دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

کاشت ریش چیست و چه مزایا و معایبی دارد

تیم تحقیقانی بیوتی کلینیک
|
مراقبت های مو
| 1398/12/05

مزایا و عوارض کاشت ریش چیست

متاسفانه بسیاری از آقایان به دلایل ژنتیکی یا حوادث دیگر، ریش ندارند و به همین دلیل از ظاهرشان ناراضی هستند. کاشت ریش برای این دسته از افراد بهترین راه برای برگشت اعتماد به نفس و زیبایی ظاهر آنها است. اما پیش از کاشت، بهتر است با مزایا و عوارض این روش بیشتر آشنا شوید.

درباره کاشت ریش

شاید برای برخی از افراد نداشتن ریش خیلی اهمیتی نداشته باشد، اما ریش و سبیل یکی از نمادهای مردانگی است و به آقایان زیبایی و وقار خاصی می بخشد. به همین دلیل ریزش ریش و از بین رفتن آن به هر دلیلی، می تواند باعث از دست رفتن زیبایی صورت آقایان شده و از همه مهمتر حس اعتماد به نفس را در آنها پایین تر بیاورد. کاشت ریش نیز شباهت بسیاری به کاشت مو دارد، اما کاشت قسمت ریش، حساسیت های خیلی بیشتری نسبت به کاشت مو دارد و باید خیلی ظریف و دقیق انجام شود. برای کشت قسمت ریش، ابتدا فولیکول های مو از ناحیه مورد نظر استخراج شده و پس از پیدا کردن زاویه دقیق خواب موهای ریش، با سوزن های بسیار ریزی به آن محل پیوند زده می شوند.

آشنایی با کاشت ریش

مزایای کاشت ریش

معمولا کاشت ریش به دو روش FUT و FUE انجام می شود که هر یک از دو این روش مزایای منحصر به فرد خود را دارند. در روش FUE، بیمار پیش و پس از عمل، هیچ گونه دردی ندارد و جای زخمی نیز بر روی صورت باقی نمی گذارد. در روش FUT نیز امکان برداشت مقدار زیادی مو در یک دوره کوتاه وجود دارد که این یکی از مهمترین مزایای این روش است. کاشت ریش به شما کمک می کند تا موهای ریش شما مجددا رشد پیدا کرده و ظاهری بسیار طبیعی و زیبا داشته باشد. از سوی دیگر، با کاشت قسمت ریش، این موها ماندگار هستند و به هیچ عنوان نمی ریزند. بنابراین نباید نگران از دست دادن مجدد موهای قسمت ریش خود باشید. ریش های کاشته شده را به راحتی می توان کوتاه کرد و ظاهری زیبا و جذاب داشت.

مزایای کاشت ریش

عوارض کاشت ریش

با آنکه روش کاشت قسمت ریش، روشی بسیار عالی برای داشتن موهایی پرپشت و طبیعی برای ریش است، اما این کار معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • خونریزی پس از عمل یکی از مهمترین معایب پس از عمل است که ممکن است به دلایل بسیاری رخ دهد.
  • اگر پزشک معالج از تجربه کافی برخوردار نباشد، خط ریش و موهای کاشته شده حالت طبیعی نخواهند داشت و همین سبب می شود تا ظاهر شما غیرطبیعی و زشت به نظر برسد.
  • دوران نقاهت طولانی و درد و تورم نیز یکی از مشکلاتی است که پس از عمل می تواند رخ دهد.
  • خواب نامنظم و زشت موهای کاشته شده، یکی دیگر از مشکلات کاشت موهای ریش است.
  • به جا ماندن جای اسکار در پشت سر و محل کاشت

عوارض کاشت ریش چیست

افراد مناسب برای کاشت قسمت ریش

بهترین افراد کاندید برای کاشت قسمت ریش، افرادی هستند که دوست دارند تا موهای ریش آنها پرپشت و ضخیم باشد. از این رو افرادی که دارای موهایی با تراکم کم بوده و موهای ریش خود را به دلیل بیماری و مشکلات ارثی از دست داده اند، می توانند به راحتی از این روش استفاده نمایند. همچنین این نوع کاشت برای پوشاندن جای اسکار، و سوختگی و دیگر آسیب ها، بهترین روش است.

کاشت ریش برای چه افرادی مناسب است

مراقبت های پس از کاشتن ریش

  • از لمس کردن، مالیدن و خاراندن قسمت ریش و گونه ها خودداری نمایید.
  • فعالیت های بدنی خیلی شدید را تا چند روز پس از عمل قطع کنید.
  • از قرار دادن پوست صورت در معرض آفتاب خودداری نمایید.
  • سیگار کشیدن و خوردن مشروبات الکلی را پس از عمل متوقف کنید.
  • از خوردن داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • از شنا کردن و حمام در وان آب خیلی داغ خودداری کنید.
  • از رفتن به اتاق های بخار و سونا خودداری نمایید.
  • تا 10 روز پس از عمل، از اصلاح کردن ریش خودداری کنید تا موها کم کم بهبود پیدا کنند.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ریش

نکاتی که در رابطه با کاشتن ریش باید بدانید

  • در کاشت ریش، گرافت هایی که به قسمت ریش پیوند زده شده اند، مانند موی طبیعی ریش رشد می کنند و این حالت همیشگی است.
  • موی کاشته شده در این قسمت، دچار ریزش نخواهد شد.
  • برای اینکه تراکم ریش شما کاملا طبیعی به نظر برسد، باید بین 2500 تا 7000 گرافت مو را به قسمت ریش پیوند زد.
  • دو تا سه هفته پس از کاشت ریش، موها شروع به ریزش می کنند و شما نباید از این لحاظ نگران باشید زیرا این کار نشان می دهد که عمل شما موفقیت آمیز بوده است و نباید نگرانی داشته باشید.
  • عمل کاشت ریش با یک بی حسی موضعی انجام می شود و فرد پس از عمل ممکن است یک احساس سوزش خیلی کم داشته باشد.
  • پیوند ریش یکی از روش های دائمی برای داشتن موهایی پرپشت و ضخیم در قسمت ریش است.
  • معمولا کاشت، حدود 5 ساعت طول می کشد و پس از آن بیمار می تواند مطب را ترک کند.
  • برای کاشت در قسمت ریش، معمولا از موی پشت سر استفاده می شود زیرا به موهای ریش خیلی شباهت دارد.
  • معمولا حدود 7 تا 10 روز پس از عمل طول می کشد تا پوست صورت کم کم بهبود پیدا کند. البته در برخی از بیماران حدود 2 الی 4 هفته طول می کشد تا صورت و موهای کاشته شده در آن قسمت بهبود پیدا کند.
  • اگر شغل شما به فعالیت بدنی کمی نیاز دارد، می توانید 2 روز پس از عمل به کار خود برگردید اما اگر شغل شما با فعالیت های فیزیکی زیادی همراه است، به مدت 7 تا 10 روز زمان نیاز است تا شما استراحت کنید و سپس به محل کار خود بازگردید.
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه