هر آنچه از تزریق ژل لب باید بدانید

بزرگ سازی لب یک عمل زیبایی است که لب‌های پرتر و بزرگتری ارائه می‌کند. امروزه، پرکننده پوستی قابل تزریق پرکاربردترین روش برجسته سازی لب می‌باشد.

انواع پرکننده‌های پوستی بسیاری وجود دارند که ممکن است در لب‌ها وپیرامون دهان شما تزریق شوند. اما امروزه رایج‌ترین پرکننده‌ها و بهترین مارک ژل برای صورت هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی یافت شده در بدن است. این دارو به افزایش حجم در لب‌های شما کمک می‌کند.

این نوع پرکننده‌های پوستی اغلب «پرکننده‌های هیلورونیک اسید» نامیده می‌شوند. کالوژن که زمانی رایج‌ترین پرکننده پوستی بود، امروزه کمتر بکار می‌رود. انتخاب‌های جدیدتر، ایمن‌تر بوده و اثرات آنها ماندگارتر می‌باشند. تزریق و ایمپلنت‌های چربی دیگر روش‌های بزرگسازی لب‌ها می‌باشند. اما آنها امروزه خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند زیرا که نتایج خیلی متغیر بوده و ریسک بیشتری از عوارض جانبی وجود دارد.

کاربردهای پرکننده‌های هیلورونیک اسید

پرکننده‌های هیلورونیک اسید می‌توانند شکل، ساختار، حجم لب ها و قسمت های فرو رفته را بهبود بخشند.

اثرات معمولاً شش ماه ماندگار می‌باشند. پس از آن، تزریق‌های بیشتری برای حفظ حجم لب‌هایتان مورد نیاز است.

تزریق ژل-کلینیک کاشت مو

چندین پرکننده هیلورونیک اسید در بازار وجود دارد:

Restylane, Restylane-L, Restylane Silk،Juvederm Ultra, Juvederm Ultra Plus،Belotero،Balance،HylaForm،Elevess،Prevelle Silk،Captique

تمام این محصولات به صورت مشابهی تزریق می‌شوند و نتایج مشابهی ارائه می‌کنند. برخی دربردارنده لیدوکایین می‌باشند که یک بیهوشی موضعی می‌باشد.

مزایای پرکننده‌های هیلورونیک اسید و تزریق ژل

زمانی که ژل در پرکننده تزریق می‌شود، بافت‌های لب را پشتیبانی و شکل‌دهی می‌کند.

مزایای استفاده از پرکننده‌های هیلورونیک اسید کنترل روی حجم لب، میزان ماده‌ی تزریق‌شده را می‌توان کنترل کرد از این رو پزشک دارای کنترل بهتری روی میزان حجم اضافی لب می‌باشد البته علاوه بر تخصص پزشک مراقبت بعد از تزریق ژل آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرعت تدریجی درمان: تزریق‌ها ممکن است به صورت تدریجی در طول جلسات مختلف ارایه شوند تا نتایج مطلوبی بدست آیند.

خون‌مردگی کمتر: خون‌مردگی و تورم کمتری در مقایسه با دیگر پرکننده‌های پوستی وجود دارد.

نتایج ماندگار معقول: نتایج به صورت معقولی ماندگار می‌باشند اما دایمی نیستند.

عدم وجود واکنش آلرژی: چون که پرکننده‌های هیلورونیک اسید از موادی مشابه با مواد یافت شده در بدن یافت می‌شوند از این رو بعید است منجر به واکنش آلرژی شوند. اما اگر شما به لیدوکائین آلرژی داشته باشید، این امر را به قبل از عمل به پزشک خود اطلاع دهید.

مواد قابل تزریق برای لب‌ها

کدام پرکننده را باید انتخاب کنم؟

تزریق لب: پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ پذیر بیولوژیکی و پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ ناپذیر

ما پرکننده‌ها برای لب‌ها را به دو مقوله تقسیم می‌کنیم: پرکننده‌های زیست‌تجزیه‌پذیر و زیست‌ تجزیه‌ ناپذیر

1. پرکننده‌های زیست‌تجزیه‌پذیر بیولوژیکی

با گذر زمان، این مواد به وسیله بدن تجزیه می‌شوند که بدین معناست که این اثر به تدریج ناپدید می‌شود. (بین 6 و 18 ماه).

2. پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ ناپذیر:

اینها به وسیله بافت احاطه می‌شوند و اثر دائمی دارند.

تزریق لب با پرکننده‌های زیست‌تجزیه‌پذیر بیولوژیکی

لب‌های پرتر موقت

شناخته‌ شده‌ ترین و مدرن ترین پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ پذیر بیولوژیکی برای لب‌های پرتر موقت، مواد قابل تزریق بر مبنای ماده طبیعی می‌باشند: هیلورون اسید.

هیلورون ماده‌ای است که به صورت طبیعی در بدن یافت می‌شود و پوست را آبدهی می‌کند. این ماده در بسیاری از کرم‌های ضدچروک (ضد پیری) بکار می‌رود.

هیلورون اسید منجر به انعطاف‌پذیرتر شدن پوست می‌شود؛ بی‌خطر است و منجر به هیچگونه آلرژی نمی‌شود.

ژل قابل تزریق هیلورون ترکیبی از آب و هیلورون اسید است. این ماده به صورت طبیعی در بدن یافت می‌شود و تحت عنوان NMF (عامل رطوبت‌ سازی طبیعی) شناخته می‌شود.

برندهای مختلفی از ژل‌های هیلورون در بازار وجود دارد. شناخته‌شده‌ترین آنها رستیلان و پرلان می‌باشد.

این دو ژل هیلورون بر مبنای طبیعی می‌باشند که با استفاده از جدیدترین اصول بیوتکنولوژیکی ساخته می‌شوند. با پیوند متقاطع با مولکول، رستیلان و پرلان خیلی قوی می‌شوند که اثربخشی آنها را طولانی می‌سازد. این ماده کاملا خالص بوده و منجر به هیچگونه واکنش آلرژی‌زا نمی‌شود.

برند رستیلان-پرلان 3 نوع ژل ارائه می‌کند که همچنین قابل ترکیب می‌باشند:

رستیلان: برای مشخص کردن کانتور لب‌ها

رستیلان لیپ: برای پرتر کردن لب‌ها

پرلان لیپ: برای پرتر کردن لب‌ها

مواد قابل تزریق برای لب‌ها

درمان برای حجم بیشتر

تزریق‌های لب را می‌توان تکرار کرد

پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ پذیر بیولوژیکی را می‌توان در دزهای دقیقی تجویز کرد و معمولا پس از تزریق، احساس نمی‌شوند.

برای پرسازی بهینه، گاهی اوقات درمان بایستی حداقل یکبار تکرار شود. این امر معمولاً 3 هفته بعد انجام می‌گیرد. پس از 6 الی 18 ماه، ماده‌ی تزریق به وسیله‌ی بدن جذب می‌شود. از این رو نتیجه‌ی آن به صورت موقت می‌باشد. تزریق این پرکننده‌ها را می‌توان بدون هرگونه مشکل تکرار کرد. به منظور حفظ اثرات، توصیه می‌شود که درمان‌هایی پس از دوره زمانی معینی داشت. البته شرایط پوست و سبک زندگی بیمار بر طول زمان ماندگاری اثرات اثر می‌گذارد.

پس از درمان، لب‌ها قرمز و اندکی متورم می‌شوند. گاهی اوقات، بی‌رنگی مایل به آبی پیرامون محل تزریق‌شده وجود دارد. این امر را می‌توان به سادگی به وسیله رژ لب رفع کرد و در عرض چندین روز ناپدید می‌شود. بیشتر بیماران فوراً پس از عمل به فعالیت شغلی خود باز می‌گردند.

در رابطه با تزریق‌های زیست‌تجزیه‌ناپذیر بیولوژیکی، انتخاب مواد خیلی مهم است: حتی با وجود اینکه تحقیق نشان داده است که احتمال مشکلات استفاده از پرکننده‌های زیست‌ تجزیه‌ ناپذیر خیلی اندک است با این حال این دیدگاه اتخاذ می‌شود که دانش کافی در مورد ریسک‌های بلند مدت وجود ندارد. 

مرور تکنیک‌های تزریق ژل

انتخاب تکنیک تزریق ممکن است به اندازه و محل قسمتی که باید اصلاح شود، مهارت و تجربه‌ی تزریق‌کننده و نیازهای بیمار بستگی داشته باشد. تکنیک سوراخ‌سازی سریالی به خوبی جهت ارائه چندین میزان اندکی از پرکننده پوستی برای متمایز سازی قسمت‌های لب، مناسب باشد. متناوباً، تکنیک‌های بندزنی خطی ممکن است به خوبی هنگام اصلاح ظاهر قسمت فیلتری مناسب باشد. همچنین، تکنیک‌های تزریق‌سازی ممکن است در ترکیب با صلاحدید متخصص بالینی معالج بکار رود تا بازده زیبایی بهینه‌ای بدست آورد. در آزمایش بالینی تصادفی، محققین معالج از پروتکلی دنبال کردند که امکان تزریق SGP-HA برای اصلاح شکل لب و پر بودن را مقدور ساخت.

مدیریت درد

عمل‌های تزریق برای ارائه هیلورونیک اسید جهت بزرگ‌سازی لب ممکن است مرتبط با ناراحتی موضعی باشند. در مطالعه‌ای محوری از SGP-HA برای بزرگ‌سازی لب، بیشتر بیماران بیهوشی ناحیه‌ای در زمان تزریق هیلورونیک اسید دریافت کردند. بیهوشی ناحیه‌ای به شکل اینفرااوربیتال و قالب‌های عصب روانی می‌توانند به صورت موثری درد عمل را مدیریت کنند. متعاقباً بیماران ترجیح می‌دهند که عمل را تنها با بیهوشی موضعی تحمل کنند.

خلاصه

حصول بازده زیبایی بهینه برای بزرگ‌سازی لب با پرکننده‌های پوستی همانند SGP-HA نیازمند دانش آناتومی و عملکرد لب، تجربه بالینی در استفاده از تکنیک‌های تزریق مختلف و رویکرد فردی برای درمان می‌باشد. ایجاد طرح درمان فردی به ارزیابی کامل ارائه‌ی لب در زمان بازدید کلینیک اولیه علاقه بر ظاهر کلی شکل لب بستگی دارد. مهمتر اینکه بحث متخصص-بیمار یک مرحله مهم در وضع انتظارات درمان است و بایستی مبنایی برای ارزیابی اثربخشی درمان ارائه کند. مدیریت موثر SGP-HA ملزم می‌دارد که متخصصین معالج، درکی از تکنیک‌های تزریق توسعه دهند تا بازده‌های زیبایی بهینه‌ای بدست آورند که برای بیمار مطلوب بوده و ریسک AEها را به حداقل رساند.

کلینیک کاشت مو متخصص در ارائه خدمات پوست، کاشت مو و لاغری بهترین خدمات را در کنار بهترین کیفیت به بیماران ارائه می دهد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید