دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

نحوه رفع ضایعات عروقی با لیزر

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1399/06/01

درمان ضایعات عروقی و معرفی بهترین روش آن با لیزر

ضایعات عروقی در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند. امروز از روش رفع ضایعات عروقی با لیزر برای آن ها استفاده می شود و افراد پس از استفاده از روش لیزر در مدت زمان تعیین شده شاهد بهبود وضعیت خود خواهند شد‌.

ضایعات عروقی چیست؟

در رابطه با ضایعات عروقی پوست باید گفت این ضایعات عروقی به صورت زخم یا توده های خوش خیم و بدخیم و همچنین لکه و خال بروز پیدا می‌کنند و به وسیله رگ های سیاهرگی، سرخرگی و لنفاوی تشکیل می شوند. با توجه به  نوع ضایعه عروقی به شکل رنگ و سایه در بیمار لازم است که متخصص پوستی این ضایعه را تشخیص دهد. ولی طبق بررسی های تخصصی تر به بررسی ساختمان سلول آزمایشات بافت شناسی ضایعه نیاز خواهد بود.

رفع ضایعات عروقی با لیزر رفع ضایعات عروقی با لیزر

چگونگی رفع ضایعات عروقی پوست با لیزر

در واقع باید گفت که نور شدید لیزر با استفاده از گلبول های قرمز در عروق خونی جذب خواهد شد و انرژی گرمایی که به وجود می‌آید توسط لیزر به عروق خونی آسیب خواهد رساند. ولی از آنجایی که بافت اطراف عروق میزان خیلی کمی از این انرژی را جذب خواهد کرد، معمولاً تحت تاثیر قرار نمی گیرد و از این رو خطر ایجاد زخم و آسیب بافتی بسیار پایین خواهد بود. در مرکز زیبایی پوست و مو از دستگاه لیزری استفاده می شود که دارای آسیب به پوست بسیار کم بوده و خطر که در اطراف آن به وجود می‌آید را به کمترین میزان می ‌رساند. زیرا حدود کسری از ثانیه قبل از درمان با لیزر از یک اسپری خنک کننده جهت خنک کردن پوست استفاده خواهد شد.

انواع روش های درمان ضایعات عروقی

به طور کلی باید گفت که از انواع لیزرهای موثر که برای درمان و رفع ضایعات عروقی با لیزر استفاده می شود، که شامل موارد زیر هستند:  

1- لیزر آرگون:

اولین سیستم لیزری که برای درمان ضایعات پوستی از آن استفاده شد، لیزر آرگون سی دبلیو بود. این لیزر دارای نور آبی و سبزه بوده و هرچند انرژی این لیزر با استفاده اكسی هموگلولین آزاد خواهد شد، اما به درجاتی ملاننین اپیدرم و درم نیز درگیر خواهد شد و از این رو با تغییرات رنگدانه‌ای و فیبروز بعد از درمان همراه بوده و برای افرادی که دارای پوست تیره هستند گزینه مناسبی جهت رفع ضایعات عروقی با لیزر نخواهد بود.

2- APTDL (Argon pumped tunable dye laser)

این لیزر دارای طول موج بین 488-638nm بوده و دارای تاثیر بر روی هموگلوبین بوده و از عوارض جانبی مثل اسکار هیپرتروفیک و تغییرات رنگدانه ای برخوردار می باشد. اما نسبت به لیزر pdl برای برخی بیماران احتمال دارد این نوع لیزر مناسب تر باشد.

3- لیزر (Potassium titanyl phosphate crystal laser)

در رابطه با این لیزر باید گفت که از درون کریستال ktp خارج شده و دارای حداکثر جذب توسط اکسی هموگلوبین می‌باشد که فقط برای عروق جلدی مفید خواهد بود.

4- Krypton laser:

برای درمان ضایعات تلانژکتازی می‌توان از این لیزر استفاده کرد که معمولاً سه تا چهار هفته یک بار و در طی جلسات متعدد درمان آن صورت می‌گیرد و از جمله عوارضی جانبی که دارند می‌توان به قرمزی، تورم و تاول و دوره خفیف اشاره کرد. Copper Vaper and Copper bromide lasers: -IPL) Intense pulsed light) و Flush lamp-pumped PDL از دیگر روش هایی هستند که برای رفع ضایعات عروقی با لیزر می توان از آن ها استفاده کرد.

درمان ضایعات عروقی با لیزر درمان ضایعات عروقی با لیزر

رفع ضایعات عروقی با لیزر PDI

در رابطه با لیزر pdl باید گفت که درمان استاندارد برای لکه های خال شرابی می باشد و از آن می ‌توان برای درمان نوزادانی که دارای سن چند هفته هستند استفاده کرد. همچنین از این روش لیزر می توان برای برای درمان ضایعات عروقی اکتسابی مانند تلانژکتازی استفاده نمود. استفاده از این روش برای ضایعات صورت و گردن معمولاً با پاسخ سریعتری همراه خواهد بود. همچنین عوارض جانبی مثل تغییرات رنگدانه موقت به ویژه در افرادی که دارای پوست تیره، تورم و پورپورای‌ موقت هستند، درمان آن معمولاً ۷ تا ۱۴ روز طول خواهد کشید.

بهترین لیزر برای رفع ضایعات عروقی با لیزر

از لیزر pdl می‌توان برای انواع پوست استفاده کرد که توسط fda تایید شده می باشد و یکی از امن ترین روش ها برای درمان و رفع ضایعات عروقی با لیزر  محسوب می‌شود‌. این روش دارای عوارض جانبی کمی بوده و و عوارضی مثل آفتاب سوختگی خفیف خواهد داشت. با استفاده از این روش بیماران کمترین میزان تورم، خارش، قرمزی و ناراحتی را احساس می کنند. اکثر این عوارض در مدت زمان چند ساعت فروکش شده و به مدت زمان ۱ تا ۳ روز به صورت کامل برطرف خواهد شد. امروزه در سراسر دنیا لیزر PDL موثرترین و بهترین درمان برای برطرف کردن خال های عروقی مادرزادی و اکتسابی به شمار می آید. محو كردن مویرگ های ریز و قرمز اطراف بینی و روی گونه را می توان با کمک این لیزر انجام داد. برای درمان کلوئید (گوشت اضافی) و جای زخم های قدیمی لیزر PDL دارای کاربرد زیادی می باشد.

مزایای رفع ضایعات عروقی با لیزر

رگ های واریسی که در پا و صورت وجود دارند از جمله ضایعات عروقی هستند که در سراسر دنیا میلیون ها نفر درگیر آن هستند. در زمان های قدیم برای درمان واریس تنها از روش جراحی های پرهزینه و دردناک استفاده می شد. ولی امروزه با استفاده از لیزر می‌توان خیلی راحت‌تر به صورت سرپایی درمان و رفع ضایعات عروقی با لیزر را انجام داد. با کمک لیزر می توان حدود ۸۰ درصد از وقایع مادرزادی را بهبود بخشید. در رابطه با پاسخ به درمان لیزر باید گفت که درمان بستگی به رنگ و محل لکه خواهد داشت. برای درمان عروقی که روی پوست صورت و بینی به وجود می آیند، می ‌توان از روش رفع ضایعات عروقی با لیزر استفاده کرد و نتیجه خوبی را دید. این نوع ضایعات با چند بار عمل لیزر تقریباً به میزان ۷۰ درصد پاکسازی پوست خواهند شد. در دیگر موارد اگر نتایج لیزر مطلوب نباشد، درمان ادامه داشته تا جایی که فرد بهبودی کامل خود را به دست بیاورد.

درمان ضایعات عروقی و رفع آن با لیزر درمان ضایعات عروقی و رفع آن با لیزر

برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه