درمان ریزش مو با خیار، جو و انواع مواد طبیعی

درمان ریزش مو از گذشته تا کنون دغدغه اصلی مردم بوده جالب است بدانید که در طب سنتی ایران زمین عشایر ایران یک روش بسیار جالب برای تقویت موی سر دارند؛ به این صورت که عشایر ایران از دیرباز یک خیار درشت و آبدار را که کامل رسیده و پوست آن زرد شده را به همراه مقداری جوی پوست‌نکنده در وسط آن برای درمان ریزش مو به کار می برده اند. انجام این کار به گونه‌ای است که جو‌ها از آب خیار استفاده کرده و روئیده شده و جوانه میزنند، سپس خیار را با جو و جوانه آن خشک کرده و بکوبید. مقداری از آن را خورده و با باقیمانده آن را روی سر خود را قرار دهید. این جو‌ها سرشار از ویتامین ب و دیگر املاح هستند و برای تقویت موهای سر بسیار مفید هستند.
علت دیگر ریزش موی سر، کندی جریان خون در پوست کف سر است. برای جلوگیری از این نوع ریزش مو، باید از موادی استفاده نمود که تحریک کننده بوده و موجب افزایش گردش خون می‌گردد. برای استفاده از این گیاهان، باید از متخصص و پزشک کمک گرفت و تست انجام گیرد تا حساسیت داشتن و یا نداشتن به آن گیاه یا دارو مشخص گردد. در صورت عدم حساسیت، شستشوی سر با جوشانده برگ انجیر و استفاده از شیره آن بسیار مفید می‌باشد. این جوشانده به این روش تهیه می‌گردد که، یکی دو برگ انجیر را جوشانده و در شیشه‌ای می‌ریزیم. سپس کمی از آن را برداشته و فقط موی سر را با آن خیس می‌کنیم. دقت کنید که از این جوشانده روی پوست صورت و بدن شما نریزد. برس کشیدن و مالش پوست سر نیز مفید است، به شرط آنکه پوست سر ملتهب نبوده، غدد زیر پوست کمبود مواد معدنی نداشته و خراب نشده باشند.
شستشو و تمیز نگه داشتن موی سر نیز در بهبود جریان خون سر و تنفس مو، بسیار سودمند است.
روغن بذر کتان سبب تحریک فولیکول های مو می شود و با افزایش گردش خون در پوست سر، شرایط را برای رشد موها فراهم می کند. روغن این گیاه سرشار از ویتامین است که به ترمیم پوست سر هم کمک می کند.

درمان ریزش مو در کلینیک کاشت مو

تخم مرغ

زرده تخم مرغ  یکی از مواد تاثید گذار در جلوگیری از ریزش مو است. زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. اجازه دهید زرده تخم مرغ برای مدت 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس سر خود را با آب سرد شستشو دهید. هرگز از آب داغ برای شستن تخم مرغ از روی سر خود استفاده نکنید، زیرا در این صورت زرده تخم مرغ بلافاصله سفت می شود. استفاده از تخم مرغ برای مو، درمانی عالی برای موهای نازک است، زیرا این مواد مغذی سریعا جذب فولیکول های مو می شود و سبب رشد موها می شود و از ریزش موها جلوگیری می کند .

سرکه سیب

نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه سیب ترکیب کنید و با آن موهای خود را شستشو دهید. سعی کنید پس از شامپو زدن موهای خود را با سرکه شستشو دهید. همچنین می توانید هنگام آب کشی موهای خود، از سرکه استفاده کنید. سرکه سیب سبب بازگرداندن سلامتی موها می شود و از شکنندگی موها جلوگیری می کند. همچنین با افزایش گردش خون در مویرگ ها، به رشد موها کمک می  کند.

کلینیک کاشت مو متخصص در ارائه انواع راهکار های مراقبت از مو و همچنین انواع خدمات کاشت مو، پوست و زیبایی، لاغری و تناسب اندام و لیزر موهای زائد بهترین راه ترمیم مو و درمان ریزش مو را برای موهای طبیعی و کاشته شده به بیماران خود ارائه می دهد تا در کنار سلامتی زیبایی خود را باز یابند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید