دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

آشنایی با تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
دانستنی های جراحی زیبایی
| 1400/05/04

دانستن تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز، از مسائلی است که برای بیمارانی که می خواهند اعمال پیکر تراشی را انجام دهند، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این دو عمل برای حذف کردن چربی های موضعی کاربرد دارند، اما به صورت قطعی موجب لاغری نمی شوند.

عمل های پزشکی برای کاهش سایز و از بین بردن چربی ها چیست؟

امروزه داشتن یک اندام ایده آل، آرزوی هر فردی می باشد. از این رو سعی شده تا با ایجاد روش ها و متد های پیشرفته، عمل هایی برای از بین بردن چربی ها خلق شود. یکی از این اعمال، لیپوماتیک می باشد. لیپولیز نیز از دیگر اعمال پیکر تراشی به حساب می آید. این دو عمل در حال حاضر جدید ترین نسل برای از بین بردن چربی های درون بدن هستند که تفاوت ها و شباهت هایی دارند.

شباهت این دو متد را می توان هدف اصلی آن ها دانست. این اعمال تنها برای پیکر تراشی و آب کردن چربی ها به وجود آمده اند. اما می توان گفت که تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز چشمگیرتر از شباهت آن ها می باشد. در ادامه با هر یک از جراحی زیبایی لیپوماتیک و لیپولیز و تفاوت آنها با یکدیگر نیز آشنا خواهید شد.

انواع جراحی زیبایی از بین بردن چربیانواع جراحی زیبایی از بین بردن چربی

لیپوماتیک چیست؟

اگر به دنبال راه های کاهش چربی و زیبایی اندام باشید، قطعا نام عمل جراحی لیپوماتیک را شنیده اید. این عمل یکی از اعمالی است که با عنوان پیکر تراشی نیز شناخته می شود. در لیپوماتیک چربی های اضافه با اشعه های مخصوصی آب شده و از بدن خارج می گردد. این عمل یکی از اعمال راحت پیکر تراشی است و نیازی به بیهوشی ندارد.

این روش را می توان یکی از جدیدترین متد های کاهش سایز دانست. لیپوماتیک توسط دستگاه مخصوصی انجام می شود که درون بدن قرار می گیرد و چربی را خرد می کند. به گونه ای که در قسمتی از بدن که قرار است چربی خود را از دست دهد، سوراخی به اندازه ۲ تا ۵ میلی متر ایجاد می شود و دستگاه از این طریق وارد بدن خواهد شد و چربی ها را بیرون می کشد. یکی از مزیت های مهم دستگاه لیپوماتیک، این است که اگر به اندام های غیر چربی برخورد کند به طور کامل غیر فعال می شود.

عمل لیپوماتیک و ویژگی های آنعمل لیپوماتیک و ویژگی های آن

لیپولیز چیست؟

در واقع عملکرد عمل جراحی لیپولیز نیز مشابه با لیپوماتیک می باشد. به گونه ای که در این عمل با استفاده از اشعه های مخصوص لیزر، چربی های درون اندام ها را ذوب می کنند و سپس از بدن خارج خواهد کرد. گفته می شود که لیزر لیپولیز بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای شکم های بدون افتادگی هستند. این عمل نیز از اعمال پیکر تراشی است و جزو جراحی های زیبایی قرار می گیرد و در آن فرد بیمار، بیهوش نخواهد شد. در نهایت بهتر است بدانید که نحوه انجام جراحی لیپولیز همانند لیپوماتیک می باشد.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از وب سای بهترین کلینیک کاشت مو دنبال نمایید

تفاوت لیپوماتیک با آر اف در چیست؟

آیا لیپوماتیک تنها راه لاغری موضعی است؟

معایب و مزایای لیپوماتیک و لیپولیز شامل چه مواردی است؟

تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز در چیست؟

می توان گفت که اصلی ترین تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز، در چربی های خارج شده از بدن می باشد. چربی هایی که توسط لیزر لیپولیز از بدن خارج می گردد، قابلیت استفاده مجدد خود را از دست می دهند و دیگر نمی توان آن ها را به قسمت های دیگر بدن تزریق نمود. اما در عمل لیپوماتیک، چربی های خارج شده را می توان مجددا به قسمت های دیگر بدن نظیر، سینه ها، باسن، لب، گونه، چانه و ... تزریق نمود.

از دیگر تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز، می توان به دستگاه های خارج کننده چربی آن ها نیز اشاره کرد. در لیپوماتیک، لوله دستگاه درون بدن قرار می گیرد و چربی را دفع می کند. در حالی که در لیزر لیپولیز، چربی ها با اشعه لیزر ذوب شده و به روی سطح پوست می آیند و پس از آن از روی پوست جمع آوری خواهند شد.

تفاوت جراحی لیپوماتیک و لیپولیزرتفاوت جراحی لیپوماتیک و لیپولیزر

علت اصلی تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز

در مطالب پیشین با شباهت و تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز آشنا شدید و دانستید که چربی ها در لیپولیز برخلاف لیپوماتیک، غیر قابل استفاده مجدد هستند. اما دلیل این امر چیست؟ برای پاسخ باید بگوییم که در لیزر لیپولیز، حرارت اشعه ها بسیار زیاد است. به گونه ای از روی سطح پوست می توانند به چربی ها نفوذ کنند و به طور کامل آن ها را ذوب نمایند.

چربی هایی که در برابر حرارت بسیار زیاد قرار گرفته اند، دچار تغییرات شیمیایی شده و خاصیت اولیه خود را از دست خواهند داد. از این رو نمی توان از چربی هایی که توسط لیپولیز خارج شده اند، دوباره استفاده کرد. اما در عمل لیپوماتیک، دستگاهی که درون بدن قرار می گیرد، حرارت بسیار اندکی را تولید می کند. این حرارت به قدری کم است که تنها موجب شل شدن و از جای کنده شدن چربی ها می شود. از این رو خاصیت شیمیایی بافت های چربی از بین نمی رود و می توان دوباره از آن ها استفاده کرد.

عوارض لیپوماتیک

پزشکان برای این که بتوانند بافت های چربی را در این روش به راحتی از دیگر بافت ها جدا کنند، مایع بی حسی مخصوصی را وارد بدن فرد خواهند کرد. این مایع می تواند موجب بیماری های کلیوی و قلبی شود. حساسیت به دارو بی حسی، در این عمل بسیار مشاهده می شود و حتی ممکن است که در محل جراحی شده، آب تجمع پیدا کند. احتمال ایجاد آمبولی در این عمل نیز وجود دارد و ممکن است مرگ بیمار را به همراه آورد. ایجاد لخته های خونی و سوختگی های پوستی، از دیگر عوارض مرتبط با لیپوماتیک هستند.

عوارض لیپولیز

با این که هدف دو عمل نام برده شده، یکسان است اما همان طور که در انجام فرایند آن ها تفاوت وجود دارد، تفاوت لیپوماتیک و لیپولیز در عوارض نیز بسیار چشمگیر است. طبق بررسی های انجام شده، می توان عنوان کرد که عوارض لیپولیز از لیپوماتیک کم تر است. اما از آنجایی که لیپولیز جدیدترین عمل حذف چربی است، عوارض آن به طور کامل شناسایی نشده و ممکن است بر روی هر فردی متغیر باشد.

ایجاد کبودی های گسترده و لخته های خونی در محل لیزر شده، بسیار شدید می باشد. در این عمل اگر محل جراحی به طور صحیح ریکاوری نگردد، می تواند موجب ایجاد عفونت شود که در صورت مشاهده هرگونه از این عوارض، بهتر است به سرعت به پزشک مراجعه نمایید.

دیدگاه ها
0
User
شیخی

با سلام. امکان بارداری بعد از انجام عمل لیپوماتیک وجود داره؟
Reply
admin
Admin

با عرض سلام. از شما دعوت میکنیم تا مقاله "آیا بارداری بعد از لیپوماتیک ممکن است؟" را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نمایید.
ثبت دیدگاه