شوره سر و راه های درمان آن

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3/3 از 5 (از 2407 رای)

شوره سر ممکن است توسط پوست‌های سر خشک ایجاد شوند (کم شدن آب بدن نیز باعث شوره سر می‌شود) البته گاهی اوقات هم شوره سر به دلیل بیماری‌های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و یا عفونت های قارچی روی پوست سر شکل میگیرند. معمولا در راستای این اتفاق این سوالات که رابطه شوره سر و ريزش مو، بهترین شامپو برای از بین بردن شوره سر، بهترین شامپو ضد شوره ایرانی، بهترین شامپو ضد شوره خارجی، عوارض شوره سر برای افراد پیش می آید. برای درمان شوره سر شدید، درمان سریع شوره سر، درمان شوره سر چرب راه هایی مانند درمان شوره سر با روغن زیتون و درمان شوره سر با سرکه سفید یا استفاده از شامپو ضد شوره سلنیوم سولفاید، شامپو ضد شوره پرژک، شامپو ضد شوره کلیر که بسیاری از پزشکان شاید توصیه کنند وجود دارد ولی را‌ه‌های برطرف کردن شوره سر بسیار ساده و اغلب ارزان هستند، در ادامه با کلینیک کاشت مو همراه باشید تا به معرفی برخی از این راه‌حل ها بپردازیم.

درمان شوره سر-کلینیک کاشت مو

جوش شیرین

جوش شیرین اثرات بسیار قوی بر شوره سر دارد به طوریکه استفاده دوره ای از آن میتواند تا حد زیادی شوره سر را برطرف کند. نحوه استفاده و مصرف جوش شیرین نیز نیاز به پیچیدگی های خاص و دشوار ندارد و فقط کافیست یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و از آن به عنوان شامپو استفاده کنید.
سرکه سیب

اسید موجود در سرکه سیب باعث میشود تا کپک‌ها و شوره‌های فعال روی پوست سر از بین بروند. سرکه سیب و آب گرم را به طور مساوی با یکدیگر ترکیب کنید سپس آن را روی موهای خشک خود ماساژ دهید و به ملایمت موهای خود را جابجا کنید، توجه داشته باشید که این راه حل زمانی موثر واقع خواهد شد که سرکه سیب تمام پوست سر شما را پوشش دهد. پس از ۵ الی ۶ دقیقه که پوست سر خود را به سرکه سیب آغشته کردید آبکشی کنید. پیشنهاد می‌شود برای رفع کامل شوره سر این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
آسپرین

آسپرین حاوی یک ماده‌ای تحت عنوان اسید سالیسیلیک است که در بسیاری از شامپوها از آن برای مهار کردن شوره سر استفاده می‌کنند. پیشنهاد میشود برای کنترل شوره سر، هر دو پودر آسپرین و شامپو را با یکدیگر ترکیب کرده و روی سر خود ماساژ دهید، توجه داشته باشید این شامپوی آغشته به پودر آسپرین میبایست به مدت ۲ دقیقه روی پوست سر شما باقی بماند.

روغن نارگیل

 این روغن به طور موثر در درمان شوره سر مورد استفاده قرار میگیرد و توصیه تمامی پزشکان برای رفع این عارضه استفاده از روغن نارگیل قبل از حمام به مدت ۱ ساعت هستند. برای این منظور توصیه شده که یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با سطح پوست سر خود ترکیب کنید و بگذارید تا تمامی قسمت های مو و پوست سر شما به این روغن آغشته شود.
لیمو

فقط کافیست دو قاشق غذاخوری آب لیمو را به سطح پوست سر خودتان برسانید تا متوجه اثرات جادویی این میوه شوید، لیمو از دیرباز به عنوان یکی از اصلی ترین درمانهای طبیعی برطرف کردن شوره سر در جوامع مختلف مورد استفاده قرار میگرفته است. توصیه شده که یک قاشق مرباخوری آب لیمو را با یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را به سطح پوست سر خود ماساژ دهید و پس از گذشت ۴-۵ دقیقه سر خود را آبکشی کنید. این کار را روزانه تکرار کنید تا بعد از گذشت یک هفته شوره سر برای همیشه از سر شما جدا شود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا با اثر خنک کننده‌ای که دارد باعث باز شدن منافذ پوستی سر شما میشود که به موجب آن باعث از بین رفتن کپک ها و شوره‌های ایجاد شده روی سر شما میشود. امروزه هم میتوان آلوئه ورا را به طور مستقیم استفاده کرد و هم میتوان حین استحمام از شامپوهای با اسانس آلوئه ورا برای جلوگیری از شوره سر بهره مند شد.

سیر

سیر، این میوه شگفت انگیز که حکیم و طبیب بزرگ ایران زمین ابوعلی سینا نیز سالیان پیش از آن برای درمان ریزش مو و مستحکم‌تر کردن ریشه‌های مو تجویز کرده بود میتواند تا حدود زیادی به برطرف کردن شوره سر شما کمک کننده باشید. سیر با خواص ضد قارچی که دارد برای از بین بردن باکتری که باعث شوره سر هستند بسیار موثر است.
روغن زیتون

ماساژ دادن مو با روغن زیتون یا روغن نارگیل که پیش تر به آن اشاره کردیم قبل از خواب بسیار موثر است، به طوریکه پیشنهاد شده قبل از خواب با آغشته کردن موهای خود به روغن زیتون و ماندن آن روی پوست سرتان به مدت ۷ تا ۸ ساعت باعث استحکام بیشتر ریشه‌های موی شما میشود و تا حد زیادی باعث از بین رفتن قارچ های ایجاد شده روی سطح پوست شما میشود.

کلینیک کاشت مو در راستای مراقبت از موها پس از ارائه خدمات درمان ریزش مو، پیوند مو، کاشت مو، کاشت ابرو و ... مقالاتی را تحت عنوان مراقبت مو برای شما در نظر گرفته تا بدون نیاز به مراجعه به پزشک در صورت خفیف بودن مشکل آن را از راه های سنتی و گیاهی درمان نمایید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید