دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

4 روش برای پاکسازی پوست بینی

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/10/20

آشنایی با روش های پاکسازی منافذ پوست بینی 

روش های پاکسازی پوست بینی می تواند به صورت های مختلفی انجام شود. پوست بینی از جمله بخش های پر جنب و جوش در صورت است که لازم است برای رفع گرفتگی منافذ و پاک کردن آلودگی ها، از راه های مناسب برای پاکسازی و مراقبت از آن استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم به معرفی این راه ها و روش های پاکسازی پوست بینی بپردازیم.

پوست بینی

پوست یا Skin، جزئی از دستگاه پوششی بدن است که هر چند به عنوان یک لایه محافظتی عمل می کند اما از ماده ای اصلی به نام کراتین ساخته شده و نیازمند مراقبت و محافظت است. پوست بینی یکی از قسمت های اصلی بر روی صورت است که معمولا با جوش ها، منافذ و تغییرات بسیاری همراه است. به همین دلیل عموما این بخش از صورت در کنار این عامل، با توجه به اینکه در مرکز صورت قرار دارد، نیازمند توجه و مراقبت بیشتری است که در ادامه می خواهیم به معرفی روش هایی برای مراقبت و پاکسازی آن بپردازیم.

لایه برداری و پاکسازی پوست بینیلایه برداری و پاکسازی پوست بینی 

پاکسازی پوست بینی

همانطور که گفتیم، پوست بینی، بخشی از صورت است که با تغییرات هورمونی و ژنتیکی همراه است. این قسمت از صورت، منافذی دارد که به سختی قابل تشخیص بوده و با آلودگی می تواند مسدود شود. در این صورت علاوه بر اینکه پوست ناسالمی خواهید داشت، مسدود شدن پوست می تواند باعث بزرگتر شدن و کثیف به نظر رسیدن لکه های روی پوست بینی شود. به طور کلی پاکسازی پوست بینی می تواند با شستشوی روزانه صورت، پاکسازی چربی پوست، لایه برداری و درمان های تخصصی، پاکسازی شود. در ادامه به طور مفصل این روش ها را توضیح می دهیم.

روش های پاکسازی پوست بینی با شستشوی روزانه

روش های پاکسازی پوست بینی می تواند با شستشوی روزانه صورت انجام شود. در این روش، از آنجایی که منافذ بینی هر فرد دارای فولیکول ها بوده و عرق و چربی را از پوست دفع می کند، پوست این ناحیه از صورت شما ممکن است با روغنی طبیعی به نام سبوم مرطوب گردد. در کنار این ، دفع عرق و چربی ها باعث می شود تا پوست بینی شما در کنار سایر آلودگی های ناشی از گرد و غبار، محصولات آرایشی، تماس با اشیاء آلوده و... دچار گرفتگی و مسدود شدن منفذ آن گردد که برای رفع این مشکل، باید به نکات زیر به عنوان روش های پاکسازی پوست بینی توجه نمایید:

  • روزی چند مرتبه در هنگام صبح و عصر پوست خود را بشویید.

  • محصولات آرایشی را قبل از خواب به صورت کامل از روی صورت و پوست خود پاک کنید.

  • برای این کار می توانید پاک کننده های ملایم و یا از آب (گرم) استفاده نموده و در صورتی که پوست حساسی داری ، از پاک کننده های غیر دارویی استفاده نمایید.

کسانی که پوست خشکی دارند، لازم است به این نکته توجه کنند که رفع چربی با استفاده از روش های پاکسازی پوست بینی می تواند پوست آن ها را با حذف چربی های صورت، تا حد زیادی خشک کرده که این می تواند به پوست آنها صدمه وارد نماید. در این صورت لازم است از مرطوب کننده های مناسب بر پایه محصولات آبی برای حل این مشکل استفاده کنند.

نکات مهم پاکسازی پوست بینینکات مهم پاکسازی پوست بینی 

لایه برداری از روش های پاکسازی پوست بینی

از روش های پاکسازی پوست بینی همچنین باید به لایه برداری آن اشاره نمود. منظور از لایه برداری، حذف سلول های مرده روی پوست است که می تواند در اثر عوامل مختلفی اعم از عرق کردن، دفع چربی، گرد و غبار و آلودگی های محیط ایجاد شود. این روش می تواند به صورت فیزیکی یا شیمیایی انجام شده سلول های مرده را حذف کند.
در روش پاکسازی فیزیکی، از محصولات لایه بردار استفاده می شود که مواد سختی دارند و به حذف سلول های مرده پوست کمک می کنند. در این روش از روش های پاکسازی پوست بینی، باید به کیفیت و نحوه انجام پاکسازی بینی نیز توجه شود زیرا ساییدن محکم پوست و تکرار این روش می تواند نتیجه معکوس ایجاد کرده و به پوست شما لطمه وارد کند و یا آن را بیش از حد خشک نماید.
همچنین در روش لایه برداری به روش شیمیایی، از محصولات لایه بردار استفاده می شود و این محصولات می توانند جایگزین سلول های پوست شده و سلول های مرده را از بین ببرند. از آنجایی که این روش می تواند در اثر عوامل محیطی به علت محلول اسید گلیکولیک باعث تحریک پوست شود، بهتر است از آن در هنگام شب استفاده نمود. کلینیک زیبایی پوست و مو با ارائه بهترین خدمات زیبایی و مراقبتی در کنار شما همراهان گرامی می باشد.

پاکسازی چربی پوست بینی

در این قسمت برای پاکسازی چربی پوست بینی می توان به 2 روش اشاره نمود که عبارتند از:

  • تهیه ماسک: برای تهیه ماسک می توانید از مواد آلوی قرمز، گلاب تازه، روغن بادام شیرین استفاده نمایید. با استفاده از این مواد می توانید یک ماسک مناسب برای پاکسازی چربی پوست صورت و پیشانی و بینی اقدام کنید. برای درست کردن این ماسک باید آلوها را له کرده و با گلاب و روغن بادام مخلوط کنید. 

  • تهیه محلول: یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن برای پاکسازی چربی پوست بینی استفاده کنید، استفاده از محلول است. برای تهیه این محلول می توانید از گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و همچنین به مقدار یک مشت پوست شاه بلوط استفاده کنید. برای این کار لازم است گیاه را داخل آب سرد ریخته و بجوشانید. حال به مدت 15 دقیقه آن را جوش داده و حداکثر تا 24 ساعت می توانید آن را در یخچال نگه دارید.

نکاتی در پاکسازی پوست بینی

از جمله نکاتی که می تواند به شما در پاکسازی پوست بینی کمک کند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده منظم از کرم ضد آفتاب: استفاده از کرم ضد آفتاب با ویژگی SPF 30 می تواند به محافظت از منافذ پوستی شما کمک کند.

  • درمان حرفه ای: شما می توانید از متخصصان این حوزه برای درمان های پیشرفته مانند میکرونیدلینگ نیز استفاده کنید.

  • پرهیز از محصولات آرایشی: برخی از محصولات می تواند باعث بزرگتر شدن چروک ها و منافذ پوستی شود که باید از آنها کمتر استفاده کنید.

  • پرهیز از رسیدگی بیش از حد: همانطور که در قسمت های بالا نیز اشاره کردیم، رسیدگی بیش از حد باعث خشکی پوست و صدمه زدن به آن می شود. لایه برداری در هفته به صورت یک یا دو بار کافی است.

آشنایی با روش های پاکسازی پوست بینی آشنایی با روش های پاکسازی پوست بینی  

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

    دیدگاه ها
    0
    ثبت دیدگاه