده می شد که بیمار علاوه بر اینکه استرس و فشار روانی بالایی را طی پروسه درمان متحمل می شد، باید با از دست دادن یک عضو مهم زنانه نیز کنار می آمد که این موضوع می توانست تاثیر منفی در اعتماد به نفس و روحیه بیمار بگذارد. اما جالب است بدانید که امروزه با پیدایش درمانی همچون آنکوپلاستی بار منفی سرطان تا حد زیادی کاسته شده و فرد مبتلا به سرطان دیگر دغدغه ای از بابت از دست رفتن بخشی یا تمام بافت سینه در طی عمل جراحی نخواهد داشت. موارد زیر از جمله دیگر مزایایی می باشد که می توان در رابطه با این سوال که مزایای جراحی آنکوپلاستی چیست؟، ذکر نمود.

حذف کامل توده سرطانی به همراه کسب نتیجه مطلوب از یک عمل زیبایی

با انجام عمل آنکوپلاستی، بیماران درمانی با درصد موفقیتی حداکثری را گذرانده و در عین حال ظاهر و زیبایی سینه شان حفظ خواهد شد. پیشرفت علم پزشکی سبب گردیده تا افرادی که دچار تومور های بزرگی هستند نیز از شانس خوبی در بازیابی بخشهایی از بافت پستان های خود برخوردار شوند. به کمک جراحی آنکوپلاستی، افرادی که نیاز به گذراندن پرتودرمانی در کنار ماستکتومی دارند نیز می توانند پیش از گذراندن پرتو درمانی اقدام به بازسازی و بازیابی شکل ظاهری سینه نمایند.

ترخیص در زمانی کوتاه

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم، در جراحی آنکوپلاستی، با ادغام عمل درمان سرطان پستان با جراحی زیبایی سینه، فرد قادر خواهد بود تنها با گذراندن یک عمل، به دو نتیجه درمان و بازسازی پستان برسد. همین مورد سبب می شود تا از مزایایی چون کوتاهی دوران نقاهت بیماری و همینطور کاهش عوارض احتمالیِ ناشی از انجام جراحی های متفاوت، برخوردار گردد.

پربازدیدترین مطالب ما را از دست ندهید!

عدم تغییر فرم طبیعی پستان ها

پیدا نبودن جای زخم ها نیز یکی دیگر از مزایای جالب توجهی است که در رابطه با جراحی آنکوپلاستی مطرح می باشد. اگر خواهان حفظ فرم طبیعی پستان ها هستید و دوست دارید عملی با کمترین تغییر ظاهری را تجربه کنید، به طوری که احساس کنید که انگار عملی صورت نگرفته، می توانید به روش آنکوپلاستی به چشم برترین درمانی بنگرید که تاکنون در زمینه جراحی های درمانی-زیبایی سینه ارائه شده است. همچنین جالب است بدانید که در طول انجام عمل آنکوپلاستی، تقارن سینه ها تغییری نکرده و بدون وارد آمدن آسیبی به نوک سینه ها، عمل بازسازی پستان صورت خواهد گرفت. 

ایجاد تقارن در سینه ها

در حالت معمول، در جراحی های سرطان پستان از دست دادن بخشی از بافت یک یا دو پستان امری رایج بوده که موجب می شود سینه ها فرمی نامتقارن و ناخوشایند پیدا کنند. از نتایج درخشانی که جراحی آنکوپلاستی می تواند برای فرد به ارمغان آورد، کاهش سایز سینه ها در کنار لیفت سینه می باشد، که جهت حفظ تقارن پس از برداشتن بافت های سرطانی صورت می گیرد و موجب می شود تا شکل و سایز پستان از حالت طبیعی خود خارج نگردد.

اقدامات آنکوپلاستیاقدامات آنکوپلاستی

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای عمل آنکوپلاستی می باشند؟

همانطور که در بخش های پیشین گفتیم، جراحی آنکوپلاستی در بین بسیاری از خانم ها به عنوان یک جراحی زیبایی و درمانی شناخته شده و کسانی که عملِ لامپکتومی و یا ماستکتومی پارشیال دارند می توانند از مزایای آن نیز بهره مند شوند. برای دیگر افرادی که طی عمل ماستکتومی مجبور به حذف کامل بافت های پستان شده اند، بهتر است دیگر روش های بازسازی پستان نیز مدنظر قرار گیرد.

علیرغم انجام پذیر بودن آنکوپلاستی برای انواع اشکال و فرم های سینه، مناسب ترین کاندید ها برای این کار، بانوانی هستند که سایز سینه بزرگ تری دارند و توده پستانی حجم کمتری از سینه را در آنها اشغال نموده است. با این وجود این عمل برای افراد دارای پستان های کوچک، نیز در صورت عدم حذف بخش عمده بافت پستانی طی عمل لامپکتومی، بدون مشکلی انجام پذیر می باشد، محل قرار گیری تومور نیز از جمله دیگر فاکتور های تعیین کننده صلاحیت فرد برای انجام عمل جراحی آنکوپلاستی می باشد. در این مورد می توانید با مراجعه به پزشک متخصص، مشاوره های لازم در رابطه با مناسب ترین گزینه جهت بازسازی پستان را دریافت نمایید.

افراد مناسب آنکوپلاستیافراد مناسب آنکوپلاستی

آمادگی های قبل از جراحی آنکوپلاستی چیست؟

قبل از شروع درمان لازم است اطلاعات کاملی در رابطه با مشخصات تومور سینه، زمان انجام آخرین تصویربرداری، مقایسه دو پستان با یکدیگر، سن بیمار و ...، توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرد. پس از مواردی که ذکر شد می توان از آنکوپلاستی به عنوان روشی نوین و ترکیبی جهت برداشت بافت های سرطانی ضمن حفظ ظاهر طبیعی پستان ها استفاده کرد. این روش امروزه جزو موفق ترین راهکار های درمانی و زیبایی مورد استفاده توسط پزشکان می باشد.

جالب است بدانید مقالات علمی منتشر شده در این رابطه حاکی نیز بیانگر این موضوع می باشد که امروزه، آنکوپلاستی به عنوان یکی از موفق ترین و مورد رضایت ترین روش ها در خصوص اعمال جراحی پستان و زیبایی آن به شمار می آید. ضمن اینکه عوارض جانبی خاصی هم در رابطه با این روش جراحی تاکنون به ثبت نرسیده است.

البته این را هم باید ذکر کرد که مهارت جراح پستان و میزان تجربه و صلاحیت وی در انجام این عمل درمانی و ترمیمی می باشد که از جمله اساسی ترین فاکتور ها در رضایت بخش بودن نتیجه کار ذکر شده است. بنابراین توجه داشته باشید که جراح پستان شما در زمینه جراحی سرطان پستان، انکولوژی و زیبایی پستان از تجربه کافی برخوردار باشد تا بدین شکل نگرانی کمتری از بابت نتیجه کار داشته باشید.

اقدامات قبل از آنکوپلاستیاقدامات قبل از آنکوپلاستی

مراقبت های پس از جراحی آنکوپلاستی چیست؟

برای تسریع روند بهبود پس از جراحی آنکوپلاستی و در رابطه با این سوال که مراقبت های پس از جراحی آنکوپلاستی چیست؟، نظر شما را به نکات زیر جلب می نماییم:
  • عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، تا دو هفته پس از عمل
  • مصرف مایعات به میزان کافی
  • استفاده از لباس های کاملا نخی و آزاد
  • بیمار باید از سوتین طبی استفاده نماید.
  • ممنوعیت انجام فعالیت های سنگین تا حداقل یک ماه
  • حمام پس از 2 تا 5 روز بعد انجام شود.
  • اجتناب از رانندگی تا مدتی

مراقبت های بعد از آنکوپلاستیمراقبت های بعد از آنکوپلاستی

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه