دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

همه آنچه که درباره لیزر موهای صورت باید بدانید

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
دانستنی های جراحی زیبایی
| 1400/07/25

 آیا لیزر موهای صورت عوارض دارد؟ با لیزر تمامی موهای صورت به طور کامل و برای همیشه از بین می روند؟ کدام دستگاه برای انجام لیزر مناسب است بدون آنکه به صورت آسیبی برساند؟ پرسش این سوالات کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر فردی پیش انجام لیزر این سوالات پیش آید. از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر روشی است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته و با استقبال زیادی مواجه شده، اما نکته مهم این است که لیزر، موهای زائد صورت را به طور کامل از بین نمی برد و تنها فولیکول های رشد مو فعالیت کم تری خواهند داشت. دلیل این موضوع هم مقاومت بعضی از موها در برابر لیزر و یا قدرت رشد آن ها بعد از لیزر است. ما در این مقاله سعی داریم تا تمامی آنچه که در مورد لیزر موهای صورت نیاز است بدانید را مورد بررسی قرار دهیم، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

لیزر موهای صورت

لیزر موهای صورت

لیزر موهای صورت 

دلیل اینکه پوست ما رنگ طبیعی دارد، وجود رنگدانه هایی است که در مجاورت فولیکول های مو قرار می گیرند؛ در اصطلاح این رنگدانه ها را ملانین می نامیم.لیزر یک دسته از پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاصی است که هنگام برخورد با ملانین باعث تخریب فولیکول های مو می شود. هنگامی که فولیکول مو تخریب می گردد، دیگر قادر به بازسازی تار مو یا تولید تار موی جدید نمی باشد به همین دلیل در آن منطقه دیگر مویی رشد نمی کند. پوست صورت به عنوان یکی از حساس ترین بخش های پوستی انسان به شمار می رود که در زیبایی صورت فرد اثرگذار است به همین دلیل بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد صورت خود به بسیاری از روش ها روی می آورند که یکی از این روش های موثر برای تخریب فولیکول های مو و از بین بردن آن لیزر موهای صورت است.

لیزر صورت

لیزر صورت

کاربرد لیزر در حذف موهای زائد

به کمک لیزر موهای صورت می توان موهای زائد  بسیاری از نقاط بدن را از بین برد که در اینجا به بعضی قسمت ها اشاره خواهیم کرد:

  1. دور ابروها
  2. گردن
  3. ما بین ابرو ها(بخصوص ابروهای پیوندی)
  4. چانه
  5. خط ریش آقایان

کاهش موهای زاید

عوارض لیزر موهای صورت

لیزر موی صورت در اغلب موارد عوارضی ندارد، اما به طور کلی عوارضی که پس از لیزر موهای صورت ممکن است پیش آید چندان خطرناک و غیر قابل درمان نیست و اکثرا موقتی و گذرا هستند. در اینجا به برخی از این عوارض احتمالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد: 

قرمزی و درد خفیف

مانند تمامی روش های حذف موهای زائد در روش لیزر هم عوارضی همچون قرمزی و درد خفیف وجود دارد که اگر چه آزار دهنده است ، اما خیلی نگران کننده نیست و پس از مدتی از بین می رود.

پوسته پوسته شدن

 در ایجاد این عارضه به نوع دستگاه لیزری که برای لیزر موهای صورت استفاده می شود باید توجه کرد، چرا که بسیاری از پوست های صورت بسیار حساس هستند و باید مراقب بود که از چه دستگاهی برای لیزر موهای صورت استفاده می شود.  این عارضه هم مانند عارضه ی قبلی نگران کننده نیست و در صورت ایجاد موقت خواهد بود.

ایجاد تاول

در اینجا هم مانند پوسته پوسته شدن به نوع دستگاه لیزر استفاده شده بستگی دارد، اگر دستگاه برای پوست صورت شما مناسب نباشد، امکان ایجاد تاول وجود دارد.

ایجاد اسکار (بافت جوشگاهی)

ایجاد شدن این عارضه بستگی به مهارت کاربر دستگاه دارد، البته گاهی اگر  مشکلی در تنظیمات دستگاه وجود داشته باشد، ممکن است این مشکل به وجود آید. توجه داشته باشید، متاسفانه این عارضه دائمی و بازگشت ناپذیر است.

دستگاه لیزری

مزایای لیزر موهای صورت

از گذشته روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود داشته، اما طبق آمار این روش از جمله پرطرفدارترین شیوه ها در میان مردم می باشد که مزایای بسیاری نیز دارد. برخی از مهم ترین این مزایا عبارت اند از:

  • یکی از اصلی ترین مزایای روش لیزر سهولت و صرف زمان کم است. این روش در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد بسیار آسان و بدون درد و ناراحتی است.
  • از مزایای دیگر لیزر موهای صورت می توان به روشن شدن پوست صورت اشاره کرد. همچنین از بین بردن موهایی که ضخامت زیادی دارند و با روش های قدیمی از ضخامت و رشد آن ها کاسته نمی شود از دیگر مزایای لیزر موهای صورت است.
  • همچین لیزر باعث به وجود آمدن موهای زیر پوستی نمی شود و در بعضی اوقات تمامی آن ها را از بین می برد و مانع رشد آن ها می شود. در بسیاری از افراد که موهای زیر پوستی دارند، بسیاری از روش های قدیمی باعث تحریک موهای زیر پوستی می شوند و نه تنها آن ها را از بین نمی برد، بلکه به رشد آن ها کمک می کند.

*نکته: توجه داشته باشید که لیزر موهای کرکی صورت، به افرادی که موهای بور و کرکی داند پیشنهاد نمی شود.

قیمت لیزر مو صورت

برای بسیاری از افرادی که قصد لیزر موهای زائد صورت خود را دارند، قیمت یکی از دغدغه های اصلی است. اما باید بگوییم که برای این امر نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را تعیین نمود؛ چرا که هزینه لیزر با توجه به نوع دستگاه و ویژگی های هر فردی متفاوت خواهد بود. برخی از افراد موهای مستحکم تر و بیشتری دارند و همین امر سبب می شود تا نیاز به طی کردن مراحل بیشتری داشته باشند، بنابراین هرشخص نیاز است که برای آگاهی از قیمت دقیق لیزر با متخصصان در این زمینه مشاوره انجام دهند.

لیزر زیر چشم

آیا استفاده از لیزر برای موهای زائد صورت می تواند سرطان زا باشد؟

در جواب این سؤال باید گفت که پرتو های به کار رفته در لیزر به طور سطحی وارد پوست می شوند و عمقی نیستند، پس نیازی به نگرانی در این بابت وجود ندارد. انرژی این پرتو ها جذب ملانین مو می شود و بر روی سایر ساختارهای پوست اثر چندانی ندارد. به همین دلیل می توان گفت که روش لیزر برای حذف موهای زائد صورت خطری ندارد و سرطان زا نیست. همچنین جالب است بدانید، از لیزر در درمان بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه