دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

آشنایی با آلوپسی علائم و روش های درمان آن

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1399/09/03

آلوپسی چیست؟ 

آیا می دانید آلوپسی چیست و بر اثر چه عواملی پیش خواهد آمد؟ پس برای آشنایی با آلوپسی بهتر است بدانید که این بیماری به معنی ریزش مو به حالت منطقه ای است که معمولا در زبان عامیانه به آن تاسی سکه ای هم می گویند، به این صورت که تنها منطقه ای از موی سر و یا قسمت های دیگری از بدن مانند ریش، ابرو، سبیل و... نیز به شکل سکه خالی یا تاس می شود و هیچ مویی در آنجا قابل مشاهده نخواهد بود. اما می دانید آلوپسی بر اثر چه عواملی پدید می آید؟ راه درمانی دارد یا خیر؟ پس با ما تا پایان متن همراه باشید.
به زبان علمی معمولا به ریزش سکه ای مو آلوپسی گفته می شود. این بیماری در هر دوره ای از زندگی فرد ممکن است پیش بیاید اما متاسفانه گاهی اوقات هستند افرادی که از زمانی کودکی به این نوع بیماری دچار شده اند که این دسته از افراد می توانند پیش آگهی بدتری داشته باشند یعنی شدت آلوپسی در آنها بیشتر باشد. البته به گفته پژوهشگران غالبا آلوپسی در افرادی که دارای درماتیک آتوپیک یا همان اگزوماهای سرشتی است ممکن بوده با ظاهر آشکارتری خود را نشان دهد. 

آلوپسی چیست، علائم آن کدام استآلوپسی چیست، علائم آن کدام است  

آشنایی با آلوپسی 

در واقع آلوپسی یک اختلال پیش آمده در سیستم ایمنی بدن می باشد که معمولا آن را خود ایمنی می نامند و پزشکان آن را در لغت به معنای ریزش بخشی از موی بدن اطلاق می کنند. البته شایع ترین این نوع خود ایمنی یا همان آلوپسی بیشتر در موی سر دیده شده است به طوری که بخشی از پوست سر همانند کف دست صاف و فاقد هر نوع موی ریزی خواهد بود که این حالت به دلایل مختلف و به اشکال متفاوت خود را نشان می دهد اما بر اثر تحقیقات انجام شده معمولا آلوپسی بر اثر تنش های روحی و اضطراب های روزمره اتفاق می افتد. 

انواع آلوپسی

در مورد آشنایی با آلوپسی باید گفت این بیماری بر اساس میزان شدت و گسترش منطقه تاسی به چهار نوع دسته بندی می شود. نوع اول به شکل منطقه ای است که به آن تکه ای هم گفته می شود که در این حالت نواحی ریزش مو محدود می باشد و تنها بخش کوچکی از بدن دچار آلوپسی می شود. نوع دوم به شکل حاشیه ای است یعنی ریزش مو در حاشیه نواحی مختلف مانند حاشیه سر، پشت گوش، ریز چانه و... رخ می دهد که این حالت از دیگر نمونه های آلوپسی می تواند ظاهر بدتری را به فرد بدهد. نوع سوم آلوپسی که پزشکان به آن توتالیس می گویند ممکن است حجم زیادی از موهای ابرو، مژه و سایر قسمت های بدن حفظ شود و تنها به طور غیر واضحی  فرد ریزش مو را مشاهده نماید و اما نوع چهارم آلوپسی که اغلب یونیور سالیس گفته می شود بدترین حالت ریزش موی بدن است که معمولا کلیه موی های بدن ریخته شده و مانند حالت شیمی درمانی هیچ مویی در بدن مشاهده نمی شود، بنابراین این نوع می تواند درمان سخت تری را برای بیمار به دنبال داشته باشد. 

درباره بیماری آلوپسی و روش های درمانیدرباره بیماری آلوپسی و روش های درمانی 

عوامل به وجود آمدن آلوپسی 

در مورد آشنایی با آلوپسی باید گفت این نوع بیماری در بین زنان و مردان به یک اندازه شیوع دارد و غالبا با شروع استرس های مکرر استارت آلوپسی در هر فردی زده می شود؛ زیرا مسئله اضطراب می تواند مکانیسم پیچیده سیستم عصبی را به هم ریخته و صدمات جدی به ریشه مو در هر قسمتی از بدن وارد نماید. جالب است بدانید که در حین بروز این بیماری بیشتر موهای مشکی مورد ریزش قرار می گیرند و اصولا موهای سفید از مقاومت بالاتری برخوردار خواهند بود. پس در هنگام بروز بیماری آراآتای توتالیس معمولا تمام موهای مشکی ریخته شده و تنها موهای سفید باقی می مانند. البته فراموش نکنید که بروز آلوپسی می تواند با برخی بیماری های دیگر مانند: 

  • تیروئید 
  • کم خونی های مزمن 
  • ویتامین B12 

و... در ارتباط باشد. مثلا بیماری آراآتا قطعا در اثر ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن رخ خواهد داد. 

نکات مهم در زمینه آشنایی با آلوپسی 

قبلا در مورد بیماری آلوپسی نکته های بسیاری گفته شد اما برای آشنایی با آلوپسی در زمینه های بیشتر بهتر است بدانید که دلیل اصلی بروز بیماری آلوپسی دقیقا مشخص نیست و این که چرا سیستم ایمنی بدن به سراغ ریشه مو رفته و آن را تخریب می کند هنوز بیان نشده است. در واقع آلوپسی زمانی رخ می دهد که آنتی ژن های موجود در اطراف فولیکول های مو به دلیل یک اختلال تعاملاتی را با سیستم ایمنی بدن انجام می دهند و همچنان لنفسیت ها که همان سلول های بخش ایمنی بدن می باشند در اطراف نواحی مو جمع شده و مانع از تکثیر مو می شوند که همین موضوع موجب ریزش مو در منطقه شده و تاسی سکه ای را به وجود می آورد. 

روش های درمانی آلوپسی 

برای آشنایی با آلوپسی لازم است بدانید که این نوع بیماری پیشگیری اساسی ندارد؛ زیرا علائم آلوپسی به طور نامحسوس بروز می دهد و هیچ حالت آشکاری مانند کهیر زدن، داشتن تب، لرز و.... را در فرد به وجود نمی آورد. یعنی آشکار ترین علائم آلوپسی تنها ریزش مو است. بنابراین در هنگام آشنایی با آلوپسی تنها راه درمان استفاده از داروهایی می باشد که امکان سرکوب سیستم ایمنی را دارند، البته برخی از پزشکان با تزریق آمپول کورتون در دوزهای مختلف به نواحی دچار شده به آلوپسی سعی می کنند تا دوره درمان بیمار  را در زمان کمتری قرار دهند. محلول ماینوکسیدل به عنوان یک ماده مناسب می تواند در درمان انواع آلوپسی موثر باشد. البته فراموش نکنید که در هنگام آشنایی با آلوپسی استفاده از درمان HRT  می تواند یک روش نوین باشد که معمولا با انجام بافت زدن مو به پوست بدن صورت می گیرد. یکی دیگر از شیوه های درمان آلوپسی استفاده از دیفن سیپرون است که غالبا می تواند باعث تحریک شدن سیستم ایمنی فرد شود و همچنان آلوپسی به مرور زمان برطرف شود.

آلوپسی چیست ؟ عوامل بروز این بیماری و درمان آنآلوپسی چیست ؟ عوامل بروز این بیماری و درمان آن 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه