دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

روش های درمان انحراف بینی و جراحی آن

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
دانستنی های جراحی زیبایی
| 1399/09/24

درمان و جراحی انحراف بینی

انحراف بینی که به دو دلیل مادرزادی یا آسیب به بینی رخ می دهد جزو عارضه های شایع بوده که درمان های زیادی دارد. برای جراحی و درمان انحراف بینی نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید این است که در ابتدا لازم است از پزشک متخصص در این زمینه کمک گرفته تا این عمل بینی به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد.

انحراف بینی چیست؟

استخوان بینی که جزئی از اعضای اصلی ساختمان بینی می باشد از پیشانی آغاز شده و تا نوک بینی ادامه دارد. این غوزک موجب شده که بینی به دو بخش چپ و راست تقسیم شده که در برخی مواقع مشاهده می شود در بینی این اصول رعایت نشده و تیغه بینی به اصطلاح انحراف پیدا می کند که به این امر انحراف بینی گفته می شود. علل انحراف بینی به دو صورت بوده به طوری که یا بسته به مشکلات مادرزادی است و یا به دلیل آسیب های دوران بلوغ می باشد. انحراف بینی ممکن است حتی تنها در قسمت داخلی بینی بوده و در ظاهر فرد تاثیر نگذارد اما با وجود مشکلاتی که به وجود می ‌آورد طبیعتا لازم است اقدام به درمان و جراحی انحراف بینی شود.

راه های درمان انحراف بینی چیست؟

به طور کلی باید دقت کنید که برای درمان انحراف بینی روش های مختلفی وجود داشته به طوری که اگر انحراف بینی ناچیز باشد می ‌توان با برخی از اسپری ها مشکل را کمتر کرد اما از آنجایی که انحراف در تیغه استخوانی بینی وجود دارد درمان دارویی برای آن امکان پذیر نمی باشد. اما در صورتی که انحراف شدید تر باشد نیاز به جراحی بینی خواهد بود که به طور کلی می توان گفت بهترین گزینه برای برطرف کردن این عارضه همین جراحی است.

راه های درمان انحراف بینیراه های درمان انحراف بینی

روش جراحی انحراف بینی

با توجه به اینکه یکی از بهترین روش های درمان انحراف بینی، استفاده از جراحی می باشد لازم است توجه داشته باشید اگر انحراف تیغه بینی شدت داشت و هیچ کدام از روش های درمان دیگر پاسخگو نبود آخرین گزینه که به عنوان بهترین گزینه نیز شناخته می شود مورد استفاده قرار می گیرد. دقت داشته باشید برای رفع این مشکل در بسیاری از مواقع متخصصان و جراحان با بی حسی های موضعی یا بیهوشی های ساده درمان انحراف بینی را به سرانجام رسانده که این امر موجب می ‌شود هیچ گونه خطر خاصی متوجه بیمار نباشد.

البته در اینجا نکته ای که بسیار مورد توجه جراحان قرار می ‌گیرد سن بیمار است به طوری که اغلب پزشکان تا تمام شدن سن رشد و پس از پانزده سالگی، بیمار را مورد جراحی قرار نمی دهند اما در صورتی که این مشکل شدید باشد عمل جراحی بدون در نظر گرفتن سن صورت پذیرفته که در این صورت نیاز است تا مراقبت های لازم به صورت جدی تر انجام شود.

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک زیبایی را در این بخش دنبال نمایید

بهترین سن برای عمل بینی

اقدامات پس از عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی

تفاوت جراحی درمانی و زیبایی انحراف بینی

در خصوص جراحی انحراف بینی باید دقت کنید که تفاوتی بین دو جراحی وجود داشته به طوری که در مواردی افراد مشکلات تنفسی داشته و حتی ممکن است ظاهراً این انحراف هیچگونه تاثیری بر روی شکل بینی آنها نگذارد که در این مواقع جراحی درمانی گفته می شود. اما در صورتی که بینی در ظاهر انحراف داشته باشد و فرد بخواهد اقدام به درمان کند جراحی زیبایی بینی محسوب خواهد شد. دقت داشته باشید در برخی از موارد افراد می توانند در کنار درمان انحراف بینی به صورت همزمان نقایص بینی شان را نیز برطرف کرده و جراحی زیبایی را انجام دهند البته به طور کلی درمان انحراف بینی از داخل بینی انجام می شود و هیچ گونه زخم و جای بخیه ای بر روی بینی و صورت به وجود نمی گذارد. مدت زمان این جراحی معمولا ۳۰ دقیقه است و بیمار بعد از گذشت سه روز میتواند به صورت عادی کارهای خود را انجام داده و با این جراحی در بیشتر اوقات تغییر چندانی در ظاهر فرد ایجاد نمی شود.

تفاوت جراحی درمانی و زیبایی انحراف بینیتفاوت جراحی درمانی و زیبایی انحراف بینی

نحوه جراحی و درمان انحراف بینی

در خصوص نحوه درمان و جراحی انحراف بینی باید دقت کنید که در طول این جراحی جراح برش کوچکی در سوراخ های بینی ایجاد نموده و غضروف و استخوان اضافی که موجب مشکل شدن تنفس می ‌شود را بر میدارد. همانطور که قبلا اشاره شد این عمل جراحی معمولاً با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شده که اگر عمل انحراف بینی به تنهایی انجام گیرد تورم و خونریزی آن بسیار کم می باشد اما در صورتی که به همراه عمل زیبایی باشد خونریزی و تورم بیشتری خواهد داشت.

اهمیت جراحی انحراف بینی

پس از شناخت راه های درمان انحراف بینی شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که اهمیت این درمان چیست و چرا افراد به دنبال برطرف کردن انحراف بینی می ‌باشند. دقت داشته باشید یکی از شایع‌ ترین مشکلات انحراف بینی تنفس سخت بوده که برای افراد مشکل ساز است و یا فرد بیمار به صورت مداوم دچار سینوزیت ها مکرر می ‌شود همچنین عفونت یا التهاب غشای مخاطی بینی از دیگر علامت های مهم انحراف بینی است که با توجه با مشکلاتی که وجود می آورد لازم است به درمان آنها نیز پرداخته شود. 

افرادی که به این مشکل دچار هستند همچنین ممکن است در خواب خود با مشکل مواجه بوده و یا تنفس آنها در هنگام خواب با صدای بلند بوده و یا حتی خروپف هایی بلند می کنند. در بعضی مواقع نیز فرد به دلیل تنگی نفس ناگهانی از خواب بیدار می شود و در صورتی که این مشکل رفع نشود فرد تنها قادر خواهد بود تا به پهلو بخوابد. علاوه بر این در خصوص هزینه درمان و جراحی انحراف بینی نیز باید دقت کنید که این هزینه با توجه به دستمزد جراح و همچنین بیمه تحت پوشش بیمار متفاوت می باشد و البته میزان انحراف بینی نیز در این قیمت تاثیر گذار است.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه