کدام پیوند مو برای چه افرادی مناسب است

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2403 رای)

پیوند مو چیست و به چه روش هایی انجام می شود ؟

پیوند مو یکی از مواردی است که بسیاری از افراد به خصوص مردان برای انجام آن قدم برمی دارند. روش های کاشت موی مختلفی وجود دارد و با توجه به شرایط بیمار و نظر پزشک این فرآیند برای او صورت خواهد گرفت. در این مقاله نیز به بررسی اینکه کدام کاشت مو برای چه افرادی مناسب است خواهیم پرداخت تا با اطلاعات لازم برای این زمینه اقدام کنید.
انتخاب روش پیوند مو را باید بر عهده پزشک گذاشت. بهترین روش پیوند مو انجام FUT است که در دو جلسه به فاصله یک سال باید صورت بگیرد. در این روش در یک جلسه برداشت و کاشت FUT، موی زیادی برداشت خواهد شد و زمان عمل کمتر است و از مزیت های آن تخریب کمتر موی بیمار خواهد بود و کاشت مو طبیعی تر جلوه خواهد کرد، این گونه قادر خواهیم بود تراکم های بالاتری را در پیوند مو به دست آوریم.

پیوند مو _ کلینیک

روش FIT برای پیوند مو

عمل برداشت در این روش از ناحیه بانک مو یعنی پشت سر و بالای گوش ها و به وسیله پانچ صورت خواهد گرفت و سپس به صورت مجدد به وسیله پانچ عمل پیوند صورت می گیرد. با توجه به نیاز هر فرد از هر 5-3 واحد فولیکولی که در بانک مو وجود دارد یکی خارج خواهد شد. این روش کاشت در برخی از بخش های خود شبیه روش FUT است که با ایجاد شکاف های ریز، گرافت ها کاشته خواهند شد. در روش غیر ترکیبی این روش مناسب افرادی خواهد بود که ناحیه کاشت موی آن ها محدود و کوچک است و یا افرادی که کاشت مو را برای بخش هایی مثل صورت، ابرو و زخم های قدیمی می خواهند.

کاشت مو به روش Fit _ کلینیک

روش FUT در پیوند مو

در این روش برداشت مو از نوار کوچکی در ناحیه پشت سر صورت می گیرد که تحت بی حسی موضعی قرار گرفته است و تعداد 2500-1500 گرافت و 9000-7000 تار مو دارد. محل عمل با ظرافت خاصی ترمیم می شود و از آنجا که خط برداشت درست در مسیر رویش مو می باشد محل ترمیم مشخص نخواهد شد. تیم جراحی گرافت های فولیکول مو را زیر میکروسکوپ و به صورت واحدهای 2،1 و سه تایی جدا کرده و برای کاشت آماده می کنند. در این روش کل موهای سر تراشیده نخواهد شد و تنها آن قسمت که برای کاشت و برداشت لازم است کوتاه می شود و فولیکول هایی که آماده شده اند به صورت تکی و منظم از روی طرحی از قبل مشخص شده، کاشته خواهند شد. سرعت عمل پیوند مو در این روش 5 الی 3 ساعت است که نسبت به روش ها دیگر کمتر است. انجام پیوند مو باید در بهترین کلینیک کاشت مو زیر نظر بهترین متخصص کاشت مو انجام شود.

پیوند مو به روش fut _ کلینیک

کدام پیوند مو برای چه نوع افرادی مناسب است

اگر از آن دسته از افرادی هستید که از جراحی ترس دارید و نمی خواهید عمل بخیه زنی و بخیه کشی برای تان انجام شود و از خط بخیه در پشت سرتان نگران هستید و یا هر دلیل دیگری، روش FIT مناسب تر خواهد بود و اگر بیمار نمی خواهد موهای سرش تراشیده شود روش FUT مناسب تر است زیرا در روش ترکیب کل موهای فرد باید تراشیده شود. اگر مقدار مورد نیاز مو کم است مثلاً برای کاشت سبیل، ابرو، ریش و ناحیه اسکار روش FIT مناسب تر است. در صورت ناکافی بودن بانک مو پشت سر و نیاز به برداشت موی بدن روش FIT مناسب است و اگر بیمار جلوی سرش خالی شده است و خط موی جلوی سر ندارد، بهترین روش FUT است زیرا که دارای ظرفیت های خاصی در کاشت نسبت به روش FIT است و برای طراحی خط مو و کاشت جلوی سر مناسب تر است. اگر مقدار مویی که در یک جلسه نیاز است بالا باشد روش FUT بهتر از روش دیگر جواب خواهد داد و تراکم های بالاتری را با استفاده از آن می توان انجام داد. طول مدت عمل در روش FIT نسبت به FUT بیشتر است و ده ساعت و یا بیشتر زمان لازم دارد در صورتی که در روش FUT تنها به 5-3 ساعت زمان نیاز خواهد بود تا پیوند مو انجام شود.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید
نظر شما

سلام براي افرادي كه بانك مو ندارن يا سرشان طاس است چه روشي وجود دارد

admin
پاسخ مدیر

با سلام تمامی اطلاعات لازم درباره روش های کاشت مو را می توانید در بخش خدمات مو، کاشت مو مطالعه نمایید.