دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

معرفی بهترین روش ثابت نگه داشتن وزن

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
لاغری و تناسب اندام
| 1399/09/03

بهترین روش های ثابت نگه داشتن وزن 

پس از تمام تلاش هایی که برای لاغری و کاهش وزن خود انجام داده ایم، هم اکنون باید به دنبال بهترین روش ثابت نگه داشتن وزن خود باشید تا دوباره اضافه وزن شما برنگردد و بتوانید وزن ایده آل و مورد نظر خود را همچنان حفظ کنید. اما با توجه به اینکه بسیاری از افراد علی رغم تمام رنج هایی که برای لاغری می کشند پس از دوره ای نه چندان بلند، دوباره به همان وزن قبلی بر می گردندند و همین موضوع مسئله ناخوشایندی برای آن ها خواهد بود. اما اگر می خواهید لاغر شوید و لاغر بمانید می توانید ما را در این مقاله همراهی کنید تا شما را با بهترین روش های ثابت نگه داشتن وزن آشنا سازیم.

توصیه هایی برای ثابت نگه داشتن وزن پس از کاهش وزنتوصیه هایی برای ثابت نگه داشتن وزن پس از کاهش وزن 

همه چیز بخورید اما کم بخورید

یکی از اصول مهمی که باید به عنوان بهترین روش ثابت نگه داشتن وزن همیشه رعایت شود، رعایت اعتدال است. در واقع نباید هنگام اقداماتی که بای لاغر شدن انجام می دهید یکباره تمام مواد غذایی که دوست دارید را قطع کنید. بلکه سعی کنید همه چیز بخورید اما در حد کم و با رعایت اعتدال. در این صورت علاوه ب اینکه قوای جسمانی خود را تضعیف نمی کنید از ورود مواد پرکالری نیز به بدن خود جلوگیری نموده و تا حد چشمگیری می توانید وزن خود را ثابت نگه دارید.

مصرف آب به عنوان بهترین روش ثابت نگه داشتن وزن

مصرف زیاد آب یکی دیگر از روش های ثابت ماندن وزن پس از لاغری است که البته بسیاری از کارشناسان تغذیه آن را به عنوان بهترین روش ثابت نگه داشتن وزن می شناسند. بنابراین بهتر است قبل از خوردن هر ماده پرکالری که ممکن است شما را چاق کند آب بنوشید. توصیه می کنیم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. ضمن اینکه بهتر است قبل از وعده غذایی نیز آب بنوشید. اما در صورتی که خوردن آب برایتان خسته کننده است می توانید دمنوش های گیاهی را نیز برای نوشیدن در طول روز انتخاب کنید و علاوه بر لذت بردن از طعم لذیذ آن ها، همچنان وزن خود را ثابت نگه دارید.

برای ثابت نگه داشتن وزن خود صبحانه بخورید

از جمله موارد مهمی که اغلب به عنوان بهترین روش ثابت نگه داشتن وزن به کار می رود خوردن صبحانه سالم و مغذی است. بنابراین بسیاری از افراد به اشتباه برای ثابت نگه داشتن وزن خود وعده صبحانه را حذف می کنند که این روش کاملا نادرست است زیرا حذف صبحانه علاوه بر تضعیف قوای جسمانی موجب می شود تمام روز را به ریزه خواری مشغول شوید و وزنتان افزایش بیاید. پس حتما این روش ثابت نگه داشتن وزن را مهم بشمارید و هر روز برای خود برنامه خوب و سالمی جهت تهیه یک صبحانه عالی داشته باشید.

بهترین روش های ثابت نگه داشتن وزنبهترین روش های ثابت نگه داشتن وزن 

برای ثابت ماندن وزن غذای سالم و مقوی بخورید

دیگر روش ثابت نگه داشتن وزن، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مقوی است. در واقع برای اینکه وزن خود را ثابت نگه دارید بهتر است از مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کردنی، شیرین و پرکالری خودداری کنید. به جای این مواد غذایی می توانید از سبزیجات تازه و میوه استفاده کنید. اما مصرف پروتئین برای ثابت ماندن وزن را فراموش نکنید. چرا این ماده غذایی موجب می شود تا شما نه تنها احساس گرسنگی نداشته باشید میزان کالری مورد نیاز بدن شما را به خوبی تامین می کند. در واقع با مصرف پروتئین می توانید ترشح هورمون های احساس گرسنگی را کاهش داده و از چاق شدن دوباره در امان بمانید.

ورزش کاربردی ترین روش ثابت نگه داشتن وزن

اما در کنار تمام مواردی که به عنوان روش ثابت نگه داشتن وزن گفته شد، ورزش همیشه جایگاه ویژه ای داشته است و افرادی که قصد لاغری و یا ثابت نگه داشتن وزن خود را دارند همواره باید زمانی در روز را برای انجام حرکات ورزشی و کالری سوزی اختصاص بدهند. بنابراین سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت حرکات ورزشی مناسبی را انجام بدهید تا وزن ایده آل خود را ثابت نگه بدارید. البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که انجام ورزش باید از حرکات ساده و سبک شروع شود و از انجام بیش از اندازه ورزش و یا انجام یکباره ورزش های سنگین خودداری نمایید چرا که ممکن است نتیجه عکس برای شما و بدنتان ایجاد شود.

دیگر روش های موثر برای داشتن وزن ثابت

امروزه روش های بسیاری برای ثابت نگه داشتن وزن وجود دارد که در بخش های قبلی به معرفی مهم ترین آن ها پرداختیم. اما اگر بخواهیم دیگر روش های ثابت ماندن وزن را بخواهیم به شما معرفی کنیم می توانیم به

  • کاهش مصرف کربوهیدرات ها مانند انواع نان و پاستا و...
  • افزایش مصرف فیبر و موادی که سرشار از فیبر هستند.
  • حفظ آرامش و داشتن خواب کافی

اشاره کنیم. ضمن اینکه روش های کاربردی دیگری نیز وجود دارد که می تواند در ثابت نگه داشتن وزن شما تاثیر چشمگیری داشته باشند. بنابراین بهتر است

  • وزن خود را دائماً اندازه گیری و چک کنید.
  • مصرف ادویه و چاشنی ها را در غذاهایتان کم کنید.
  • خوردن تنقلات پر کالری را به ویژه شب ها و بعد از شام کاهش دهید.
  • مصرف میان وعده های کم کالری و مغذی را در رژیم روزانه خود بگنجانید

از طرفی این مسئله را مورد توجه قرار بدهید که کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن باید با گذر زمان کافی و در یک دوره نسبتا طولانی مدت صورت بگیرد بنابراین نباید انتظار داشته باشید که با فشارهای جسمی و حتی روحی روانی بتوانید وزن خود را در مدت زمان کوتاهی کاهش داده و ثابت نگه دارید. بلکه با رعایت تمام روش های ثابت نگه داشتن وزن و اصول صحیح این زمینه می توانید پس از دوره ای منظم و پی در پی به نتیجه دلخواه برسید.

چند راز ثابت نگه داشتن وزن بدن بعد از کاهش وزن  چند راز ثابت نگه داشتن وزن بدن بعد از کاهش وزن   

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه