دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

لایه برداری پوست با لیزر بهتر است و یا با مواد

کلینیک
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1398/05/19

لایه برداری پوست با لیزر و مواد

پوست یکی از اعضای مهم بدن انسان است و سلامت آن، سلامت کل بدن را تضمین می کند. از این رو روش های بسیاری برای مراقبت از آن وجود دارد. لایه برداری پوست یکی از روش های رایج امروزی برای پاکسازی پوست، بخصوص پوست صورت می باشد و از این رو سطح پوست را از آلودگی پاک کرده و باعث تنفس پوست و رسیدن اکسیژن به آن و لایه های زیرین شده و در نهایت به کلاژن سازی کمک می کند و پوست جوان و شاداب باقی می ماند. اما چه روش هایی برای لایه برداری پوست وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد و کدام موثرتر است؟

منظور از لایه برداری پوست چیست

لایه برداری پوست همان طور که از نام آن مشخص است، به برداشتن لایه سطحی پوست گفته می شود که با عنوان پیلینگ هم شناخته می شود. از پیلینگ برای برطرف کردن جای جوش، لک، جای زخم و ... استفاده می شود که بسته به عمق عارضه این لایه برداری از سطح پوست در چندین نوبت انجام می شود تا در نهایت اثر جای عارضه ناپدید شود و پوستی شفاف و سالم نمایان شود.

لایه برداری

مزایای لایه برداری پوست چیست؟

اگر به کتب پزشکی قدیمی مراجعه کنیم، متوجه می شویم که سلامت پوست همواره مورد توجه بوده است. امروزه هم به دلیل آلودگی های محیطی که روزانه با آن مواجه هستیم و همچنین شرایط زیست محیطی مانند نازک شدن لایه اوزون، پوست اولین عضوی است که با این آلودگی ها مواجه می شود و باعث ورود این آلودگی ها به بدن از طریق جذب آنها می شود و این هم خودِ پوست و هم سلامت بدن را به خطر می اندازد. از این رو همواره توصیه شده است که به پاکسازی پوست و رفع سلول های مرده و آسیب دیده بپردازیم تا سلامت بدن هم تامین شود. 

لایه برداری پوست با لیزر

روش های بسیاری با توجه به نوع پوست و عمق عارضه برای لایه برداری پوست وجود دارد که دو نوع پر طرفدار آن، لایه برداری پوست با لیزر و لایه برداری پوست با مواد می باشد که در ادامه در مورد ویژگی های هرکدام توضیح داده می شود.

لایه برداری با لیزر

لایه برداری پوست با استفاده از لیزر امروزه به یکی از روش های پر طرفدار تبدیل شده است که علاوه بر لایه برداری سطحی از پوست به منظور پاکسازی و جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک، برای برطرف کردن جای زخم، جوش، آکنه، بخیه و مواردی از این دست نیز به کار برده می شود و بر اساس نوع عمق و شدت عارضه از انواع مختلف آن و در دفعات و شدت های مختلف استفاده می شود. به طور کلی دو نوع لایه برداری با لیزر وجود دارد. یکی لیزرهای لایه بردار CO2 است که قسمتی از پوست که قرار است لایه برداری شود را به طور کلی بر می دارد. نوع دوم آن، لیزر تکه تکه ای یا فراکشنال است که همانطور که مشخص است، کل پوست از همان ابتدا درگیر نمی باشد، بلکه در هر جلسه بخشی از محل مورد نظر تحت لیزر قرار می گیرد و به این ترتیب ترمیم پوست هم سریعتر خواهد بود و البته نسبت به روش اول کم خطر تر می باشد.

لایه برداری پوست با مواد

اما به صورت کلی اگر شدت لیزر به کار رفته در هر دو مورد متناسب با نوع پوست و عارضه نباشد، نه تنها اثر بخشی ندارد، بلکه عواقب جبران ناپذیری را نیز به همراه دارد. حتما به این مورد توجه داشته باشید برای درمان با لیزر، حتما نزد پزشک متخصص مراجعه کرده و از مراجعه به آرایشگاه ها و پزشکان عمومی خود داری کنید.

لایه برداری با مواد

یکی دیگر از روش های پیلینگ پوست استفاده از مواد شیمیایی است که طرفداران خاص خود را دارد و قبل از ورود لیزر، از این روش استفاده می شده است و اثرات بسیار موثری از آنها دیده شده است. در این روش پزشک متخصص از اسیدهای خاصی که به اسیدهای میوه می شناسیم یا آلفاهیدروکسی اسیدها یا تری کلرواستیک اسید، بر اساس نوع و مشکل پوست از دوز و غلظت و میزان و دفعات مختلفی استفاده می کند و لایه برداری به صورت سطحی، درمان لک البته اگر سطحی باشد، متوسط و عمیق، طبق مشکل پوستی، انجام می شود.

در این روش بر اساس اسید و درصد به کار رفته در آن، نیاز به مراقبت از پوست وجود دارد. برای مثال ممکن است بعد از لایه برداری، فرد بتواند به راحتی به خارج از منزل برود و یا اگر از اسید با غلظت بیشتری مثلا تری کلرواستیک اسید 30-50 درصد استفاده شده باشد، فرد مجبور است تا بهبودی کامل از منزل خارج نشود. در استفاده از این روش عارضه کمتری و اثربخشی بهتری مشاهده شده است.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه