نکاتی در رابطه با جراحی پیوند مو

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2401 رای)

جراحی پیوند مو چیست؟

ریزش مو، کم پشت شدن آن و نهایتا کچلی، اسباب ناراحتی افراد متعددی را ایجاد کرده است که آنها را به فکر جراحی پیوند مو یعنی جابه جایی فولیکول های مو از قسمت پر تراکم تر به نواحی کم تراکم تر می اندازد. اما واقعیتی که در این مورد وجود دارد را نباید نادیده گرفت. این واقعیت به لزوم برخورداری از شرایط مناسب برای این جراحی اشاره می کند. در ادامه به نکاتی که در این رابطه نیاز دارید، اشاره خواهیم کرد.

انتظار معجزه از جراحی پیوند مو نداشته باشید

واقع بینی در نتیجه ی جراحی پیوند مو اولین نکته ای است که باید به همه ی متقاضیان این جراحی در وهله ی اول گوشزد شود. چرا که برخی از افراد تصوراتی نادرست و بسیار فراتر از حد طبیعی در مورد نتیجه ی جراحی پیوند مو دارند. البته برخی از این تصورات، ناشی از تبلیغاتی است که صرفاً جهت جذب مشتری انجام می شود. امکان بازگشت صد در صدی موهای از دست رفته با جراحی پیوند مو انتظاری نادرست و خلاف واقعیت است. باید اشاره کرد پیشرفت های جدیدی که در روش های انجام این کار صورت گرفته، در افزایش اثربخشی آن سهم عمده ای داشته است ولی با این حال نباید توقع اثربخشی صد درصدی از آن داشت.

جراحی پیوند مو _ کلینیک

سن متقاضیان جراحی پیوند مو

مسئله ی دیگری که در مورد کاشت مو باید مورد توجه قرار بگیرد سن متقاضیان می باشد. افرادی که کم تر از بیست و پنج سال سن دارند، بهتر است این جراحی را به سنین بالاتر موکول نمایند. در واقع این افراد، برای پیوند مو مناسب نیستند. البته افرادی که در سنین بالا هستند نیز ممکن است پس از کاشت مو، دچار ریزش مو شوند. به همین خاطر، فرم هایی که برای پیوند مو در نظر گرفته می‌شود، باید مناسب باشد تا بتواند این مسئله را پوشش دهد.

جراحی پیوند مو _ کلینیک

بررسی علل ریزش مو

قبل از اقدام به جراحی پیوند مو باید علل ریزش موی سر بررسی شود تا بتوان تصمیم درستی در مورد انجام یا عدم انجام جراحی گرفت. همانطور که میدانید، علل متعددی در ریزش مو و کم پشت آن نقش دارد. عواملی مانند وراثت، تنش های روحی، تغذیه ی نامناسب از عواملی هستند که در ریزش موی سر دخیل هستند. نظر نهایی در مورد صلاحیت افراد برای انجام جراحی کاشت مو توسط جراح متخصص کاشت مو در بهترین کلینیک تخصصی زیبایی کاشت مو صورت می‌گیرد. در صورتی که مصرف داروهای خاص سبب ریزش مو شوند، فرد نمی تواند عمل کاشت مو را انجام دهد. فردی که قرار است جراحی برای کاشت مو انجام دهد باید از یک الگوی طاسی مشخص برخوردار باشد.

هزینه کاشت مو و میزان مهارت جراح

هزینه ی جراحی پیوند مو نکته ی مهمی است که مورد توجه قرار می گیرد. روش های نوینی که برای پیوند مو به کار گرفته می شود ممکن است یک تیم جراحی متشکل از چندین پرستار، جراح و تکنسین را لازم داشته باشد. هم چنین موادی که برای این امر می بایست مصرف شود، در بردارنده ی هزینه می باشند. به همین خاطر در صورتی که تمایل به استفاده از امکانات بیشتر برای دست یافتن به نتایج بهتر دارید، لازم است هزینه های بیشتری را صرف نمایید. گاها تبلیغاتی مبنی بر هزینه های پایین و استفاده از بهترین روش جهت پیوند مو صورت می گیرد که خلاف واقع خواهد بود.
میزان توانایی و مهارت جراح، از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با کاشت مو می باشد. زیرا جراحان ماهر و با تجربه، به نحوی عمل می‌کنند که فرد متقاضی جراحی پیوند مو در حین عمل، شرایط بهتر و راحت تری داشته باشد. هم چنین هر آن چه که باید قبل و بعد از جراحی مراعات گردد توسط جراح یادآوری می شود. جراحی که از مهارت کافی برخوردار باشد با شیوه ی صحیح جداسازی فولیکول های مو از قسمت پرتراکم و جاسازی آن ها در نواحی کم تراکم تر آشنایی دارد و همین امر سبب نتیجه گیری بهتر از پیوند مو می شود. بنابراین توصیه می شود که قبل از انجام جراحی پیوند مو در مورد سابقه ی جراح انتخابی خود سوال بپرسید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید