دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

چه میوه و سبزیجاتی برای سلامت پوست مفید می باشد

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/06/19

میوه و سبزیجات مناسب پوست کدام هستند؟

سبزیجات و میوه هایی که در طول روز مصرف می کنیم خواص بسیار زیاد و سودمندی برای تقویت و سلامت پوست، مو، ناخن و به طور کلی سیستم بدن ما دارد که شاید از آن بی خبر باشیم. اما حقیقت این است که میوه و سبزیجات مناسب پوست از درون بدن عملیات مراقبتی و سلامت پوست و در نهایت سیستم بدن را انجام می دهند. در ادامه این مطلب درباره برخی از میوه و سبزیجات مناسب پوست مطالعه خواهید نمود که موثر برای سلامت پوست هستند. با ما همراه باشید.

میوه و سبزیجات مناسب پوست

زمانی که از مواد و محصولات ارگانیک و طبیعی برای سلامتی پوست صحبت می شود، افراد تمایل بیشتری به استفاده از آنها از خود نشان می دهند چرا که می دانند کمترین عوارض و آسیب را داشته و از طرفی به سلامت پوست خود نیز تا حد زیادی کمک کرده اند.

لذا استفاده از میوه ها و سبزیجات را اولویت برنامه خود برای داشتن پوستی شفاف و زیبا قرار دهید چرا که نتیجه مطلوبی از آن بدست آورده و از طرفی می دانید که استفاده آنها نه تنها نگران کننده و خطرناک نیست بلکه می تواند جایگزین بسیاری از قرص های شیمیایی و مضر برای پوست شما باشد. در ادامه به معرفی برخی میوه ها و سبزیجات که مناسب و مفید برای سلامتی و درخشندگی پوست شما هستند خواهیم پرداخت:

میوه و سبزیجات مناسب پوست

خیار: کمک به رطوبت و سلامت پوست

قطعا با خواص مرطوب کنندگی و خنک کنندگی خیار برای پوست آشنایی دارید. 95 درصد خیار را آب تشکیل داده است. لذا زمانی که ورقه نازکی از آن را بر روی پوست خود به عنوان ماسک قرار می دهید، توکسین هایی که در طول روز روی پوست صورت جمع می شوند دفع شده و پوست صورت مرطوب و شاداب می گردد.

خیار برای سلامت بدن نیز خواص ویژه دارد بدین صورت که با داشتن ویتامین B6 خاصیت آرام بخشی به پوست می دهد و برای کاهش استرس و اضطراب نیز گزینه مناسبی است. استفاده از خیار مختص تیپ خاصی از پوست نیست و برای انواع پوست مناسب و موثر است و دسته ای از میوه و سبزیجات مناسب پوست به شمار می رود.

خیار از میوه های مناسب برای پوستخیار، میوه مناسب برای پوست

آخرین مطالب تکمیلی کلینیک زیبایی را در این بخش دنبال نمایید

ویتامین های مورد نیاز و مناسب پوست و مو

مراقبت از پوست و مو در فصل سرما

اسفناج: چین و چروک کمتر

یکی دیگر از میوه و سبزیجات مناسب پوست اسفناج است که گیاهی سرشار از ویتامین می باشد. شاید آن را به داشتن آهن فراوان بشناسید. اما علاوه بر منبع غنی آهن، آنتی اکسیدان های فراوانی در اسفناج است که به پوست شما شادابی و طراوت را بازمی گرداند. اسفناج باعث سفت شدن و شفافیت پوست می شود که برخی به آن لقب کاهش دهنده چین و چروک را داده اند. اسفناج را می توانید به صورت خام و یا پخته، در انواع سالاد، بورانی، میان وعده و یا غذای اصلی میل کنید. فراموش نکنید که در صورت پختن، آب آن که سرشار از ویتامین ها برای جوانسازی پوست می باشد دور نریزید!

اسفناج میوه مناسب برای پوستاسفناج میوه مناسب برای پوست

گوجه فرنگی: پاکسازی و درخشندگی پوست

گوجه فرنگی قابلیت بسیار زیادی در برطرف کردن مشکلات پوستی شما چه از داخل بدن و چه سطح پوست را داراست. این ماده با داشتن مقدار زیادی از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، پوست را پاکسازی، ضدعفونی و درخشان کرده و در دسته میوه و سبزیجات مناسب پوست قرار می گیرد. به دلیل خاصیت پاکسازی که در گوجه فرنگی پوست موجود است، برای کسانی که جوش سر سیاه دارند توصیه می شود.

خوب است بدانید که گوجه فرنگی خاصیت ضد التهاب نیز دارد که برای درمان جای زخم یا سوختگی سطحی پوست مناسب است. علاوه بر این گوجه فرنگی از بین برنده چین و چروک صورت، التهاب و عفونت های پوستی نیز به شمار می رود.  

گوجه فرنگی مناسب سلامت پوستگوجه فرنگی مناسب سلامت پوست

سیب: پوستی بدون نقص و جوان

سیب حاوی مقادیر زیادی کلاژن و الاستین  است که این دو مواد موثر برای تغذیه و بازسازی پوست هستند. سیب سلامت پوست را تضمین می کند و سبب شفافیت و از بین رفتن نواقص پوست صورت می گردد. علاوه بر خواص گفته شده، خاصیت مرطوب کنندگی و طراوت پوست را نیز می توانید از سیب انتظار داشته باشید که در دسته میوه و سبزیجات مناسب پوست است!

سیب ویتامین سی فراوانی دارد و اگر مصرف آن را به طور روزانه ادامه دهید قطعا پیری پوست شما به تعویق می افتد و علاوه بر این افتادگی پوست را در مدت زمان طولانی تجربه نخواهید کرد. جلوگیری از رادیکال های آزادی که پوست صورت مدام با آن ها در ارتباط است و سبب از بین رفتن طراوت پوست می شود، با کمک سیب برطرف خواهد شد.

اگر می خواهید رژیم غذایی خود را با سیب تکمیل کنید به شما پیشنهاد می کنیم که روزانه یک عدد سیب میل کنید. در غیر این صورت می توانید آب آن را گرفته و میل کنید یا این که آن را به پوست صورت خود بمالید و پس از چند دقیقه صورت خود را بشویید. این عمل سبب شفافیت و طراوت پوست شما خواهد شد.

میوه و سبزیجات مناسب پوستمیوه و سبزیجات مناسب سلامت پوست

پر بازدیدترین مطالب بیوتی کلینیک را در این قسمت ببینید

مدت زمان تاثیر بوتاکس بعد از تزریق چقدر است

مهمترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

هویج: احیای پوست و جوان ساز

حتما قبل از خواندن این متن در رابطه با خواص بی شمار هویج و تاثیر آن روی سلامت پوست و همچنین تقویت بینایی مطالبی شنیده و یا خوانده اید. هویج از میوه و سبزیجات مناسب پوست است.

هویج با داشتن ویتامین A علاوه بر تقویت چشم که شهرت دارد، چروک های صورت را تا اندازه زیادی کاهش داده و اگر عفونت پوستی وجود داشته باشد آن را از بین می برد. در حقیقت هویج از سبزی‌جات ضد پیری به شمار می رود. از خواص دیگری که هویج دارد و به سلامت پوست کمک می کند، خاصیت ضد سم بودن آن است به طوری که از داخل بدن، سموم را دفع و خنثی می کند. خاصیت هویج برای هر نوع پوستی مناسب می باشد.

هویج در صورتی که به طور روزانه در رژیم غذایی شما باشد، علاوه بر این که پوستی شفاف و سالم خواهید داشت، چین و چروک پیری دیرتر به سراغ شما خواهد آمد. هویج را می توانید به صورت رنده شده و خرد شده در سالاد، به صورت پخته در انواع خوراک و غذا و یا به صورت خام مصرف کنید. استفاده از آب هویج نیز برای طراوت و سلامت پوست نیز گزینه مناسبی است.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه