دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

برنامه روزانه برای مراقبت از مو

تیم تحقیقاتی مراکز پوست، مو و زیبایی
|
مراقبت های مو
| 1399/04/30

برنامه روزانه مراقبت از مو

  • برنامه روزانه مراقبت از مو چیست؟
  • چگونه یک روال مشخص برای موهای خود داشته باشیم؟

مراقبت از موها مانند مراقبت از پوست به جنس و مدل موی هر فرد بستگی دارد که شما می توانید عادت روزمره مناسب موهای خود را پیدا کنید. در حقیقت وقتی پوست و موی خوبی داشته باشید احساس بهتری نسبت به خود دارید. ما در اینجا تمام اطلاعاتی که نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهیم تا از موهای فوق العاده خود مراقبت نمایید.

داشتن برنامه روزانه برای مراقبت از مو

برنامه روزانه در مراقبت از مو چه تاثیری دارد؟

مراقبت از موها می تواند از آسیب و مشکلات احتمالی موها جلوگیری نماید. همچنین اگر فردی دچار مسائلی مثل ریزش مو، شوره سر، وز شدن و یا موخوره باشد این مراقبت های روزانه می تواند آن ها را درمان نماید. پس ابتدا هدف برنامه خود را مشخص کنید .بنابراین محصولات مناسب خود را بهتر انتخاب خواهید کرد. برنامه های روزانه را به عنوان یک درمان طولانی مدت در نظر بگیرید.

عواملی که بر برنامه روزانه مراقبت از مو تاثیر گذار است

برنامه روزانه شما به چند عامل مهم بستگی دارد: اول جنس موها – دوم رنگ و سومین گزینه استایل یا تغییر مدل موها

جنس موها

جنس موها در طبقه بندی متفاوتی قرار می گیرد. مهمترین و شایع ترین ایم جنس موها در اینروزها موهای رنگ شده است

موهای رنگ شده

مراقبت از موها در صورتی که رنگ شده باشد به دلیل آسیب وارد شده توسط رنگ ها نیازمند توجه بیشتری است. کسانی که موهای خود را رنگ کرده اند نباید هر روز موها را بشویند تا از تغییر رنگ و خشکی موها جلوگیری شود. موی رنگ شده نسبت به موی طبیعی بیشتر به مواد مغذی در قالب نرم کننده و ماسک نیازمند است.

نحوه برس کشیدن یا شانه زدن در مراقبت از مو تاثیر بسزایی دارد و جزء اولین مراحل مراقبتی است. موها را باید از پایین به بالا شانه بزنید. به این صورت که ابتدا پایین موها را برس کشیده و کم کم به قسمت ریشه ها بروید تا از کشیده شدن آن ها جلوگیری کنید.

عوامل موثر در برنامه روزانه مراقبت از مو

مراقبت از مو هنگام حمام رفتن

قبل از حمام از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، زیتون، سیاهدانه و … به مدت یک ساعت استفاده نمایید.

تعدادی مراقبت ها برای تمام افراد با هر نوع جنس و مدلی مویی مشابه است. یک برنامه همیشگی برای شستشوی موها داشته باشید و تلاش  کنید تاآن را تغییر ندهید. برای ساقه موها از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده مزایایی از جمله رطوبت رسانی، درخشان شدن و نرمی موها را برای راحت شانه زدن به همراه دارد. هنگامی که موها خیس هستند نرم کننده رطوبت را داخل تار موها نگه می دارد.

معرفی مواد مقوی جهت مراقبت از مو

خوردن کاکائو و شکلات سیاه

درباره ی چند ماده‌ی غذایی که باعث تقویت ریشه‌ی موهایتان شده و سلامت و شادابی آن‌ها را تضمین می‌کند صحبت کنیم.

خیلی‌ها بیشترین زمان خود را در آرایشگاه‌ها می‌گذرانند برای اینکه موهایشان شاداب باشد و برق بزند. خیلی‌ها هم هزینه‌های زیادی را صرف خرید انواع شامپوها، رنگ مو، سرم مو و غیره می‌کنند تا موهایشان زیباتر باشد. اما قبل از هر کاری باید به فکر تغذیه‌ی موهای خود باشید آن هم با مصرف مواد غذایی مناسب. پوست سر شما به مواد مقوی متفاوتی نیاز دارد تا موها خوب رشد کنند و سالم بمانند. در برخی موارد ریزش مو به دلیل کمبود مواد مغذی رخ می‌دهد. در این مطلب چند ماده‌ی غذایی معرفی می‌کنیم که باعث تقویت ریشه‌ی موهایتان شده و سلامت و شادابی آن‌ها را تضمین می‌کند.

استفاده از مواد مقوی برای مراقبت از مو
جوانه‌ی گندم و غلات دیگر

شما علاوه بر پروتئین، ویتامین‌های گروه b را نیز برای رشد و حفظ زیبایی موهایتان نیاز دارید. ویتامین‌های ب کمپلکس می‌توانند باعث کنترل ترشح سبوم در ناحیه‌ی پوست سر شوند و گردش خون را در ریشه‌ی موها تحریک کنند. برای همین هم ریشه‌ی موها قوی شده و ساقه‌ی موها درخشان‌تر می‌شوند.

تاثیر خوردن ماهی بر مو 

برای اینکه موهای زیبا و سالمی داشته باشید به پروتئین نیاز دارید. ماهی‌ها هم سرشار از اسیدآمینه‌هایی مانند «متیونین» و «سیستین» هستند که پیش ساز کراتین هستند. این ماده موها را قوی کرده و بهبود می‌بخشد. ماهی مملو از پروتئین است. معمولاً ورزشکاران و گیاه‌خواران جزو افرادی هستند که بیشتر دچار کمبود پروتئین می‌شوند. اگر میخواهید موهایتان از سلامتی بدرخشد باید روزانه به میزان کافی پروتئین مصرف کنید. اگر ورزشکار یا گیاه‌خوار هستید یا رژیم لاغری گرفته‌اید لازم است که مصرف پروتئینتان را افزایش دهید.

مصرف سبزیجات و میوه‌های رنگی در تقویت ریشه مو

ویتامین c به همراه فلاوونوئیدها از فولیکول‌های مو محافظت کرده و ریزش مو را کاهش می‌دهند. این آنتی‌اکسیدان‌ها در ترکیبات شامپوها و داروهای مربوط به مو نیز وجود دارند. بهترین روش برای جلوگیری از ریزش موها ،باید مواد غذایی سرشار از این آنتی‌اکسیدان‌ها را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. با این شیوه یک تیر با چند نشان می‌زنید. هم موهایتان سالم می‌ماند و هم اینکه بسیاری از بیماری‌ها از شما دور می‌شوند

تخم ‌مرغ

زرده‌ی تخم ‌مرغ درمان طبیعی و زیبا کننده‌ی موهایتان است؛ به همین خاطر تخم مرغ مملو از ویتامین a می‌باشد که باعث احیای بافت‌های پوست سر می‌شود. باید بدانید که از دوره‌ی نوجوانی نیاز ما به این ویتامین بیشتر می‌شود و در دوره‌ی شیردهی نیاز به آن بیشتر از هر زمان دیگر است. با وجود اینکه کمبود ویتامین a بسیار نادر است اما بهتر است به میزان کافی از این ویتامین مصرف کنید تا موهایتان در سلامت کامل باشد.

وسایل مناسب برای مراقبت از مو

نحوه ی مراقبت از موهای مختلف

از تغییر رنگ موی ناگهانی دوری کنید

ممکن است فردی موهای تیره داشته باشد و تمایل به بلوند کردن موهای خود داشته باشد و یا این که فرد با موهای بلوند خود تمایل به داشتن موهای سیاه دارد. باید توجه داشت که تغییر رنگ ناگهانی موها آسیب زیادی به مو وارد می کند .برخی از متخصصان بر این باورند که تا سه درجه تیره یا روشن کردن رنگ مو ، آسیب کمتری را به مو وارد می نماید .همان طور که نور خورشید آسیب های برای به همراه دارد به همان میزان برای مو هم مضر است . قرار گرفتن مو در معرض مستقیم نور خورشید باعث خشکی می شود به خصوص وقتی مو ها رنگ شده باشد.

همچنین موهای بند تر نیاز بیشتری به رسیدگی و انواع ویتامین ها و پروتئین ها برای کف سر دارد.همچنین همه ما دوست داریم موهایی زیبا و سالم داشته باشیم، اما گاهی اشتباهاتی انجام می‌دهیم که منجر به آسیب دیدن بیش تر آن‌ها می‌شود.

کارشناسان پوست و مو برای مراقبت از مو توصیه هایی دارند که شما هم احتمالا آن‌ها را رعایت می‌کنید و از اشتباه در مراقبت از مو جلوگیری می‌کنید، مثلا شما سشوار کشیدن  موهای بلندتان را محدود کرده‌اید. از ابزارهای حرارتی به ندرت استفاده می‌کنید. نرم کننده و ماسک مو را برای موهای بلند و موهای رنگ شده مرتب استفاده می‌کنید و همه نکاتی را که برای داشتن موهای زیبا و سالم توصیه می‌شود انجام می دهید.از جمله ی ای مراقبت ها ، مراقبت از موهای دکلره است.

موهای دکلره شده را مقابل نور مستقیم افتاب قرار ندهید: نور آفتاب برای پوست و مو بسیار مفید است. نور باعث ساخته شدن ویتامین D در انسان میشود که علاوه بر محکم کردن استخوان ها ساختمان مو و پوست را هم بهبود می بخشد ولی ماندن به مدت طولانی هم زیر نور افتاب به خصوص در فصل تابستان آسیب جدی به موها زده و آنها را خشک و ضعیف می کند به خصوص اگر موهایتان رنگ کرده هم باشد. اگر به آفتاب گرفتن علاقه زیادی دارید قبل از آن به پوست خود ضد آفتاب و به موهای خود روغن زیتون طبیعی بزنید و بعد آفتاب بگیرید تا نور مستقیم آفتاب به پوست و موهایتان آسیب نزند.

اگر موهای دکلره یا رنگ شده دارید در انتخاب استخر دقت کنید: موهای رنگ شده حساسیت بیشتری به کلر موجود در آب دارند اگر علاقه زیادی به استخر رفتن دارید و در عین حال موهایتان را هم رنگ کرده اید به استخر هایی بروید که از کلر خیلی زیاد استفاده نمی کنند و یا اگر می توانید از خیس شدن موها جلوگیری کنید این کار را می توانید با کلاههای مخصوص انجام دهید. 

رنگ موی مناسب موهایتان را پیدا کنید: برخی خانم ها یا حتی آقایان موهایشان هر رنگی را نمی پذیرد و برای از بین بردن رنگ مو باید چندین بار با اکسیدان موها شسته شود این کار می تواند آسیب جدی به ریشه های مو زده و آنها را از بین ببرد. قبل از هر کاری اول جنس موهای خود را بشناسید و رنگ موی مناسب آن را پیدا کنید موها محل آزمون شدن پشت هم نیستند و شما باید حداکثر با یکی دو بار رنگ کردن موهای خود را شناخته باشید .

بهتر است قبل از رنگ شدن موهای بلند یا کوناهتان آنها چرب و کثیف باشد حمام کردن و شستن موها قبل از رنگ کاری مناسبی نبوده و ضمن آنکه فرایند تغییر رنگ را طولانی می کند ممکن است رنگ دلخواهتان هم ایجاد نشود. برای همین قبل از رنگ کردن موها به هیچ وجه آنها را با شامپو و پاک کننده ها نشویید و بگذارید چرب باشد.

در انتهای این مقاله باید بگوییم در بین آقایان به خصوص اون دسته از افرادی که طاسی سر دارند و یا افرادی که هیچ یک برنامه های روزانه در آنها تاثیرگذار نیست، بهترین روش کاشت مو به روش های مختلف می باشد.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه