دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

برنامه درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1399/04/30

درمان خانگی جلوگیری از ریزش مو

داشتن موهای زیبا و پرپشت دلیلی بر افزایش جذابیت است. زنان و مردان بسیاری از ریزش مو رنج می برند و به عقیده ی درست آنها این مسئله یکی از تخریب کننده های زیبایی و جوانی است.

دلیل و علل اصلی ریزش مو در مردان و زنان

دلایل بسیاری پشت پرده ی ریزش مو و ضعیف شدن تارهای مو وجود دارد که اصلی ترین آنها شامل:شرایط آب و هوایی ، افزایش سن، استرس و اضطراب بالا، مصرف زیاد دخانیات، نداشتن تغذیه مناسب و سالم ، تغییرات و نامنظمی های هورمونی ، وراثت ، استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی و دهها دلیل که حتما می دانید و از آنها با خبر هستید.

هر گونه ضربه ی فیزیکی مانند:جراحی، تصادف ماشین، بیماری شدید، و یا حتی آنفولانزا می تواند باعث ریزش موی موقتی شود ، این امر باعث تحریک گونه ای از ریزش مو به نام جریان تلوژن نیز می شود. مو دارای یک چرخه ی عمر منظم است مرحله ی رشد، مرحله ی استراحت و مرحله ی ریزش. هنگامی اتفاق استرس زایی برای تان رخ می دهد، می تواند بر چرخه ی ریزش موی شما تأثیر بگذارد و مو را به مرحله ی ریزش سوق دهد. ریزش مو معمولاً 3 تا 6 ماه پس از ضربه اتفاق می افتد. و دیگر عواملی که تاثیر بسیاری در ریزش مو دارند

تاثیرات بارداری در ریزش مو

بارداری یکی دیگر از فشارهای جسمی است، که می تواند باعث ریزش مو شود که شامل فشار جسمی و اختلال هورمون هاست. ریزش مو مرتبط با بارداری اکثرا پس از به دنیا آمدن بچه دیده می شود، تا زمان بارداری.

پس اگر شاهد ریزش مو در این دوران هستید، نگران نباشید، چرا که موها یتان بعد از چند ماه دوباره رشد می نمایند.

تاثیرات بارداری در ریزش مو

ریزش مو در مصرف بیش از حد ویتامین آ

مصرف بیش از حد مکمل ها یا داروهای حاوی ویتامین آ می تواند محرکی برای ریزش مو باشد.

و این امر یک دلیل قابل بازگشت ریزش مو است، و به محض دفع ویتامین آ افزایش، مو به رشد طبیعی بازمی گردد.

کمبود پروتئین از دلایل ریزش مو

اگر در رژیم غذایی تان پروتئین کافی دریافت ننمانید، ممکن است بدن تان با متوقف کردن رشد مو، کمبود پروتئین را جبران نماید.گفته می شود که این امر پس از دو یا سه هفته پس از کاهش دریافت پروتئین رخ می دهد.

پروتئین ها در ماهی، گوشت و تخم مرغ و ...  وجود دارند. اگر گوشت یا محصولات حیوانی مصرف نمی کنید، می توانید انواع حبوبات را جایگزین کنید.  پس باید بدانید که مصرف نکردن پروتئین کافی باعث ریزش مو می شود

فشارهای احساسی و ریزش مو

در شرایطی سخت حسی و درونی، ریزش مو به دلیل فشار احساسی افزایش می یابد. اما ریزش بالاخره کاهش می یابد . با وجود اینکه دقیقا نمی دانیم که کاهش استرس به موهای تان کمک می نماید یا نه، اما بد هم نیست.قطعا می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

کم خونی هم باعث ریزش مو می شود

تقریبا از هر 10 زن مابین 20 تا 49 سال، یک زن به دلیل کمبود آهن  مبتلا به کم خونی است، که به آسانی یکی از دلایل ریزش مو می باشد . برای اطمینان خاطر از ابتلا به این نوع از کم خونی، شما باید آزمایش خون انجام دهید.

کم کاری تیروئید از دلایل ریزش مو

غده ای کوچک درون گردن،یا همان تیروئید هورمون هایی ترشح می کند که برای سوخت و ساز، رشد و نمو ضروری است، هنگامی که تیروئید هورمون کافی تولید نمی کند باعث ریزش مو می شود ؛ پزشک می تواند طی آزمایشاتی دلیل کم کاری این غده را کشف کند.

کمبود ویتامین ب از دلایل ریزش مو

سطوح پایین ویتامین ب از دلایل دیگر قابل رفع ریزش مو است.

مصرف مکمل های ساده و هم چنین تغییرات رژیم غذایی می بایست کارساز باشند. ویتامین ب طبیعی در ماهی، گوشت، سبزیجات نشاسته دار و میوه های غیر مرکباتی موجود هستند.

کاهش وزن شدید از علت های ریزش مو

کاهش وزن شدید هم یک نوع ضربه ی جسمی است که می تواند به کم پشتی مو منجر شود.حتی اگر کاهش وزن در نهایت برای تان خوب باشد، این امر ممکن است اتفاق بیفتد. ممکن است که خود کاهش وزن بدنتان را تحت فشار قرار دهد، یا تغذیه ی نا درست باعث کمبود ویتامین و مواد معدنی شود. ریزش مو در کنار کاهش قابل توجه وزن نیز ممکن است حاصل اختلال خوراکی مانند بی اشتهایی و یا پرخوری باشد.

شیمی درمانی و ریزش مو

شیمی درمانی نیز سبب ریزش مو می شود:سلول هایی که سریعا در حال رشد هستند را از بین می برد، مانند سلول های سرطانی و سلول های مو.

وقتی شیمی درمانی قطع شد، مو دوباره رشد می کند، با اینکه معمولا با بافت جدید مثلا فر یا با یک رنگ دیگر رشد می کند.

درمان های خانگی ریزش مو

ریزش مو در خانه هم قابل درمان است. روش‌های درمانی خانگی را در نظر داشته باشید، اما پیش از مصرف هر دارو و مکملی با دکتر متخصصتان گفتگو کنید.

 ماساژ کف سر

این ارزانترین درمان ریزش مو میباشد. هنگامی که موهای‌تان را شستشو می‌دهید، به آرامی و با نوک انگشتان روی پوست سرتان فشار وارد کنید تا جریان خون در این ناحیه افزایش پیدا کند.

درمان خانگی ریزش مو با روغن‌های طبیعی

روغن‌های طبیعی از گیاهان دارویی خالص به دست می‌آیند. به طور مثال روغن اسطوخودوس ریزش مو را با موفقیت درمان خواهد کرد. این روغن غالبا با انواع دیگر مانند روغن رزماری و آویشن ترکیب می‌شود.اگر تصمیم دارید که این روش درمانی را انجام دهید حتما مقدار کمی روغن را روی بازوی‌تان آزمایش کرده و ۲۴ ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که هیچ واکنش آلرژیکی نشان نمی‌دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان خانگی فوق العاده و در دسترس برای ریزش مو می باشد. زیراآلوئه ورا پوست سر آسیب‌دیده را درمان کرده و محیطی سالم برای رشد سلول‌های مو ایجاد می‌کند. آلوئه ورا چربی پوست سر را تمیز می‌کند. چربیِ فولیکول کف سر جلویِ رشد مو را می‌گیرد. برای استفاده مؤثر از این درمان خانگی، تنها کافی است ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیم به پوست سرتان زده یا شاید بخواهیداز یک شامپوی آلوئه ورا استفاده کنید.

آب پیاز

آب پیاز در رشد مو تأثیر شگرفی دارد. پیاز از گذشته های دور یکی از راه‌های طبیعیِ درمان ریزش مو بوده است. زیرا پیاز گوگرد موجود است که موجب افزایش گردش خون و رشد کلاژن کمک می‌کند و خواص ضد باکتری دارد که عفونت‌های پوست سر را درمان هم می‌کند. آب پیاز را به پوست سرخود بمالید و پانزده دقیقه تامل کنید. سپس با شامپوی موهای معمولی سرخود را بشویید.

تخم کتان

تخم کتان منبعی غنی از اسید چرب امگا ۳ است. این ویژگی برای درمان و تحریک رشد مو بسیار خوب و سودمند است. پس، تلاش کنید تا ریزش موهای خود را با مصرف روزانه یک قاشق پودر تخم کتان کنترل کنید. حتی میتوانید از تخم کتان در سالادها، سوپ ها، اسموتی‌ها و… استفاده کنید. شما حتی می‌توانید روغن تخم کتان را بصورت موضعی روی موهایتان به صورت ماسک قرار دهید.

شیر نارگیل

نتایج مصرف شیر نارگیل به سرعت و بسیار قابل توجه خواهد بود. میتوانید شیرنارگیل را خودتان در خانه نیز تهیه کنید. یک عدد نارگیل رنده شده را به یک تابه آب بیافزایید و این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس آب آن را گرفته و آن را به مدت کمتر از نیم ساعت روی پوست سر خود قرار دهید. برای به‌دست آوردن نتیجه بهتر میتوانید مقداری فلفل سیاه و پودر تخم شنبلیله هم به آن اضافه کنید.

روش های خانگی درمان ریزش مو

انگور فرنگی هندی

مو نیاز قابل توجهی به ویتامین C و آهن است. این محصول از زمان‌های قدیم برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. پیدا نمودن این گیاه کار سختی نیست. برای درست کردن خمیر این انگور تنهابه  تکه ای آمله و روغن نارگیل نیاز دارید. ابتدا، روغن نارگیل را بجوشانید سپس آمله را به آن اضافه کنید. اجازه دهید خمیر سرد شود و بعد از آن میتوانید موهای خود را با آن ماساژ دهید.

ماساژ سر با روغن زیتون

آنتی اکسیدان‌های که در روغن زیتون وجود دارند می‌توانند مانع از ریزش مو شوند. چون روغن زیتون میتواند موهای شما را بخوبی تغذیه کند. امروزه روغن زیتون هم که در همه فروشگاه‌ها موجود و براحتی قابل دسترس اند.

طبق مطالعه‌ای که درمورد شیوه‌های طبیعی متوقف کردن ریزش مو انجام شد، محققان نشان می‌دهند که کنترل مصرف سیگار و قرار گرفتن مناسب در تابش خورشید و تغذیه مناسب و ویتامین ها هم می تواند از ریزش و ازدست دادن موها تاثیر زاشته باشد.
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه