دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

در مورد ریزش سکه ای مو چه باید بدانیم

مراقبت های پوست و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1401/04/12

ریزش سکه ای مو یکی از مهم ترین مسئله هایی است که باید سریعا برای درمان آن اقدام شود. آلوپسی آره آتا یک مشکل خود ایمنی است که عمدتا به اندازه یک ریزش سکه ای در موی سر، ریش و ... رخ می دهد. این بیماری در فرد عمدتا مشکلی ندارد و با درمان صحیح به حالت قبل باز می گردد.

اما اگر برای درمان آن اقدام نشود ممکن است دچار مشکلات متفاوت همچون طاسی یا از بین رفتن دائمی موها شود. در این مقاله با وب سایت کلینیک کاشت مو همراه باشید تا بهترین اطلاعات را از این موضوع بداست آورده و برای درمان آن اقدام نمایید.

ریزش سکه ای مو چیستریزش سکه ای مو چیست

ریزش سکه ای مو چیست؟

آلوپسی آره آتا معمولا در سنین زیر 30 سال برای افراد با شدت متفاوت رخ می دهد. عمدتا زمینه ارثی و ژنتیکی دارد. در حقیقت در این بیماری، گلبول های سفید فولیکول های مو را بیگانه شناخته و به آن حمله می کنند. به همین علت یکی از بیماری های خود ایمنی قابل درمان شناخته شده است.

معمولا افرادی که بیماری های دیگر از جمله مشکلات تیروئیدی و خود ایمنی دیگر دارند به ریزش سکه ای مو نیز دچار می شوند. البته ممکن است استرس نیز ناشی از بروز این بیماری شده و مراجعه کننده تنها در طی سپری کردن یک شب تا صبح این ریزش ناگهانی را تجربه نموده باشد.

علائم ریزش سکه ای مو

تا به اینجا با ریزش سکه ای مو آشنا شدید. اکنون بهتر است از علامت های این اتفاق نیز به خوبی آگاهی داشته باشید تا بتوانید بهترین عملکرد را در برابر آن داشته باشید. علائم آغاز این بیماری عبارتند از:

  • ریزش سکه ای و تکه ای در هر قسمت از بدن که مو روییده است.
  • عدم داشتن قرمزی، التهابات، زخم و بثورات پوستی
  • شکل پذیری آن به صورت طاسی یا بیضی مانند است. و همچون قطر یک سکه را در بر می گیرد.
  • بروز علائمی شایع بر روی ناخن های 20 درصد از مبتلایان به صورت ایجاد خطوط کم عمق، قرمزی و چاله های کوچک
  • زبر شدن سمباده ای ناخن ها، سست و شکننده شدن شدید آن
  • ریزش موها در قسمت های دیگر همزمان با رشد مو در ناحیه ریخته شده
  • عدم ریختن موهای سفید و جوگندمی در ناحیه سکه ای

مواردی که در بالا ذکر شد عمدتا در درجه دوم برای افراد رخ می دهد. از یاد نبرید که مهم ترین علامت این مشکل همان ریزش شکه مانند است که در همه رخ می دهد. در صورتی که فاز بیماری جدی تر باشد، ریزش بیشتر از قطر یک سکه رخ می دهد.

درمان ریزش موی سکه ای

با توجه به آن که این بیماری عمدتا به صورت ارثی رخ می دهد و یا به صرف یک مشکل خود ایمنی مطرح می شود، ضرورت دارد تا برای درمان آن اقدام نمایید. برای درمان ریزش مو سکه ای می توانید از روش های متفاوتی همچون؛ مصرف دارو، کاشت مو بعد از بهبودی، استفاده از روش های درمانی و زیبایی، مو مصنوعی و ... بهره مند شوید.

راه های درمان ریزش سکه ای موراه های درمان ریزش سکه ای مو

درمان شیمیایی ریزش سکه ای مو

در همه بیماری ها مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی می تواند به حل شدن مشکل کمک شایانی نماید. البته که رعایت صحیح طول درمان می تواند بر روند بهبودی تاثیر بسیاری بگذارد. مصرف داروی کورتیکواستروئید، ماینوکسیدیل به طور همزمان می تواند طبق تجویز پزشک بهترین راه درمان ریزش سکه ای مو باشد. داروی آنترالین نیز توسط برخی افراد تجویز می شود که دارای عوارضی همچون سفت شدن پوست سر می شود.

در حقیقت برای این که بهترین درمان را تجربه کنید لازم است تا برای تقویت سیستم ایمنی خود بکوشید. برخی مواقع برای این تقویت لازم است یا تلاش کنید برای مصرف صحیح مواد غذایی، دارویی و یا با انجام برخی فعالیت ها به تحریک سیستم ایمنی برای رشد مجدد آن قسمت ها بکوشید.

برای مثال شیمی نور درمانی روشی است که با تابش اشعه uva به صورت همزمان با مصرف داروی متوکسالن می تواند برای درمان این مشکل موثر باشد. همچنین در ادامه به برخی روش های درمانی که کمک شایانی برای تحریک فولیکول های مو هستند خواهیم پرداخت.

درمان خانگی ریزش سکه ای مو

طب قدیمی همیشه برای هر بیماری و مشکل درمان خاص خود را ارائه داده است. درمان ریزش سکه مانند مو با سیر، قرص ویویسکال، مکمل های بیوتین و زینک نیز امکان پذیر است. در ادامه به توضیح مختصر از هر یک پرداخته ایم.

درمان ریزش سکه ای مو با سیر

سیر یکی از بهترین مواد غذایی است که به شما در درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. تا آنجا که امروزه داروها و ماسک های بسیاری برای بهره مندی بیشتر از این ماده ساخته و روانه بازار شده اند. در این میان جالب است بدانید استفاده از کرم های کورتون همراه با ژل سیر تاثیر بسیاری بر این روند درمانی داشته است.

درمان ریزش سکه ای مو با قرص های ویویسکال

یکی دیگر از روش های درمان موثر خانگی برای این مدل از ریزش، مصرف قرص های ویویسکال است. این مکمل و قرص طبیعی که از منابع دریایی ساخته شده است می تواند  با صرف مدت زمان 6 ماه سبب رشد مجدد موها شود. این روند درمانی نیز همچون مصرف داروهای شیمیایی ضرورت دارد تا به صورت پیگیر و مرتب مصرف شود تا بتواند بهترین اثر خود را بر جای بگذارد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

دلایل ریزش مو در نوجوانان چیست؟

ارتباط ویروس کرونا با ریزش مو چیست؟

راهکارهای مهم در خصوص درمان ریزش مو

درمان ریزش سکه ای مو با مصرف زینک و بیوتین

در بالاتر گفتیم که در صورت بروز مشکل باید به تحریک سیستم ایمنی بپردازید و آن را تقویت کنید.  زینک و بیوتین که از مواد مغذی بدن هستند می توانند مهم ترین اثر را بر روی بهبودی این سبک از ریزش بگذارند. کافی است روزانه 30 میلی گرم روی و 3 میلی گرم بیوتین مصرف کنید. از داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز در کنار استفاده از این روش درمانی هرگز غافل نشوید.

آیا ریزش سکه ای مو واگیر دارد؟

ریزش سکه ای مو در زنان و مردان عمدتا در زیر 30 سال رخ می دهد. اما این مشکل ابدا واگیردار نبوده و مشکلی اطرافیان شما را تهدید نمی کند. ممکن است افراد خانواده شما دچار این موضوع شده باشند اما این اتفاق به منزله رخ دادن قطعی بیماری برای شما نیست و ممکن است احتمال رخ دادن آن برای شما نیز وجود داشته داشته باشد. مثلا در دو انسان که دو قلوی همسان هستند اگر یکی مبتلا شود احتمال رخ دادن آلوپسی آره آتا برای دیگری فقط 50% است.

ریزش سکه ای مو ریش در آقایان

آلوپسی آره آتا در آقایان عمدتا بیشتر به صورت ریزش ریش آن ها دیده می شود. این موضوع برای آنان ناراحت کننده بوده و به دنبال درمان آن هستند. در این حالت آن ها نیز می توانند تمام درمان هایی که برای ریزش مو سر، انجام می دادند را پیاده سازی نموده و مشکل را رفع کنند.

دلایل ریزش سکه ای مودلایل ریزش سکه ای مو

روش های درمانی موثر برای بهبود ریزش سکه ای مو

در این میان اقدامات درمانی و عملکرد های زیبایی دیگر می توانند پس از بهبودی یا در فاز درمان به کمک بیمار شتافته و ریزش مو را حل نمایند. استفاده از روش های درمانی زیر هر کدام باید با نظر پزشک تحت درمان خود و متخصص زیبایی پیاده سازی شود تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

این اقدامات شامل؛ مزوتراپی، کاشت مو، رایحه درمانی، طب سوزنی، لیزر درمانی، مزونیدلینگ، استفاده از رژیم غذایی خاص، بهره مندی از روغن ها متفاوت با اسانس های مختلف همچون درخت چای، ماساژ، مصرف مکمل های طبیعی مناسب و ... می باشند. شما می توانید با توجه به مشکل خود و میزان ریزش بهترین راه حل را انتخاب نموده و علاوه بر رشد مجدد موها برای تقویت تضمینی آن نیز اقدام نمایید.

مراقبت های ضروری در ریزش سکه ای مو

اگر دچار آلوپسی آره آتا شده اید لازم است تا با رعایت مهم ترین اقدامات برای درمان این مشکل قدم تازه ای بردارید. مراقبت هایی که در ذیل برای شما گفته شده است را به خوبی مدنظر قرار داده و رعایت فرمایید. از جمله:

  • در فاز بیماری یا درمان برای جلوگیری از گرم شدن سر و ناحیه بروز مشکل می توانید از کلاه آفتابی، نقاب دار و ... استفاده کنید و از اشعه مستقیم نور خورشید به دور باشید.
  • حتما از کرم ضد آفتاب مخصوص و مناسب استفاده نمایید.
  • عینک آفتابی بزنید اگر ریزش برای شما در قسمت ابرو ها رخ داده است.
  • برخی افراد دچار از دست دادن مو بینی به عنوان عوارض بیماری می شوند. در چنین شرایطی از کرم های مرطوب و داروهای مخصوص استفاده کنید تا مانع از بروز بیماری و میکروب به درون بینی شما شود.
  • مصرف گوشت و سبزیجات را جدی بگیرید تا سیستم ایمنی شما در برابر این مشکل تقویت شده و بیماری رفع شود.
  • در صورتی که در حال مصرف داروی خاصی برای درمان هستید حتما در زمان مقرر آن را استفاده کنید تا بهترین نتیجه برای شما نمایان شود.
  • مصرف ویتامین دی در افراد دچار ریزش مو معمولا موثر واقع شده است. شما نیز از این ویتامین مهم در فاز بیماری و درمان آن هرگز غافل نشوید.
  • طبق تجویز و دستور پزشک خود پیش بروید تا درمان در نزدیکترین زمان ممکن انجام شده و عارضه ای برایتان بر جای نگذارد.

بیوتی کلینیک همراه شما در بهترین انتخاب

در این مقاله سعی شد به معرفی کاملی از ریزش سکه ای مو پرداخته شود. اکنون شما می دانید فاز بیماری و درمان آن چگونه است و با رعایت نکات مهم می توانید سریع تر به داشتن موهای سالم خود دست پیدا کنید. بیوتی کلینیک نیز مفتخر است تا شما را در انتخاب بهترین مرکز درمانی و کلینیک پوستی برای کاشت مو و جراحی های زیبایی مرتبط با این درمان همراهی نماید. همچنین شما می توانید از خدمات دیگر این مجموعه یعنی انتخاب بهترین مراکز تهران در دیگر زمان ها برای لاغری و تناسب اندام، پوست و زیبایی نیز بهره مند شوید زیرا که سلامتی تان مهم ترین دارایی شماست.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه