برای درمان ریزش مو از طبیعت کمک بگیرید

ریزش مو شدید در زنان و مردان از گذشته بسیار بحث برانگیز بوده و استفاده از داروی ریزش مو، درمان خانگی ریزش مو به صورت موقت کارساز بوده یا موجب درمان موقت مو شده است. درمان ریزش مو زنان با درمان ریزش مو مردان در مواردی با توجه به علت ریزش متفاوت است و باید با توجه به دلیل بروز این مشکل مورد درمان قرار گیرد اما درمان ریزش مو با داروهای گیاهی مطلبی است که در اکثر افراد تاثیر داشته و یا اگر موثر نبوده ضرری هم برای فرد ایجاد نمی کند

ریزش مو دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که هر فردی اگر دلیل ریزش موهای خود را بداند می تواند از ریزش بیشتر آن جلوگیری نماید متخصصان کلینیک در این مقاله سعی دارند تا نگاهی تقریبا جامع به دلایل ریزش مو که فکر میکنیم میتواند تا حدود زیادی به جلوگیری از دست دادن بیشتر موهای شما کمک میکند داشته باشیم
موهای شما هم درست مثل قلبتان زنده بوده و نیازمند توجه شماست، به همین علت برای غذا دادن به مو‌ها می‌توان از آب میوه‌های گوناگون مانند آب خیار، آب هلو، آب انگور و غیره استفاده نمود. کسانی که موهای خشکی دارند و دچار ریزش مو می‌شوند، می‌توانند از مخلوط کتیرا و زرده تخم مرغ استفاده کنند. کسانی هم که موهای چرب دارند به هیچ وجه نباید از زرده تخم مرغ برای تقویت موهای  خود استفاده کنند؛ این دسته از افراد می‌توانند از نخود سبز و آب نخود استفاده کنند. 

درمان ریزش مو-کلینیک کاشت مو

تقویت مو با روغن های گیاهی را فراموش نکنید
یکی دیگر از داروهای طبیعی برای تقویت موی سر، استفاده از ماده لزج اطراف تخمه‌های خربزه، طالبی و گرمک است. برای این کار، تخمه‌ها را در دستان خود مالش دهید تا دستان‌تان چرب شود، سپس چربی به دست آمده را به سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و خشک شود. سپس سر خود را با آب ولرم بشویید.
تاثیر آب انگور بر تقویت مو

به کسانی که از بستر بیماری تازه بلند شده‌اند و دچار ریزش موی شدید هستند، توصیه می‌کنیم که حتما در طول شبانه روز، سه لیوان آب انگور میل کنند؛ این کار علاوه بر اینکه بر سلامتی آن‌ها تاثیر مثبت و به سزایی خواهد داشت به رشد و تقویت پیاز موی آن‌ها نیز کمک خواهد کرد؛ همچنین کلسترول، باعث کمبود ویتامین «ب» در بستر سر می‌شود که این کمبود، ریزش مو را به همراه خواهد داشت؛ مصرف قرص های ب کمپلکس می توانند تا حد زیادی مشکل کمبود ویتامین ب شما را تامین کند.

چربی خون

در اطراف پیاز مو معمولا چربی‌های خونی جمع میشوند که مانع تنفس و تغذیه پیازهای مو و خود ریشه های مو میشوند؛ بنابراین خوردن و مالیدن ویتامین ب و مواد حاوی آن از جمله سبوس گندم و جو، پوست چلتوک برنج، نان‌های پخته شده با آرد سیاه و همچنین ماء‌الشعیر، به جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می‌کند.

علت ریزش مو میتواند در هر فرد متفاوت باشد بهتر است پس از بررسی علت ریزش موی خود به درمان آن از طریق یکی از راه های پیشنهادی ما بپردازید

کلینیک با توجه به نوع نیاز بیماران مقالاتی را برای افزایش اطلاعات هرچه بیشتر درباره مراقبت های مو زیر نظر متخصصان مرکز تهیه و در وب سایت خود قرار داده است. شما می توانید پس از مطالعه این مقالات جهت رفع مشکلات خود به کلینیک مراجعه نمایید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید