علت‌های ریزش مو را بدانید

ریزش مو امری است که در اکثر افراد اتفاق افتاده و بسیاری از افراد به دنبال روش های درمان آن هستند. علت ریزش مو در زنان، داروی ریزش مو، درمان خانگی ریزش مو، درمان ریزش مو با آب پیاز و... راه هایی است که برای جلوگیری از این اتفاق معمولا توصیه می شود. ریزش مو به طور کلی امری طبیعی است ولی زمانی که میزان این ریزش از حد معمول بیشتر می شود نگران کننده است بهتر است در ابتدا با توجه به سن و جنسیت به دنبال پاسخ این سوالات باشید: علل ریزش مو در زنان، علت ریزش مو در جوانان، کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود، علل ریزش موی سر پس از رسیدن به جواب این سوالات است که می توانید راه صحیح درمان را پیدا کنید. اگر ریزش مو ارثی نباشد در بیشتر موارد قابل درمان است. کلینیک کاشت مو با توجه به فراگیر بودن این مشکل در اکثر افراد به علت های ریزش مو پرداخته تا راهنمای مناسبی برای یافتن بهترین درمان برای بیماران باشد.

علت ریزش مو

یکی از علل اصلی ریزش مو در مردان، عامل های آندوژنیک یا به بیان ساده تر تأثیر گذاری هورمون های مردانگی است. ریشه و پیاز مو که در اصطلاح پزشکی به آن فولیکول گفته می شود ، در مو های پشت سر که بانک مو است– donor – مقاوم تر  هستند .

مو های قسمت های جلویی سر به دلیل حساس بودن نسبت به این عوامل هورمونی دچار کم پشتی و در نهایت ریزش می شوند که به این حالت از ریزش مو ، androgenetic گفته می شود . فولیکول های موهای پشت سر و اطراف سر به هر ناحیه از بدن که منتقل شوند دارای همان مقاومت هستند ، به همین دلیل است که روش پیوند و کاشت موی طبیعی یک درمان قطعی برای طاسی و کچلی سر محسوب می شود . چون مو های پیوند خورده شده از بدن خود بیمار می باشد ، بدن آن فولیکل ها را به عنوان جزئی از خود بدن و نه به عنوان یک عامل خارجی می شناسد و در نتیجه در این روش درمانی نیاز به مصرف دارو و مراقبت های بعد از عمل نیست .  کادر مجرب کلینیک کاشت مو با توجه به علت ریزش مو در افراد و پس از بررسی و انجام آزمایشات بهترین راه درمان ریزش مو را برای بیماران توصیه می کند.