دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

آیا بارداری بعد از لیپوماتیک ممکن است؟

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
دانستنی های جراحی زیبایی
| 1399/12/12

بررسی امکان بارداری بعد از لیپوماتیک

در این مطلب قصد داریم به این سوال که " بارداری بعد از لیپوماتیک چگونه است و اینکه آیا بارداری می تواند بعد از انجام لیپوماتیک نتیجه را عوض کند؟، پاسخ دهیم. داشتن اندامی خوش فرم و زیبا می تواند آرزوی هر فردی باشد، به خصوص کسانی که به دلیل اضافه وزن، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و می خواهند در مدت زمانی کوتاه و بدون متحمل شدن مشقت فراوان به اندام زیبایی دست پیدا کنند. امروزه جراحی لیپوماتیک یکی از روش های محبوب و پرکاربردی است که توانسته است با کمترین خطر ممکن، این آرزو را به واقعیت مبدل سازد. اما سوالی که فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند این است که بارداری بعد از لیپوماتیک چگونه است و آیا تاثیر منفی بر نتیجه لیپوماتیک دارد یا نه؟

زایمان پس از لیپوماتیکزایمان پس از لیپوماتیک 

بارداری بعد از لیپوماتیک چگونه است؟

بارداری بعد از لیپوماتیک چگونه است؟ در رابطه با این سوال باید بگوییم که بارداری بعد از جراحی زیبایی لیپوماتیک از جمله مسائلی است که دغدغه تعداد زیادی از افراد شده است، چرا که این افراد بر این باور هستند که لیپوماتیک مخصوصا در ناحیه شکم نتایجی منفی همچون از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست (به علت خارج شدن بافت چربی) را به دنبال داشته و می تواند برای دوران بارداری مشکل ساز شود. در این مورد باید بگوییم که از نظر پزشکی چنین تصوری کاملا اشتباه بوده و افراد می توانند باردار شوند و حتی زایمان طبیعی را تجربه کنند. از آنجایی که در لیپوماتیک از امواج اینفراسونیک استفاده می شود، لیفت پوست نیز رخ می دهد که سبب می شود این روش نسبت به سایر روش ها کمترین میزان افتادگی و شل شدگی پوست را ایجاد کند، البته این مورد به این معنی نیست که بعد از انجام این عمل زیبایی، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد.
از جمله دیگر مزایای لیپوماتیک می توان به این مورد اشاره کرد که با توجه به اینکه در این جراحی پیکر تراشی، نیازی به استفاده از بیهوشی عمومی نیست و عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود، دیگر لازم نیست نگران بروز عوارض ناشی از بیهوشی باشید. اما تاثیر بارداری بعد از لیپوماتیک چگونه است یا به عبارتی: انجام لیپوماتیک می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد یا خیر؟

تاثیر لیپوماتیک بر بارداری

حاملگی می تواند سبب بروز عوارض مختلفی از قبیل سلولیت، ترک های پوستی و لک در نواحی مختلفی از بدن مانند باسن، سینه، شکم و ران شود، اما باید بدانید که هیچ کدام از این علائم مرتبط با جراحی لیپوماتیک نیست و انجام این عمل نیز تاثیری در شدت بروز این نشانه ها نخواهد گذاشت. عمده تمرکز لیپوماتیک بر تخلیه چربی های اضافی بدن و کاهش سایز است. با وجود اینکه داشتن اضافه وزن در دوران بارداری امری طبیعی برای خانم ها است، اما جالب است بدانید که کسانی که پیش از بارداری اقدام به عمل لیپوماتیک نموده اند، بعد از زایمان کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهند کرد. در حالت عادی این دسته از افراد بعد از زایمان اثری از بارداری را نشان نخواهند داد. کسانی که این عمل را انجام می دهند، ادعا دارند کاهش سایز با این عمل برای طولانی مدت ادامه دارد و سلولیت را هم از بین می برد. داشتن یک رژیم غذایی سالم به همراه مراقبت از تغییرات وزنی بعد از زایمان به شما کمک می کند تا نتایج لیپوماتیک را حفظ نمایید.

مناسب ترین زمان انجام لیپوماتیک برای خانم ها 

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک به شما کمک می کند تا به راحتی فرم ایده آل بدن خود را بدست آورید. برای بهره مندی طولانی مدت از مزایای این عمل ، لازم است تا به زمان انجام آن نیز توجه شود. مناسب ترین و بهترین زمان برای انجام لیپوماتیک در بین خانمها، بعد از بارداری و به طور کلی زمانی است که دیگر قصد بچه دار شدن ندارند. در رابطه با این موضوع که چه کسانی کاندیدای مناسب برای انجام روش لیپوماتیک هستند، لازم است تا پزشک متخصص کلیه جوانب را بسنجد و پس از آن که اطمینان حاصل کرد که متقاضی عمل شرایط لازم را دارد، تاریخ جراحی را تعیین کند. زنان شیرده از جمله کسانی هستند که نمی توانند جزو متقاضیان این روش باشند، چرا که داروی بیهوشی مورد استفاده در لیپوماتیک می تواند بر کیفیت شیر مادر تاثیرگذار باشد. همچنین افراد تا 6 هفته بعد از زایمان نباید به سمت لیپوماتیک بروند. با توجه به اینکه چربی ایجاد شده در طی بارداری به راحتی توسط بدن از بین می رود، لذا انجام این عمل بعد از بارداری، نتایج مطلوب تری را به دنبال خواهد داشت، به خصوص برای کسانی که با کمک ورزش و رژیم غذایی، کاهش وزن داشته‌اند اما نتوانستند از شر چربی‌ های مزاحم در شکم و پهلوهای خود خلاص شوند، عمل لیپوماتیک آخرین و بهترین گزینه است.

لیپوماتیک و بارداریلیپوماتیک و بارداری 

آیا در حین بارداری لیپوماتیک قابل انجام است؟

در طول بارداری انجام لیپوماتیک کاری فوق العاده خطرناک است. در این رابطه استفاده از داروی بیهوشی، اولین چیزی است که باید نگرانش باشیم. داروی بیهوشی مورد استفاده در این عمل قادر است جریان خون جنین را کاهش داده و سبب افت فشار در نوزادان شود. از سوی دیگر هدف از لیپوماتیک حذف ذخایر چربی ای است که شاید در طول یا بعد از بارداری مورد نیاز بدن باشد. عمده این ذخایر چربی در طول هفته های آخر بارداری ، که زن باردار نمی تواند میزان کالری کافی را برای حفظ سلامت جنین فراهم کند، مورد استفاده قرار می گیرد. پس از زایمان نیز این ذخایر چربی می تواند جهت افزایش توان تولید شیر مادر بکار گرفته شود. در حالت عادی بدن افراد در طول بارداری چربی اضافی را ذخیره می کند که بعد از تولد نوزاد و با کاهش سوخت و ساز بدن، این ذخایر چربی نیز به تدریج مصرف می گردد.

آیا لیپوماتیک بر توانایی بارداری زنان تاثیر گذار است؟

در پاسخ به این سوال، به طور مختصر و مفید، باید بگوییم که به هیچ وجه اینگونه نیست. هدف از لیپوماتیک خروج رسوبات کمی از چربی بدن می‌باشد و این مورد هیچ گونه خطری را برای اندام‌ های تولید مثلی یا اندام ‌های دیگر به دنبال نخواهد داشت، با این وجود اگر در آینده نزدیک قصد بچه دار شدن را دارید، مطمئنا دکتر به شما توصیه خواهد کرد که انجام لیپوماتیک را به تعویق بیاندازید. در اغلب موارد، اضافه وزن ناشی از بارداری بر نتایج طولانی مدت لیپوماتیک تاثیری نمی گذارد، چرا که با کمک این روش سلول‌ های چربی منطقه تحت درمان برای همیشه از بین می رود و دیگر شاهد عدم تعادل ظاهری در بدن خود نخواهید بود. با این وجود اگر فرد در آینده دچار اضافه وزن شود، این چربی ها در اندام های دیگری از بدن ذخیره و انباشته می شوند. مثلا اگر فردی لیپوماتیک شکم انجام داده باشد، باید انتظار ظاهر شدن چربی های اضافی بدنش را در نواحی دیگری از بدن (از قبیل باسن، بازو ها و یا ران ها) را در طول بارداری داشته باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم دارید بعد از لیپوماتیک باردار شوید، به شما توصیه می کنیم تا موقعی که بدنتان به طور کامل بهبود پیدا نکرده است، به مدت حداقل شش ماه منتظر بمانید. در ادامه می خواهیم به این سوال که تاثیر بارداری بعد از لیپوماتیک چگونه است پاسخ دهیم.

تاثیر بارداری و زایمان بر نتیجه لیپوماتیک

خانم‌ هایی که برای خلاص شدن از چربی های اضافی بدنشان روش لیپوماتیک را انتخاب نموده اند، ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که بارداریشان در آینده اثرات لیپوماتیک را از بین خواهد برد یا خیر. پیش از هر چیز باید بگوییم که در صورتی که هنوز جوان هستید و تصمیم به بچه دار شدن را دارید، بهتر است که تا بعد از بچه دار شدن صبر کنید. در رابطه با این سوال که تاثیر بارداری بعد از لیپوماتیک چگونه است ، باید بدانید که بارداری هیچ اثری بر نتایج لیپوماتیک ندارد. در این روش مقدار کمی از چربی های نواحی مختلف بدن برداشته می شود و زمانی که این اتفاق رخ دهد، تاثیر دائمی بر میزان چربی بخش های مورد نظر خواهد گذاشت. البته این بدان معنی نیست که چربی های جدید دیگر در این مکان ها ایجاد نمی شوند. در طول دوران بارداری و بچه دار شدن این احتمال وجود دارد که این اتفاق رخ بدهد.
در حین بارداری، تغییرات فیزیکی ایجاد شده در هر فرد متفاوت خواهد بود و این تغییرات می تواند نسبت به فردی دیگر نیز فرق داشته باشد. بنابراین نمی توان با اطمینان کامل گفت که چربی در همان مکانی که لیپوماتیک انجام شده است، دوباره تشکیل نمی‌شود. این مورد تنها به شما و بدنتان بستگی دارد که چگونه است. با این حال تاکنون بازخورد های مثبتی مبنی بر اثربخش بودن لیپوماتیک پیش از بارداری به ثبت رسیده است.
این نکته را هم باید ذکر کنیم که لیپوماتیک نباید با دیگر روش های زیباسازی بدن همچون جراحی زیبایی شکم اشتباه گرفته شود. جراحی زیبایی شکم پیش از بارداری انجام می شود و در آن احتمال به خطر افتادن رشد کودک وجود دارد. افزون بر اینکه بارداری می تواند اثرات این جراحی را از بین ببرد، در صورتی که اثرات لیپوماتیک با بارداری از بین نرفته و شما می توانید برای دریافت نتیجه دلخواه تان، این روش را انتخاب کنید.

تاثیر بارداری بعد از عمل زیبایی لیپوماتیکتاثیر بارداری بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه