دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

بهترین روش برای رفع تیرگی زیر چشم

کلینیک
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1398/03/13

دلایل تیرگی زیر چشم و انواع درمان آن

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که زیر چشمان شما سیاه است و از این تیرگی رنج می برید. حتما این مقاله را بخوانید. ما شما را با روش های رفع تیرگی زیر چشم آشنا می کنیم. البته در ابتدا علل این تیرگی را بررسی خواهیم کرد و سپس به روش های درمانی می پردازیم.

علل موثر در تیرگی زیر چشم

عوامل گوناگونی در این تیرگی دخیل هستند. این تیرگی شما را خسته، بی حوصله، ناراحت، و مسن تر از سن واقعی نشان می دهد. پس یک فرد که به زیبایی ظاهری و فردی بسیار اهمیت می دهد. باید برای از بین بردن و یا به حداقل رساندن این علت ها تمام تلاش خود را بکند.

مهمترین این عوامل که سبب تیرگی زیر چشم می شود عبارتند از:

  1. کمبود خواب                
  2. استرس                 
  3. گریه بیش از اندازه                       
  4. کمبود آهن
  5. وراثت                       
  6. مصرف دخانیات        
  7. کار زیاد جلوی کامپیوتر                  
  8. خشکی پوست
  9. عدم مصرف آب کافی       
  10. بالا رفتن سن            
  11. مصرف بیش از حد کافئین

تمامی موارد بالا می توانند به تنهایی سبب تیرگی زیر چشم شوند. ولی بعضی مواقع این تیرگی ممکن است به خاطر یک ضربه به چشم ایجاد شده باشد. در این حالت مویرگهای خونی در اطراف چشم پاره و مقداری خون زیر پوست جمع می شود، و زیر چشم تیره و خون مرده می شود. در ادامه مطلب ما شما را با چند راه برای رفع تیرگی زیر چشم آشنا می کنیم.

تیرگی زیر چشم

روش های نوین و مدرن رفع تیرگی زیر چشم  

در طب نوین روش های گوناگون و زیادی برای رفع تیرگی زیر چشم وجود دارد؛ که بسته به این که تیرگی زیر چشم شما چگونه و به چه دلیل ایجاد شده است درمان های متفاوتی را با نظر پزشک معالج در یافت می کنید.

1- انجام نور پالسی                         
2- روش لایه برداری لیزری                     
3- روش هایفوتراپی
4- تزریق ژل هیالورونیک اسید               
5- تزریق چربی                     
6- انجام عمل جراحی رفع تیرگی زیر چشم
7- لیفت گونه                           
8- کرم درمانی

این درمان های پاکسازی و لایه برداری پوست اگر چه در بیشتر مواقع موثر هستند اما در بعضی مواقع نیز اثر بخشی لازم را ندارند و شما علاوه بر پرداخت هزینه بسیار زیاد که معمولا این روش های درمانی و زیبایی دارند، هنوز هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید. ما اینجا شما را با چند روش طب سنتی و خانگی آشنا می کنیم که در بیشتر مواقع برای رفع تیرگی زیر چشم جواب می دهد.

چند روش خانگی در رفع تیرگی زیر چشم

در ابتدا چند ماده طبیعی را برای رفع تیرگی زیر چشم شما پیشنهاد می کنیم.

  • استفاده از آب سیب زمینی تازه                
  • استفاده از میوه خیار                  
  • زردچوبه و آب آناناس
  • آب گوجه فرنگی و لیموی تازه                        
  • گلاب؛ ساده اما کاربردی            
  • چای سیاه و یا چای سبز
  • استفاده از موز                              
  • اسفناج سفید کننده طبیعی                
  • لیمو ترش
  • اسپری آب نمک در بینی                
  • شیر سرد

بعد از اینکه شما را با چند ماده طبیعی آشنا کردیم نوبت می رسد به انواع روغن ها برای رفع تیرگی زیر چشم که به آنها اشاره می کنیم:

- روغن نارگیل و کرچک                         - مخلوط 3 روغن کرچک و خردل و نارگیل
- مخلوط شیر و روغن کرچک                       - مخلوط روغن کرچک و خامه
-مخلوط روغن بادام و کرچک                            - مخلوط روغن کرچک و جوجوبا
- مخلوط روغن کرچک و روغن هسته انگور            - روغن کرچک به تنهایی

استفاده از این مواد در رفع تیرگی زیر چشم بسیار آسان است. شما می توانید هر کدام از این مواد را که گفته شد با هم کمی مخلوط کنید و با پنبه دور چشم به صورت دایره وار بمالید و بعد از حدود 15 دقیقه آن را شستشو دهید. بعد از مدتی استفاده حتما اثرات مثبت آن را به چشم خواهید دید.

درمان تیرگی زیر چشم

چند نوع ماسک خانگی

استفاده از ماسک معمول ترین راه برای از بین بردن این تیرگی است در اینجا شما را با چند ماسک آشنا می کنیم.

  1. مواد لازم: خیار، برگ نعنا، شیر، روغن بادام، ژل آلوئه ورا: نصف خیار و 10 عدد برگ نعنا را با هم میکس می کنیم و آب آن را می گیریم. سپس به آن 2 قاشق شیر و 2 قاشق روغن بادام و 2 قاشق ژل آلوئه ورا اضافه کنید و سپس این ماسک کرمی را در هنگام خواب به اطراف چشم بزنید و صبح بشویید. در 3 روز حتما اثر آن را می بینید.
  2. مواد لازم: خیار، سیب زمینی، عسل و آلوئه ورا: یک سیب زمینی و یک خیار را رنده و آبگیری کنید و به آن 2 قاشق عسل و 1 قاشق ژل آلوئه ورا بزنید و خوب مخلوط کنید. این مواد را به مدت 30 دقیقه دور چشم مالیده بعد از آن با آب سرد بشویید. حتما در رفع تیرگی زیر چشم شما مفید است.
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه