دانستنی هایی درباره لیپوساکشن شکم و پهلو

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 4 از 5 (از 2402 رای)

درمان لیپوساکشنی که برای برداشتن چربی های اضافی دور شکم و پهلو ها انجام می شود، عموما «دستگیره عشق» نام دارد، زیرا باعث اسلیم شدن بدن، حالت گرفتن دوباره، افزایش اعتماد به نفس و بهبود زیبایی های اندام فرد می شود. به دلیل اینکه کانولای فلزی استفاده شده در لیپوساکشن بسیار کوچک است، شکاف های ایجاد شده در شکم و پهلو تنها 2 الی 5 میلیمتر طول دارند و اثر آنها به سادگی و طی مدت کوتاهی از بین می رود. 

 دانستنی هایی درباره لیپوساکشن شکم و پهلو

برای حذف بهتر چربی ها در ناحیه شکم معمولا جراحی شکم یا لیپوساکشن با استفاده از لیزر توصیه می شود، اما قبل از اقدام به این کار حتما از مهارت پزشک و نیز امکانات مرکز درمانی اطمینان حاصل کنید. یکی از مزیت های لیپوساکشن با استفاده از لیزر این است که پوست شکم و پهلو ها پس از درمان افتادگی پیدا نمی کند در حالی که در لیپوساکشن های معمولی ممکن است پوست دچار افتادگی شود. اگر لیپوساکشن به کمک لیزر توسط یک پزشک ماهر صورت گیرد، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

لیپوساکشن چیست

نتیجه عمل ساکشن حذف چربی های اضافی از پهلو ها و شکم است تا خط کمر نمایان شود و حالت بدن به فرم برسد. بسیاری از بیماران از این نتایج به عنوان عامل محرک برای دستیابی به هدف لاغری و زیبایی بدن استفاده می کنند. حال آنکه باید واقع بین بود و تنها راه لاغری را لیپوساکشن ندانست. بلکه باید علاوه بر آن روش های لاغری دیگر نیز اتخاذ گردند.

  دانستنی هایی درباره لیپوساکشن شکم و پهلو

چگونه آماده لیپوساکشن شوید؟

از مصرف آسپیرین، ایبوپروفن و یا برخی از مکمل های گیاهی خودداری کنید زیرا این دارو ها باعث افزایش خونریزی می شوند و از انعقاد خون جلوگیری می کنند. مطمئن باشید هر دارویی که مصرف می کنید بر روند درمان تاثیر گذار خواهد بود، بنابراین حتما قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید. از چند هفته قبل، استعمال دخانیات و هر گونه ماده نیکوتین دار دیگر را به کل متوقف کنید. حتما در زمان مشاوره در مورد فعالیت های پس از درمان و دوره بازیابی با پزشک مشورت نمایید. حتما سعی کنید در روز درمان یکی از آشنایان یا دوستان تان را به همراه داشته باشید.

ریسک درمان ساکشن پهلو و شکم چیست؟

به صورت کلی لیپوساکشن ریسک بسیار پایینی دارد. با این حال اکثر بیماران پس از درمان، کمی خون مردگی و احساس سوزش دارند و ممکن است ناحیه مورد نظر ورم کرده و خون مردگی هایی در آن قسمت ها ایجاد شود. همچنین در صورتی که بیمار مسن تر باشد ممکن است پوست او دچار افتادگی بیش از حد شود. البته این مشکل در بیماران جوان تر نیز وجود دارد ولی شدت آن کمتر است. البته پس از چند ماه پوست شکم بیمار سفت تر شده و نتایج ساکشن پدیدار می گردند. البته تشخیص این اثر جانبی باید توسط پزشک انجام شود. در جلسات مشاوره با توجه به نوع پوست و سن بیمار قاعدتا در این مورد بحث می شود و بیمار از قبل آماده مواجهه با افتادگی پوست خود می باشد.

اطمینان از سلامت بعد از لیپوساکشن

در صورتی که از دستورالعمل تهیه شده برای بیمار به دقت پیروی کنید و پزشک معالج تان نیز با تجربه باشد، به هیچ عنوان نیازی نیست که در مورد سلامتی خود استرس داشته باشید. با این حال می توانید تقاضا کنید با برخی از بیماران قبلی گفتگو داشته باشید و از روند درمانی آنها اطلاع یابید.

بازیابی لیپوساکشن شکم و پهلو

همانند لیپوساکشن سایر قسمت های بدن، در این درمان نیز باید به مدت 1 الی چند ماه پوشش مناسبی در اطراف شکم و پهلو ها قرار دهید. اینکار باعث می شود تغییر فرم بدن شما سریع تر انجام شود و نتایج بهتری بدست آید. همچنین زمان نتیجه گیری نیز به این نوع پوشش ها بستگی دارد. در چند روز اول اگر درد داشتید بهتر است از مسکن استفاده کنید. البته در صورتی که درد ادامه دار شود حتما توصیه می شود به پزشک مراجعه کنید.

در پایان لازم به ذکر است که در موفقیت درمانهای زیبایی تجربه پزشک از مهمترین فاکتورها به حساب می آید بنابراین توصیه می شود برای تمام درمانها از جمله لیپوساکشن، لیپولیز لیزری و عمل لیپوماتیک حتما به پزشکی مراجعه نمایید که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید