چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3/8 از 5 (از 2406 رای)

چه افرادی نباید لیزر کنند

لیزر موهای زائد یک روش درمانی آرایشی است که نیازمند برخورداری از شرایط خاصی می باشد. به عبارتی همه ی افراد مجاز به انجام این کار نمی باشند. در ادامه، این گروه از افراد معرفی خواهند شد.

1. افرادی که برنزه کرده و آفتاب گرفته اند

2.بیماران پوستی

3. بیماریهای خاص

4. زنان باردار و شیرده و کودکان

افرادی که برنزه کرده و آفتاب گرفته اند از انجام لیزر موهای زائد خودداری نمایند

لیزر کردن موهای زائد، برای افرادی که پوست خود را برنزه کرده و آفتاب گرفته اند، توصیه نمی شود. چرا که با توجه به تیره شدن پوست آن ها، احتمال خطا در لیزر و در نتیجه سوختگی ناشی از آن رخ خواهد داد. حتی اگر در آفتاب گرفتگی، دچار تغییر رنگ در پوست نشده باشند، از انجام لیزر برای رفع موهای زائد خود، منع می شوند.

بیماران پوستی از انجام لیزر موهای زائد پرهیز کنند

لیزر موهای زائد در بیماران پوستی می‌تواند موجب تحریک پوست شود به همین خاطر این گروه از افراد، مجاز به لیزر نیستند. برخی از بیماری های پوستی مانند لیکن پلان، پسوریازیس و ویتیلیگو با انجام لیزر در سطح بدن، احتمال فعال شدنشان بسیار بالاست. چرا که احتمال سوختگی در اثر لیزر موهای زائد در پوست وجود دارد. بنابراین توصیه می شود حتی الامکان از لیزر موهای زائد، خودداری کرده یا در صورت اضطرار، به متخصصین با تجربه که در کلینیک زیبایی  بهترین کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد هستند مراجعه نمایند که لیزر به درستی انجام شود و ضمن اطلاع از قیمت و هزینه لیزر موهای زائد از آنان بخواهند که مشکلات پوستی شان تشدید نگردد. البته افرادی که از بیماری خود ایمنی لوپوس نیز رنج می‌برند برای لیزر نمودن موهای زائد، مناسب نیستند. زیرا این بیماری نیز به نور حساس است.

لیزر موهای زائد _ کلینیک زیبایی

افرادی که مبتلا به بیماری خاصی هستند و دارو مصرف می‌کنند

مصرف برخی داروها از عملکرد مناسب لیزر، جلوگیری می‌کند. به همین دلیل افراد تحت درمان نباید موهای زائد خود را به روش لیزر، از بین ببرند. به عنوان مثال، افرادی که آکوتان مصرف می‌کنند، به سبب اختلالاتی که این دارو در اثر بخشی لیزر ایجاد می‌کند و همچنین تأثیرات این دارو بر حساسیت بیشتر پوست، نباید موهای زائد را لیزر نمایند. زیرا نسبت به سایر افراد دچار سوختگی ناشی از لیزر، لک و همچنین اسکار خواهند شد. افرادی که دچار زخم های عفونی در یک قسمت بدن هستند، در صورت لیزر موهای زائد، احتمال انتشار عفونت در بخش های مختلف بدنشان بالا می‌باشد. بنابراین این افراد نیز، از لیزر نمودن موهای زائد، منع می شوند. مبتلایان به کلوئید هم در لیست افرادی جای می‌گیرند که لیزر موهای زائد برای آنها مناسب نیست. در این رابطه، می بایست به افرادی که دچار اگزمای پوستی و همچنین آکنه هستند نیز اشاره شود. پوست این افراد هم دچار حساسیت بوده و مراقبت بیشتری را می‌طلبد. از طرفی، در صورت عفونی بودن آکنه یا اگزما، استفاده از لیزر جهت رفع موهای زائد، موجب منتشر شدن آن خواهد شد. همچنین افرادی که ماینوکسیدیل مصرف می کنند باید بدانند که این دارو دقیقا در نقطه مقابل لیزر، قرار دارد. به همین دلیل این گروه نیز از انجام لیزر موهای زائد، منع می‌شوند. شما نیز در صورت مصرف داروی خاص، برای اطلاع از مجاز بودن یا نبودن لیزر موهای زائد، با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.


لیزر موهای زائد _ کلینیک زیبایی

زنان باردار و شیرده و کودکان باید از لیزر موهای زائد پرهیز کنند

دوران بارداری و شیردهی، برای بانوان جزء مراحل حساسی از زندگی می‌باشد که عوامل مختلف نه تنها خود فرد بلکه فرزند او را نیز می تواند تحت تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم قرار دهد. لیزر کردن موهای زائد نیز می‌تواند یکی از این عوامل می باشد. البته مدرک علمی موثقی دال بر عدم انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. اما طبیعی است که استرس و تنش‌های ناشی از لیزر در مادر، می‌تواند فرزندش را هم تحت تاثیر قرار دهد. از نظر اخلاقی نیز لیزر کردن موهای زائد در این دوران، پسندیده نیست. بنابراین بهتر است پس از طی شدن این دوران، اقدام به لیزر نمایند. ذکر این نکته هم ضروری است که ترمیم سوختگی های ناشی از لیزر در این دوران، بیش از دوران دیگر به طول می‌انجامد. کودکان نیز به خاطر نازک بودن پوستشان، نباید لیزر نمایند.

لیزر موهای صورت آقایان _ کلینیک زیبایی


 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید