چگونه با عوارض جانبی بوتاکس مقابله کنیم

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3/5 از 5 (از 2415 رای)

بوتاکس یکی از عمل های زیبایی شایع است که بیشترین کاربرد آن در رفع چین و چروک صورت است. اما این عمل نیز ممکن است عوارضی داشته باشد. برای مقابله با عوارض جانبی بوتاکس راهکارهای بسیاری وجود دارد که با رعایت کردن آن ها این عوارض کمتر خواهند شد. برای آشنایی با راه های مقابله با عوارض جانبی بوتاکس با این مقاله همراه شوید.

هر آنچه که باید درباره تزریق بوتاکس بدانید

بالا رفتن سن و سال و عواملی مانند نور آفتاب، خندیدن و ... باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شود. عمل تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک ها، خط اخم و خنده و ... انجام می شود که طی آن سم بوتولیوم به پوست تزریق می شود و عضلات آن قسمت را فلج می کند. این کار باعث محدود شدن حرکات صورت در آن قسمت شده و همین باعث جلوگیری از بوجود آمدن چین و چروک می شود. از بوتاکس امروزه برای مواردی همچون از بین رفتن عرق زیر بغل یا کف دست نیز استفاده می شود. اما این عمل نیز مانند سایر عمل های زیبایی عوارضی را به دنبال دارد.

بوتاکس پیشانی در آقایان _ کلینیک

عوارض تزریق بوتاکس

همانگونه که گفته شد تزریق بوتاکس نیز مانند سایر عمل های دیگر، عوارضی دارد که طبیعی هستند. اما شناخت و درک بهتر این عوامل به شما در مقابله با عوارض جانبی بوتاکس کمک بسیاری خواهد نمود. عواملی مانند کبودی، ورم، درد در آن ناحیه، افتادگی پلک، سردرد، حالت تهوع و حالت کشیدگی در آن قسمت، از عوامل عادی و طبیعی است که پس از چند روز از بین می روند. برای مقابله با عوارض جانبی بوتاکس راه های زیادی وجود دارد که همه این عوارض را کمتر می کند. اما افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند و مادران شیرده و زنان باردار و همچنین افرادی که مشکلات عصبی دارند، گزینه های مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند و ممکن است دچار آلرژی و مشکلاتی در تزریق بوتاکس شوند.

بوتاکس پیشانی خانم ها _ کلینیک

راه هایی جهت مقابله با عوارض جانبی بوتاکس قبل از عمل

معمولا قبل از تزریق بوتاکس پزشک سوالاتی را درباره سوابق بیماری شما می پرسد. سعی کنید هر بیماری که قبلا داشتید را صادقانه با پزشک در میان بگذارید. زیرا برخی از بیماری ها به شما اجازه تزریق بوتاکس را نخواهند داد. همچنین داروهایی را که مصرف می کنید با پزشک در میان بگذارید. داروهایی مانند آسپرین، پروفن، آنتی بیوتیک، داروهای قلبی و عصبی و آلزایمر و برخی از داروهای گیاهی قبل از تزریق باید قطع شوند. همچنین داروهای ویتامین، قرص های ماهی و مواد معدنی که باعث رقیق شدن خون می شوند را نیز قبل از عمل باید با مشورت پزشک معالج تان قطع نمایید. مصرف داروهای ضد درد باید از چهار روز قبل از تزریق بوتاکس قطع شوند زیرا باعث خونریزی پس از عمل می شود و در آخر مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی نیز قبل از تزریق باید قطع شود.

بوتاکس پیشانی در بانوان

راه هایی جهت مقابله با عوارض جانبی بوتاکس بعد از عمل

برای مقابله با عوارض جانبی بوتاکس که بعد از تزریق بوتاکس بوجود می آیند بهتر است نکاتی را رعایت کنید که در ذیل آمده است.
استفاده از کمپرس یخ برای کاهش و از بین رفتن کبودی و درد پس از تزریق بوتاکس یکی از راه های مقابله با عوارض جانبی بوتاکس است. فقط دقت کنید که بخ را داخل حوله یا نایلون بگذارید تا مستقیم با پوست تماس نداشته باشد و اینکار را بمدت 15 دقیقه ادامه دهید.
گاهی تزریق بوتاکس باعث ورم و التهاب و سردرد می شود که می توانید برای این کار از داروهای ضد درد غیر استروییدی استفاده نمایید. داروهایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای این کار بسیار مناسب هستند.
یکی دیگر از راه های مقابله با عوارض جانبی بوتاکس، اجتناب از ورزش کردن بمدت 24 ساعت پس از تزریق است که باعث پخش شدن سم بوتاکس در کل بدن می شود.
عواملی مانند تورم، درد، التهاب، کبودی و خونریزی پس از بوتاکس طبیعی است اما اگر عواملی مانند ورم و درد در چشم ها، درد قفسه سینه، تغییر صدا، مشکل تنفسی و ضعف عضلانی را مشاهده نمودید، سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.
یکی دیگر از راه های مقابله با عوارض جانبی بوتاکس این است که حتما یک نفر را همراه خود ببرید زیرا پس از عمل بدلیل محدودیتی که در حرکت پلک ها بوجود می آید امکان کم شدن بینایی وجود دارد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید
نظر شما

ممنونم از اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتید استفاده کردم مرسی

admin
پاسخ مدیر

با سلام و سپاس از توجه شما