دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

چه عواملی موجب پف زیر چشم می شود

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1400/03/29

شاید برای هر فردی در یک دوره از زندگی خود دچار پف زیر چشم شده باشد که موجب نگرانی نیز بوده است. اگر عوامل ایجاد پف در زیر چشم را بدانیم بهتر می توانیم برای درمان آن اقدام کنیم. اگر دلایل به وجود آمدن پف زیر چشم بر اثر گریه یا بیخوابی باشد، می توان از درمان های خانگی برای رفع پف زیر چشم استفاده کرد. در مواقعی پیش می آید که پف زیر چشم بر اثر عوامل دیگری می باشد که در این مطلب به دلایل و راه های مختلف درمان پف زیر چشم خواهیم پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید.

عوامل ایجاد پف در زیر چشم

پف زیر چشم بر اثر تجمع بیش از حد مایعات در اطراف چشم می باشد، به دلیل نازک بودن پوست اطراف چشم هرگونه تغییری در ناحیه چشم ها دیده میشود. اکنون می خواهیم بدانیم چه عواملی باعث ایجاد پف زیر چشم میشود؟

عواملی که در به وجود آمدن پف زیر چشم تاثیر دارند، شامل موارد زیر می باشند:

در افرادی که در رژیم غذایی خود از نمک به مقدار زیاد استفاده می کنند، حساسیت و آلرژی، کمبود مایعات در بدن، تغییرات هورمونی، مصرف زیاد شیرینی ها، بالا بودن فشار خون، حساسیت به لوازم آرایشی، استفاده از لنزها، مصرف برخی از داروها، بر اثر برخی از بیماری ها، مشکلات سینوسی، بیخوابی و خستگی، استرس، گریه کردن زیاد، بالا رفتن سن و عواملی چون ویژگی های ارثی می باشد.

در اکثر مواقع پف زیر چشم بر اثر عواملی همچون ویژگی های ارثی می باشد و در افراد مسن بافت های چربی که از چشم محافظت می کنند در اثر  بالا رفتن سن  به قسمت های بیرونی چشم هل داده می شود و پف زیر چشم را ایجاد می کند.

دلایل پف زیر چشمدلایل پف زیر چشم

دلیل پف چشم پس از بیداری

تمام مردم پس از بیداری شاهد پف در زیر چشم های خود می شوند که پس از چند ساعت این پف از بین خواهد رفت. برای اینکه بدانید عوامل ایجاد پف در زیر چشم پس از خواب بر اثر چیست به این مثال توجه کنید تا بهتر متوجه شوید. حتما دقت کرده اید زمانی که در خودرو بیش از چند ساعت بدون حرکت نشسته اید، پاهایتان بر اثر بی تحرکی ورم کرده اند، باید گفت که چشمها نیز به همین صورت عمل می کنند. چشمها در زمان خواب به دلیل بسته بودن و پلک نزدن در هنگام صبح ورم می کنند که این پف پس از چند ساعت بر اثر پلک زدن از بین می رود.

مقالات مرتبط با این مقاله را در این بخش از بهترین کلینیک کاشت مو دنبال نمایید

رفع معایب زیر چشم با تزریق ژل

چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم؟

دلایل پف زیر چشم بر اثر بیماری

از دیگر عوامل ایجاد پف در زیر چشم میتوان به دلایل پزشکی اشاره کرد.گاهی پیش می آید فردی به طور ناگهانی به تورم زیر چشم روبرو می شود که موجب نگرانی فرد خواهد شد، در اینجور مواقع باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا در صورت هرگونه بیماری اقدام به درمان آن کند.

بیماری هایی که میتواند در به وجود آمدن پف زیر چشم نقش داشته باشند شامل: بیماری هایی چشمی مثل تیروئید چشم، آلرژی چشم، واکنش به بعضی از مواد غذایی، واکنش به مواد شیمیایی، عفونتهای چشمی و بیماری های کلیوی مثل نارسایی کلیه میباشد.

علل ایجاد پف زیر چشمعلل ایجاد پف زیر چشم

علائم و نشانه های پف زیر چشم

شایعترین و واضح ترین نشانه پف زیر چشم همان تورمی است که در زیر چشم به وجود می آید. علائم دیگر نشانه های زیر چشم شامل: به وجود آمدن پوست اضافی بر اثر تورم، ورم کردم پلک، احساس خارش در اطراف چشم، قرمز شدن چشمها، احساس سوزش در چشم ها، عدم توانایی بازکردن یا بستن چشمها، ایجاد مشکل در پلک زدن، حساسیت چشمها و درد در چشمها میباشد.

راه های درمان پف زیر چشم بر اثر وراثت و پیری

همانطور که گفتیم از عوامل ایجاد پف در زیر چشم میتواند پیری و ویژگی های ارثی میباشد. پف زیر چشمی که به دلیل ژنتیک و پیری باشد تنها می توان از طریق جراحی زیبایی بلفاروپلاستی از بین برد. بهتر از پیش از هر نوع عمل زیبایی به منظور از بین بردن پف زیر چشم از یک متخصص زیبایی مشاوره بگیرید تا گزینه مناسب برای رفع پف زیر چشم را به شما پیشنهاد کند زیرا روش های زیبایی متفاوتی برای از بین بردن پف زیر چشم وجود دارد.

توصیه های ساده اما موثر در درمان پف زیر چشم

همانطور که گفته شد عوامل ایجاد پف در زیر چشم بر اثر بیماری، ژنتیک، پیری و ..... می تواند باشد. برای درمان پف زیر چشم به چند توصیه ساده اما موثر توجه کنید که شامل موارد زیر می باشد: از مصرف بیش از اندازه نمک در رژیم غذایی خود پرهیز کنید، اقدام به درمان آلرژی، در هنگام استراحت هرگز بر روی صورت نخوابید، شستن آرایش از روی صورت قبل از خوابیدن، استفاده کردن از کلاه و عینک برای محافظت از چشم در برابر اشعه ماورا بنفش، استفاده از کرم دور چشم، از استعمال دخانیات خودداری کنید، استفاده از کمپرس سرد یا چای کیسه ای خنک به منظور استراحت دادن به چشمها، استفاده از برش خیار بر روی چشم ها، دستهای آلوده را هرگز به چشم ها نزنید، کافی بودن میزان خواب، استفاده از رژیم غذایی سالم، درست قرار دادن سر در هنگام خواب، آبرسانی به بدن ب مصرف کافی آب، استفاده از کمپرس یخ در اطراف چشم و استفاده از سیب زمینی بر روی چشم ها می باشد.

راه های درمان پف زیر چشمراه های درمان پف زیر چشم

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم عوامل ایجاد پف در زیر چشم میتواند یا بر اثر ژنتیک، پیری، بیماری و یا شرایط زندگی فرد باشد. هرگاه شاهد پف غیر عادی و ناگهانی در زیر چشمهای خود شدید بهتر است در اولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. اما در بیشتر مواقع پف زیر چشم را می توان به سادگی با استفاده از درمان های خانگی از بین برد.

اگر عوامل ایجاد پف در زیر چشم در اثر پیری یا وراثت باشد تنها با استفاده از روش جراحی زیبایی میتوان این پفها را از بین برد. از دیگر روش های از بین بردن پف زیر چشم مراجعه به کلینیک های زیبایی می باشد که با روش های مختلفی می توانند پف زیر چشم را رفع کنند.

پر بازدیدترین مطالب را در این بخش دنبال نمایید

بوتاکس لب چیست و چه کاربردی دارد

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟

مدت زمان تاثیر بوتاکس بعد از تزریق چقدر است؟

دیدگاه ها
0
User
فاطمه جعفری

مطلب مفیدی بود. ممنونم ازتون
ثبت دیدگاه