دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

دلایل ریزش مو در نوجوانان چیست

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1400/06/09

امروزه افزایش دلایل ریزش مو در نوجوانان، ذهن خیلی از والدین را به خود مشغول کرده است. اما هستند والدینی که نسبت به دلایل ریزش مو در نوجوانان هیچ حساسیتی از خود بروز نمی دهند و در آینده از این کار خود پشیمان خواهند شد، چرا که با این بی توجهی باعث کم پشت و یا طاس شدن موهای فرزند خود شده اند.

به منظور کاهش و جلوگیری از ریزش مو، ابتدا باید اقدام به پیدا کردن عامل و دلیل اصلی ریزش موی سر کرد چرا که با ندانستن علت اصلی ریزش مو نخواهید توانست جلوی ریزش مو را بگیرید. دلایل ریزش مو در نوجوانان و در هر فردی فرق می کند ولی مهمترین آنها، کوتاهی در مراقبت از موها یا بیماری‌ های مختلف و... می باشد که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم  کرد.

ریزش مو در نوجوانان

امروزه افزایش دلایل ریزش مو در نوجوانان امری شایع و نگران کننده است. به این دلیل که ریزش مو در افرادی که پا به سن گذاشته اند امری طبیعی و مرسوم است نه در سنین نوجوانی. ریزش مو در نوجوانی حتی یک تار مو می تواند نگران کننده باشد چرا که فرد هنوز در اوایل زندگی خود است. با ریزش مو در سنین کم و کم پشت شدن مو ها ممکن است فرد دچار افسردگی شده و یا حتی از سوی دیگران طرد شود که لازم است برای جلوگیری از افزایش دلایل ریزش مو در نوجوانان، هرچه زودتر اقدام به درمان کرد.

می توان گفت که دلایل ریزش مو در نوجوانان در هر فردی با دیگری فرق می کند و تنها یک عامل مشخص، تعیین کننده نیست. به دلایلی که گفته شد، توصیه می شود برای پیدا کردن دلایل ریزش مو در نوجوانی، تحت معاینه بالینی قرار گرفت و هرچه زودتر دست به اقدام زد. 

دلایل ریزش مو در نوجواناندلایل ریزش مو در نوجوانان

مصرف دارو از دلایل ریزش مو در نوجوانان

یکی از چیزهایی که دوره نوجوانی با آن شناخته می شود به وجود آمدن جوش های زشت و چرکی بر روی صورت است که همه دختران نوجوان با این موضوع درگیر هستند و سعی در از بین بردن آنها به هر روشی دارند. مصرف داروها، یکی از راه هایی است که دختران نوجوان برای از بین بردن جوش های صورت به آن روی می آوردند.

یکی از عوارض جانبی این داروها تاثیر گذاشتن بر روی هورمون های بدن است که به دلیل اینکه فرد در دوره نوجوانی قرار دارد باعث بهم ریختن فعالیت غدد هورمونی در بدن می شود و این موضوع باعث ریزش مو ها می شود. در ضمن این را هم باید گفت که هر دارویی که بر روی هورمون های بدن تاثیرگذار است ممکن است باعث ریزش موها شود.

دیگر مقالات کلینیک کاشت مو را در این بخش دنبال نمایید

دلایل ریزش مو در زنان و دختران

ارتباط ویروس کرونا با ریزش مو چیست

برنامه درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

ریزش موی آلوپسی کششی

آلوپسی تروماتیک (ریزش موی کششی)، یکی دیگر از دلایل ریزش مو در نوجوانان به شمار می آید. در دوره نوجوانی، بسیاری از دختران نوجوان دوست دارند تا مدل موهای مختلفی را امتحان کنند یکی از این مدل موها، مدل موی دم اسبی است. در مدل موی دم اسبی شکل بسته شدن موها به صورت کششی و محکم است که این عمل باعث سست و ضعیف شدن ریشه موها می شود، با ضعیف شدن ریشه ها به مرور زمان موهای فرد دچار شکستگی شده و ریزش می شود.

این مورد را می توان در دختر بچه ها نیز مشاهده کرد چرا که بسیاری از والدین این اشتباه را انجام می دهند. استفاده از هدفون، کلاه و… به صورت مکرر و در مدت زمان طولانی نیز می تواند باعث به وجود اورن مشکلی مشابه آلوپسی تروماتیک را به وجود آورد. برای داشتن موهای شاد و سالم باید از بستن موها خودداری کرد و موهای خود را باز و آزاد گذاشت.

علت های ریزش مو در نوجوانانعلت های ریزش مو در نوجوانان

هورمون ها از دلایل ریزش مو در نوجوانان

با فرا رسیدن دوره بلوغ و نوجوانی، تغییرات زیادی در بدن دختران و پسران به وجود می آید، یکی از این تغییرات کم یا زیاد شدن فعالیت غدد هورمونی بدن چون غده تیروئید و... است. این تغییرات به نحوی است که حتی می توان آن را در خلق و خوی نوجوانان دید.

گاهی این نوسانات هورمونی باعث ایجاد بیماری هایی چون افزایش بیش از اندازه فعالیت غده تیروئید، سندروم تخمدان پلی کیستیک و … می شود که هریک باعث ریزش موی شدید در نوجوانان می شود. در صورتی که ریزش روزانه فردی بیش از 150 تار مو در روز باشد، فرد باید این موضوع را به پزشک متخصص پوست و مو گزارش دهد.

نقش کم خونی در ریزش موی دختران نوجوان

با رسیدن دوره نوجوانی، بسیاری از پسران و دختران به دلیل تغییرات هورمونی دچار کمبود آهن می شوند، برای رفع این مشکل که بیشتر در دختران نوجوان شایع تر است باید اقدام به مصرف مکمل های آهن با تجویز پزشک کرد تا از ریزش هرچه بیشتر موها جلوگیری شود.

موهای سر انسان از دو بخش ریشه و ساقه تشکیل شده است، وظیفه ریشه مو جذب مواد مغذی مثل آهن از رگ های خونی است تا باعث رشد و شادابی موهای سر انسان بشود، در صورتی که این مواد مغذی تامین نشود، موی سر انسان دیگر قادر به رشد نخواهد بود و دچار ریزش می شود، برای جلوگیری از این موضوع باید به مصرف قرص های آهن روی آورد.

ریزش مو در نوجوانان و دلایل آنریزش مو در نوجوانان و دلایل آن

دلایل ریزش مو در نوجوانان پسر

مواردی که خواندید از دلایل ریزش مو در دختران نوجوان بود اما می دانید که پسران هم به دلیل اینکه آنها هم در دوره رشد و نوجوانی قرار دارند دچار ریزش مو می شوند، از جمله مهمترین عوامل ریزش مو در پسران نوجوان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرس در پسران: در دوره نوجوانی، مسئولیت های اجتماعی مختلف به وجود می آید و پسران نوجوان به دلیل اینکه هیچ آمادگی در این خصوص ندارند دچار استرس می شوند، داشتن استرس از دلایل ریزش مو در نوجوانان است که باعث ایجاد بیماری های دیگری نیز می شود.
  • عادت های غذایی نادرست: پسران نوجوان در دوره نوجوانی به مصرف غذاهای آماده و فست فود ها زیاده روی می کنند، این رژیم غذایی به دلیل اینکه دارای هیچ ویتامین و مواد مفیدی برای موها نیست و صرفا دارای کالری زیاد است باعث نازک شدن موها و در آخر ریزش مو ها می شود.
    دیدگاه ها
    0
    ثبت دیدگاه