دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم؟

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/05/29

بهترین راهکارها برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم یکی از موارد آزاردهنده برای افرادی است که دوست دارند همیشه شاداب و زیبا به نظر برسند. به همین دلیل افرادی که دچا این عارضه هستند به دنبال بهترین راهکارها برای از بین بردن سیاهی زیر چشم هستند تا بتوانند اعتماد به نفس خود را در روابط اجتماعی شان بالا برده و از دیدن چهره زیبای خود لذت بیشتری ببرند. اما موثرترین روش های از بین بردن سیاهی زیر چشم کدام است؟ آیا با درمان خانگی می توان سیاهی زیر چشم را از بین برد؟

رفع سیاهی دور چشم رفع سیاهی دور چشم

شایع ترین دلایل ایجاد سیاهی زیر چشم

از آنجایی که سیاهی زیر چشم برای برخی افراد به یک موضوع مهم و البته ناراحت کننده مبدل شده است، بنابراین افراد بسیاری به دنبال مهمترین دلایل ایجاد این مهم هستند تا بتوانند از تشدید آن جلوگیری کنند. از طرف دیگر افراد بسیاری می خواهند علل ایجاد سیاهی زیر چشم را بدانند تا با روش های موثر مانع ایجاد این عارضه پوستی شوند. در این میان از جمله رایج ترین دلایل سیاهی زیر چشم می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • افزایش سن
  • وراثت
  • بیماری منونوکلئوز یا زردی چشم
  • عفونت باکتریایی سلولیت دور چشم
  • اختلالات کبدی یا گوارشی

دیگر دلایل به وجود آمدن سیاهی زیر چشم کدامند؟

اما سیاه شدن زیر چشم همیشه به این معنا نیست که فرد دچار بیماری است بلکه برخی رفتارها در سبک زندگی فرد می تواند موجب سیاهی دور چشم شده و تنها کافیست با تغییر سبک زندگی این عارضه را برطرف نمود. این دلایل عبارتند از:

  • آلرژی و حساسیت
  • خواب کم یا زیاد
  • استرس بالا
  • کمبود آهن بدن
  • مصرف زیاد دخانیات و الکل و کافئین
  • مصرف مقادیر زیاد نمک در رژیم غذایی
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب
  • استفاده بیش از حد از لپ تاپ و کامپیوتر

انواع روش های درمان برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

خوشبختانه امروزه دلیل ایجاد سیاهی دور چشم در شما هر چه که باید روش های درمانی متعددی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم وجود دارد که می توانید با استفاده از آن به پوستی شاداب تر و روشن تر در اطراف چشم خود دست یابید. اما در صورتی که سیاهی دور چشم به دلایل بیماری خاصی باشد حتما باید با شناخت علت اصلی این عارضه، تحت درمان قرار بگیرید و با صرف داروهای خاص، بیماری خود را درمان کرده و در نتیجه سیاهی دور چشم شما نیز از بین برود. در غیر اینصورت می توانید از روش های خانگی و یا غیرخانگی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک بگیرید و زیبایی را به چهره خود برگردانید.

درمان سیاهی زیر چشم به روش خانگی

بسیاری از افرا به ویژه خانم ها با کمک گرفتن از روش های از بین بردن سیاهی چشم با مواد طبیعی میزان قابل توجهی از این سیاهی را کاهش می دهند. در این میان می توانید از روش های زیر برای از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک گرفته و به نتیجه دلخواه برسید:

  • مالیدن سرکه سیب به زیر چشم
  • قرار دادن چای کیسه ای سرد شده روی سیاهی چشم
  • مالیدن روغن کرچک دور چشم
  • از روغن هسته انگور برای دور چشمان خود استفاده کنید.
  • پنبه های آغشته به گلاب را دور چشمان خود بمالید.
  • از حلقه های خیار برای کاهش سیاهی دور چشم استفاده کنید.

علاوه بر روش های بالا می توانید از ترکیب گوجه و آبلیمو نیز به عنوان راهکار مناسبی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم خود کمک بگیرید.

درمان سیاهی دور چشم درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی زیر چشم به روش غیر خانگی

اما در کنار انواع روش های از بین بردن سیاهی زیر چشم در خانه، می توانید از روش های درمانی دیگری نیز بهره مند شوید. که در این بخش برخی از مهمترین این روش ها را بیان می کنیم:
مزوتراپی: روشی که در استفاده از آن مقادیر قابل توجهی کلاژن، مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان را به پوست زیر چشم تزریق می کنند.
میکرونیدلینگ: در این روش به صورت کاملا حرفه ای با ابزاری خاص سوراخ هایی را در پوست زیر چشم ایجاد می کنند و بدن وادار می شود برای این زخم های ایجاد شده اما کنترل شده کلاژن و الاستین جدید تولید و بافت جدید پوستی ایجاد کند و سیاهی ها از بین برود.
استفاده از لیزر برای رفع سیاهی زیر چشم: در این روش با کمک پرتوهای لیزر به سلول های پوستی این ناحیه آسیب رسانده می شود تا بدن وادار شود برای ترمیم سلول ها کلاژن تولید کند. این روش برای درمان پف زیر چشم نیز موثر است.
جراحی پلک یا بلفاروپلاستی: این روش یک جراحی بسیار ساده و کم خطر است که برای از بین بردن سیاه زیر چشم بکار می رود و در ناحیه پلک پایین صورت می گیرد.

روش های موقت برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

اما علاوه بر روش هایی که در بخش های بالا به آنها اشاره کردیم 2 روش دیگر برای از بین بردن سیاهی زیر چشم بکار می رود که می توان از آنها به عنوان روش های موقت رفع سیاهی چشم نام برد. این 2 روش شامل:

  • تزریق ژل زیر چشم
  • تزریق چربی زیر چشم

در برخی موارد سیاهی زیر چشم می تواند به دلیل گودی زیر چشم به وجود بیاید به همین دلیل تزریق چربی و ژل می تواند راهکار خوبی برای از بین بردن سیاهی چشم باشد اما به یاد داشته باشید که استفاده از این روش ها ماندگاری بالایی ندارد و در اغلب موارد طی یک دوره چندماهه عارضه پوستی به حالت قبل برمی گردد.
بیشترین زمانی که می توان برای ماندگاری این روش در نظر گرفت 1 الی 3 سال است که البته در صورت استفاده از این روش ها، جهت تمدید آن نیز پس از اتمام دوره ماندگاری، اقدام نمایید تا همیشه پوستی زیبا و شاداب و البته روشن و شفاف داشته باشید.

روش هایی برای درمان سیاهی دور چشم روش هایی برای درمان سیاهی دور چشم

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه