دسته بندی ها
آخرین پست ها
تگ ها
کاشت مو کاشت ابرو کاشت موی طبیعی کاشت ابروی طبیعی کاشت ریش کاشت مژه ریزش مو درمان ریزش مو ترمیم مو پوست وزیبایی تزریق ژل بوتاکس تزریق چربی جوانسازی لیزر موهای زائد پاکسازی و لایه برداری پوست درمان لک،کک و مک،جای جوش لاغری و تناسب اندام لیپولیز لیزری لیپوماتیک کویتیشن RF آر اف LPG ال پی جی جراحی و زیبایی جراحی بینی جراحی شکم جراحی پلک تزریق بوتاکس مزایای تزریق بوتاکس نقاط تزریق بوتاکس قیمت لیزر موهای زائد کلینیک زیبایی پوست و زیبایی لیزر موهای صورت لیزر زیر بغل لیزر ناحیه تناسلی عوارض تزریق بوتاکس کاربردهای تزریق چربی انواع کاشت مو بهترین ژل برای تزریق خطرناکترین ژل مراقبت های بعد از تزریق ژل مدت ماندگاری تزریق ژل پیکر تراشی لاغری با لیپوماتیک لاغری مدرن روش های کاشت ریش کاشت ریش به روش SUT مراقبت های بعد از کاشت ریش سن کاشت ریش قیمت تزریق چربی مزایای تزریق چربی لیپو اینجکشن لیپو لیفتینگ لیپو ساکشن دلایل ریزش مو معایب تزریق بوتاکس پیشانی مزایای کاشت ابرو پیوند مو جراحی پیوند مو روش های کاشت مو کاشت مو به روش FIT کاشت مو به روش FUT کاشت مو به روش SUT مزایای لیزر موهای زائد معایب لیزر موهای زائد منع لیزر موهای زائد نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد روش FIT برای پیوند مو روش FUT در پیوند مو نواحی تزریق بوتاکس جوانسازی پوست تزریق بوتاکس در نوجوانان موارد منع تزریق بوتاکس قیمت کاشت ابرو عوارض کاشت ابرو مراحل ترمیم ابرو عوارض تزریق چربی ویژگی های فیلر کاشت مو در خانم ها جلوگیری از ریزش مو مراقبت های بعد از کاشت مو مراقبت های مو مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد درمان لک عوارض کاشت مو قیمت کاشت مو کاشت مو به روش FUE جراحی لاغری افرادی که نباید لیپوماتیک انجام دهند لیفت بازو هزینه لیپوماتیک مزایای لاغری با لیپوماتیک قیمت لیپوماتیک پیکرتراشی خطرات لیپوماتیک عوارض لیپوماتیک کاشت موی بانوان عوارض کاشت مو به روش PRP جوانسازی صورت مراقبت های پوست و زیبایی تزریق فیلر لیفت صورت جراحی زیبایی ماسک پوست لاغری تناسب اندام خدمات مو مژه جراحی پلک کاشت آفتاب سوختگی مراقبت پوست مراقبت از مو کلینیک زیبایی پوست و مو جراحی پلاستیک بیماری پوستی عمل زیبایی بینی لایه برداری پوست پاکسازی ریش ترمیم مراقبت از پوست لیفت پوست صورت پیوند ریش عمل پیوند ریش کلینیک زیبایی کاشت ریش محافظت از پوست در فصل سرما محافظت از مو در فصل سرما پوست و مو مراقبت از پوست و مو هزینه پیوند مو هزینه کاشت مو انواع روش کاشت مو کاشت و پیوند مو انواع روش کاشت مو و هزینه آن دلایل بازگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل بازگشت مو بعد از لیزر علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر بهترین دستگاه های لاغری لاغری با دستگاه مکانیسم اثر انواع دستگاه های لاغری روش مناسب لاغری با دستگاه تزریق ژل و تزریق چربی معایب تزریق ژل مزایای تزریق ژل معایب تزریق چربی تفاوت های تزریق چربی با تزریق ژل مقایسه تزریق چربی با تزریق ژل اصلاح بعد از کاشت ابرو مزایای میکروبلدینگ انواع روش کاشت ابرو کاشت ریش و سبیل لیفت بازو یا براکیوپلاستی عمل لیفت بازو جراحی براکیوپلاستی راهکارهای کاهش وزن مزایای کاشت مژه معایب کاشت مژه کاشت مژه چیست پیوند مژه مزایای کاشت ریش معایب کاشت ریش جراحی چشم ویروس کرونا coronavirus covid19 بیماری کرونا جراحی لیزیک چشم جراحی لازک چشم عمل زیبایی پلک عمل بلفاروپلاستی عمل لیزیک چشم عمل لازک چشم زیبایی انواع خدمات پوستی انواع خدمات زیبایی انواع بوتاکس لیزر مو بلفاروپلاستی درمان با لیزر میکرونیدلینگ خال برداری

با مهمترین علل پیری پوست آشنا شوید

کلینیک
|
مراقبت های پوست و زیبایی
| 1398/02/03

عوامل بسیار زیادی هستند که در طولانی مدت می توانند باعث پیری پوست شما شوند. شناسایی این عوامل می تواند گام نخست برای پیشگیری و درمان بیماری های پوستی و جلوگیری از پیری زودرس پوست شود؛ لذا به شما نیز توصیه می کنیم، با این عوامل مخرب آشنا شده و در جهت رفع آنها برآیید.

با عوامل پیر کننده پوست آشنا شوید

شما هم از این که در سن جوانی به سر می برید و با چین و چروک های پوست تان مواجه شدید، ناراحت هستید؟ نمی دانید علت افتادگی پوست و ایجاد لک در پوست تان چیست؟ اگر شما هم با چنین سوالاتی مواجه هستید، باید با عوامل پیر کننده پوست تان آشنا شوید و درصدد رفع آنها برآیید. دلایل زیادی دارد که پوست افراد به سرعت پیر شده و دیگر جوانی و شادابی گذشته را ندارد. علل این پیری پوست را باید در عادت ها، غذاها، نحوه زندگی و ... بیابیم. غذاهایی که می خوریم نقش بسیار مهمی را در سلامت بدن و در عین حال شادابی پوست ایفا می کنند. یک تغذیه ناسالم و یا سوء تغذیه می تواند اثرات بسیار بدی را روی پوست شما داشته باشد. نکته دوم عادات و رفتارهایی است که هر روزه انجام می دهیم. ورزش کردن، نحوه غذا خوردن، مراقبت های پوستی و .... می توانند رفتارهای مناسبی برای جلوگیری از پیری پوست و زیبایی باشند. تا بدین جا به طور کلی فهمیدیم که علل اصلی پیری پوست از کجا نشات می گیرد. در ادامه جزئیات بیشتر آن را شرح خواهیم داد.

عوامل پیری پوست

غذاهایی که باعث پیری پوست می شوند

بدن ما هر روز به غذا نیاز دارد و این تغذیه مناسب می تواند به سلامتی پوست ما کمک کرده و ویتامین ها و مواد لازم جهت شادابی پوست را تامین کند. اما در صورتی که از غذاهای ناسالم نظیر انواع غذاهای سرخ کردنی، غذاهای چرب، شیرینی جات و غذاهایی که قند زیادی دارند، استفاده کنیم، به سلامت پوست خود آسیب زده و پوست به تدریج پیر می شود. همچنین غذاهای فرآوری شده و تراریخته علاوه بر این که اثرات بسیار بدی را روی سلامت بدن دارد، می تواند تاثیرات منفی بسیاری نیز روی پوست شما داشته باشد. استفاده از سبزیجات، غذاهای آبپز و گوشت سفید می تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای مضر باشد.

تاثیر استرس و بی خوابی بر روی پوست

خواب مقوله بسیار مهمی است که در حفظ و سلامت پوست نقش کلیدی را ایفا می کند. افرادی که در شبانه روز خواب کافی دارند، معمولا دارای پوستی شاداب، جوان و سرزنده هستند. خواب کافی، فرصت بازسازی و ترمیم را به پوست می دهد. کمبود خواب معمولا روی نواحی زیر چشم تاثیر گذاشته و با نشانه هایی نظیر گودی زیر چشم، سیاهی دور چشم و امثال این موارد همراه خواهد بود. همچنین داشتن استرس می تواند به پوست شما آسیب وارد کند و حتی اگر این استرس مدت طولانی طول بکشد می تواند در طولانی مدت هم باعث پیری پوست شما بشود.

تاثیر بی خوابی بر پیری پوست

بایدهای جلوگیری از پیری زودرس پوست

اما برای پیشگیری از پیری پوست، چه کارهایی را می بایست انجام دهیم و یا حتی از چه کارهایی دوری کنیم؟ خوب این سوال حتما در ذهن شما هم ایجاد شده است. اولین نکته این است که پس از شناسایی عوامل پیری پوست، از همه آن ها دوری کنید. در مرحله بعد برای جوانسازی پوست پیشنهاد می کنیم، ورزش کردن را هیچگاه فراموش نکنید. ورزش کردن از هر جهت می تواند برای بدن و پوست شما مفید باشد. علاوه بر این ها باید از پوست خود مراقبت کنید. در مکان هایی که در معرض آفتاب قرار دارند، بهتر است از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. برای چین و چروک و سیاهی دور چشم از پمادهای دور چشم استفاده کنید. آب زیاد بنوشید. پوست برای ترمیم و بازسازی خود به آب نیاز دارد. برای این کار حتی می توانید از ماسک های آبرسان نیز استفاده کنید. استفاده از ماسک های طبیعی نیز بسیار توصیه می شود. در نهایت توصیه می کنیم، هر 6 ماه یک بار به یک متخصص پوست مراجعه کنید و شاید لازم باشد از پاکسازی و لایه برداری پوست در ابتدای معالجه استفاده نمایید، البته احتمال این امر بسیار کم می باشد ولیکن همه چیز به تجویز متخصص پوست شما بستگی دارد.

جلوگیری از پیری پوست

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه