روش های معمول کاشت مو و ابرو کدامند

کاشت مو و کاشت ابرو به عنوان یک عمل جراحی به روز و پر طرفدار است که روی ظاهر افراد تاثیر بسیار زیادی می گذارد برای انجام این عمل برای هر کسی سوالاتی چون سن مناسب کاشت مو، قیمت کاشت موی طبیعی، موهای کاشته شده کی رشد میکنند، عوارض کاشت موی سر، روش های کاشت مو و ... پیش می آید. ما تبلیغات بسیاری را می بینیم که برای کاشت مو انجام می شود مانند کاشت موی احسان علیخانی یا احسان علیخانی قبل و بعد از کاشت مو ولی کاشت مو در افراد مشهور به وفور انجام میشود اینکه صرفا کاشت مو موجب طبیعی بودن موهای افراد شده تفکر درستی نیست نحوه شستشوی سر بعد از کاشت مو، بعد از کاشت مو چه بخوریم و به طور کلی مراقبت های بعد از کاشت مو تاثیر بسیاری دارد. عوارضی که بعد از کاشت مو در افراد دیده می شود مانند دلمه های بعد از کاشت مو، ورم صورت بعد از کاشت مو موقتی بوده و به مرور زمان رفع می شوند.
اگر از کسانی که تجربه کاشت مو یا ابرو را دارند بپرسید به شما می گویند موهای کاشته شده کی رشد میکنند، آیا موهای کاشته شده می ریزند؟، مراحل رشد مو بعد از کاشت چه زمانی است و بسیاری سوالات دیگر که علاوه بر پزشک از افرادی که تجربه دارند می توانید در مورد نتیجه نهایی کاشت مو بپرسید.
کاشت مو برای همه افراد قابل انجام است حتی کسانی که از بانک موی ضعیفی برخوردارند نیز می توانند پیوند مو از بدن به سر را انجام دهند. کاشت مو برای پیشانی بلند هم انجام میشود و اگر به پزشک متخصص و مرکز خوبی مراجعه کنید قطعا با بهترین نتیجه مواجه خواهید شد.
کاشت مو و کاشت ابرو هر دو تقریبا با روش های شبیه به هم انجام می شوند در ادامه به طور کامل در رابطه با این دو عمل موثر و روش های کاشت توضیح می دهیم.

روش های کاشت مو-کلینیک کاشت مو

روش‌های کاشت مو و ابرو 

واحدهای فولیکولی یا به اختصار FUT  یا عبارت کامل‌تر آن Follicular Unit Transplant برای اولین بار توسط برنشتاین و راسمن در سال ۱۹۹۵ استفاده شد که در آن زمان توانست به طور چشمگیری مهارت های مورد نیاز جراحان و کارکنان اعمال زیبایی اعم از کاشت مو و کاشت ابرو را افزایش داد.  در ابتدای انجام این جراحی ها، پیوند واحدهای فولیکولی مو با شک و تردید و مقاومت از سوی جامعه پزشکی مواجه شد و با اکراه جمعی از اساتید پیوند مو به تصویب رسید. چند سال بعد و در سال ۲۰۰۰، پیوند واحدهای فولیکولی به یک جریان اصلی در فرآیند کاشت موی سر تبدیل شد که امروزه هم شاهد استفاده از آن در کلینیک های مختلف هستیم.

روش FUT و یا کاشت به روش واحدهای فولیکولی

در کاشت به این روش باید ابتدا یک نوار از مو که معمولاً از پشت سر و اطراف گوش‌ها میباشد، برداشته میشود و سپس نوار را برای پیوند به محل مورد نظر آماده سازی و جدا می‌کنند. این روش یک نتیجه‌ی عالی برای هر دو طرف به دنبال دارد.

روش FIT یا اصلاح معایب  FUT

از این روش تحت عنوان اصطلاح معایب روش FUT نیز یاد می‌کنند که به منظور اصلاح معایب روشFUT   به کار گرفته میشود. این روش نیز یکی از بهترین روش‌های کاشت موی در گذشته محسوب می‌شده است. در این روش برخلاف روش کاشت به صورت FUT به جای برداشتن نوار پوستی، فولیکول‌های مو به صورت دانه‌ای و جداگانه مستقیم از روی سر فرد برداشته میشود و به محل جدید و مورد نیاز پیوند زده میشود.

ظهور دستگاه های SAFER در کاشت و پیوند مو

پس از گذشت چند سال و با کشف روشهای دیگری به جای برداشت دستی فولیکول‌ها و گرافت های مو از ناحیه‌ی پر مو و به اصطلاح ناحیه های دهنده مو پزشکان و جراحان از دستگاه‌هایی استفاده کردند که البته نیاز به اپراتور داشت ولی به مرور این دستگاه به دلیل نداشتن ایمنی و استاندارد لازم کنار گذاشته شد و شرکت سازنده‌ی آن دستگاهی با استاندارد و ایمنی لازم را با نام SAFER  یا به عبارت کامل تر Suction Assisted Follicular Extraction and Reimplantation را وارد بازار کردند. این روش به دلیل نقص‌هایی که داشته و البته هنوز هم دارد در حال حاضر بیشتر به جهت آموزش تکنسین‌های مبتدی کاشت مو استفاده می‌شود.

کاشت مو به روش BHT یا پیوند مو از بدن به سر

اگر در ابتدا به طور خلاصه بخواهیم این روش را برایتان توضیح دهیم باید اینطور عنوان کنیم که در کاشت مو از بدن یا در کاشت مو به روش bht موهای مناطقی مانند جلوی سینه یا ریش یا کمر با تکنیک FIT موها برداشته میشود و به سر منتقل می شوند. اختراع FIT  این اجازه را به جراحان داد تا بتوانند از موی بدن نیز به عنوان یک منبع برای پیوند موی سر استفاده کنند و روش دیگری به نام کاشت مو به روش BHT  یا Body Hair Transplant  که جدیدترین روش کاشت مو محسوب می‌شود، روی کار آمد.

کاشت مو به روش BHT-کلینیک کاشت مو

روش SUT یا کاشت با تراکم بالا

در کاشت مو به روش SUT ، موها با خط رویش طبیعی و با تراکم بالا کاشته می شوند. به دلیل صرف زمان طولانی و نیاز به چندین جلسه مراجعه در روش‌ سنتی FIT، روش نوین دیگری با قابلیت انتقال مو با تراکم چند برابری و اتمام کار در یک جلسه کشف شد که با کمک دستگاه‌های اتوماتیک و بدون دخالت دست تکنسین کاشت مو می‌تواند بهترین نتیجه را با کمترین عارضه و بدون درد و خونریزی و نیاز به بی‌هوشی بر جا گذارد. جدیدترین روش کاشت مو sut بهترین روش کاشت مو در حال حاضر محسوب می‌شود همچنین ترمیم مو به روش sut هم می تواند انجام شود. قیمت کاشت مو به روش sut با توجه به میزان تراکم موها متفاوت و متغیر است.

روش HRT برای افرادی که بانک مو ندارند

 کاشت مو به روش HRT یک روش کاشت غیر قابل رشد محسوب میشود که بهترین راه انتخاب برای افرادی است که بانک مو ندارند. تمامی روش‌های کاشت موی طبیعی که تا به اینجا برایتان توضیح دادیم بیشتر و اغلب برای افرادی مناسب بود که در نواحی پشت سر یا بدن خود دارای منابع موی دهنده بودند یا به عبارت دیگر ناحیه های دهنده در بندشان یافت میشد؛ اما فرض کنید افرادی که نواحی دهنده ای نداشته باشند؟ برای این افراد روش HRT ابداع شد که به موجب پیشرفت علم توانست برای افرادی که از موهای دهنده برخوردار نیستند یا به دلایلی چون بیماری های خاص امکان استفاده از موهای طبیعی آن‌ها نیست از بانک مویی که دارای ویژگی‌هایی مشابه موی خود فرد از نظر رنگ و جنس هستند و حتی قابلیت سشوار، تافت، ژل و حالت‌گیری را دارند، برای ترمیم مو در روشی به نام HRT استفاده شود البته معایب کاشت مو به روش hrt و عوارض کاشت مو به روش hrt هم باید مورد بررسی قرار گیرند. هزینه کاشت مو به روش hrt و هزینه ترمیم مو به روش hrt با توجه به میزان گرافت ها متفاوت است

مزوتراپی یا کاشت مو به روش سلولهای بنیادی PRP

افرادی در عصر حاضر به روش های کاشت مو روی می آورند که از ریزش مو بنا به علل مختلف نظیر ویژگی های ژنتیکی و ارثی رنج میبرند و این مورد یعنی ترمیم مو در اکثریت قریب به اتفاق مردان و زنانی که از ریزش موی رنج می‌برند استفاده میشود و کاربرد دارد. استفاده از دارو درمانی یا خوردن خوراکی و قرص هایی که بتواند مانع از جلوگیری ریزش موی افراد شوند نظیر فیناستراید تنها و تنها در کنار روش‌های پیشرفته پیوند مو اجازه می‌دهد تا بسیاری از بیماران طی دو جلسه به اهداف خود از کاشت موی سر برسند، اما هرگز این افراد نمی توانند برای برگشت رشد موی خود به قرص ها و دارو ها اکتفا کنند. با این حال برای مردان و زنانی که مبتلا به ریزش مو هستند علاوه بر روش های مذکوری که در مطالب پیشین به اطلاعتان رساندیم یک روش غیر جراحی نیز وجود دارد.، روش های غیر جراحی مانند روش مزوتراپی یا PRP  یا به عبارت کامل‌تر  Platelet Rich Plasma نام دارد جراحان با استفاده از پلاسمای حاوی پلاکت که قبل تر از خون خود فرد دریافت کرده اند آن را به سر بیمار تزریق میکنند تا با استفاده از خاصیت تحریک پذیری موجبات رشد مجدد پلاکت ها را فراهم کنند و دوران جدیدی را از افزایش رشد طبیعی مو در پوست سر برای افراد مبتلا به ریزش مو ایجاد کنند. پی آر پی مو در زنان و مردان میتواند با بهترین نتیجه انجام شود.
در رابطه با هزینه کاشت مو به روش prp، عوارض روش prp، کاشت موی سر با لیزر و یا هر روش دیگری که در اینجا به آنها اشاره کردیم می توانید به مراکز انجام prp یا کلینیک های کاشت مو مراجعه و با مشاوران آنها در ارتباط باشید. کلینیک کاشت مو یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در تهران می باشد که با کادری متخصص و مجرب بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت به بیماران ارائه می دهد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید