مزایای کاشت مو به روش PRP

کاشت مو به روش PRP

روش کاشت مو PRP، روشی کاملا طبیعی، مدرن، بدون نیاز به جراحی، مناسب برای مردان و زنان و نیز جایگزین روش های درمانی مورد استفاده برای درمان ریزش مو یا روش های بازسازی، پیوند مو و ابرو است. این روشی است که از خون مراجعه کننده برای درمان استفاده می شود. در این روش، پلاسما غنی از پلاکت با استفاده از سوزنی نازک به جمجمه تزریق می شود. سپس فاکتورهای رشد موجود در پلاکت ها کار خود را انجام می دهند و باعث تحریک پوست سر شده و رشد به صورت طبیعی آغاز می گردد. نتیجه این روش افزایش اعتماد به نفس و موی سر پر پشت تر و سالم تر است.

مزایای کاشت مو به روش PRP

از دیگر مزیت های این روش این است که با اینکه در این درمان برای دسترسی به نتیجه مطلوب نیاز به جلسات بیشتری است، هزینه نسبتا پایین در مقایسه با سایر روش های کاشت مو می باشد. از روش کاشت مو PRP برای بهبود برخی از دیگر روش های کاشت مو نیز استفاده می شود و نتایج حاصل از ان بسیار امیدوار کننده هستند.

مزایای روش PRP

1-    روش ساده بدون نیاز به جراحی

2-    تزریق چند باره؛ انجام پروسه حدودا 60 الی 90 دقیقه به طول می انجامد.

3-    نتایج قابل اتکا و نیز ایمنی بالا روش

4-    دوره بازیابی بسیار سریع

5-    حاصل شدن ظاهری زیبا و طبیعی بدون عوارض

عدم استفاده از مسکن های قوی یا بیهوشی کامل از مزیت های دیگر این روش است. با این حال به دلیل طبیعی بودن فرایند درمان ممکن است حین تزریق کمی درد در فرد مشاهده شود. بهتر است قبل از درمان این موضوع با بیمار مطرح شود که آیا قادر به تحمل درد است یا می خواهد بیهوش شود. پیشنهاد می شود در افراد حساس برای اجرای بهتر درمان و نیز برای اینکه فرد هیچ دردی احساس نکند، فرد بیهوش شود.

مزایای PRP

مزیت دیگر این روش عدم وجود عفونت یا انتقال بیماری های خاص است. به دلیل اینکه از پلاسمای خون شخص بیمار برای این روش استفاده می شود، هیچ عوارض جانبی و مشکلات پس از درمان برای فرد به وجود نمی آید. بنابراین خیالتان از بابت عوارض کاشت مو به روش PRP راحت باشد. در واقع پلاکت هایی از بدن فرد گرفته می شوند مدافعان طبیعی بدن در برابر عفونت ها هستند. در نتیجه به ندرت مشکلاتی مشاهده می شود.

از مزایای دیگر این روش دوره نتیجه دهی نسبتا کوتاه تری به نسبت سایر روش ها است. با این حال در برخی مواقع برای اینکه نتیجه مطلوب تر حاصل شود پس از 3 الی 6 ماه اقدام به تزریق دوباره انجام می شود.

در ابتدای استفاده از این روش، پزشکان قادر به تضمین دهی در مورد نتایج قطعی نبودند، اما با گذر زمان می توان این طور برداشت کرد که تقریبا تمامی درمان های صورت گرفته موفقیت آمیز بوده و نتایج قابل قبولی بدست آمده است. تصمیم استفاده از روش کاشت مو PRP بر عهده بیمار است و فرد باید پس از مشاوره با متخصص درباره این روش نظر دهد. در ایمن بودن این روش شکی نیست و تزریق پلاکت ها در جمجمه و دقیقا در جایی که نیاز به رشد است صورت می گیرد، از این رو اثری از جای تزریق مشاهده نمی شود.

مزیت دیگر این روش این است که می توان همزمان از پروسه دیگری در کنار این روش استفاده کرد تا نتایج مناسب تری حاصل گردند. می توان گفت اغلب محققان توصیه کرده اند تا از روش کاشت PRP به عنوان مکمل برای سایر روش های کاشت مو و ابرو استفاده کنند. می توان از این روش در کنار روشهای ماینوکسیدیل و DHT استفاده کرد، مخصوصا در بیمارانی که نمی توانند اثرات جانبی حاصل از این روش ها را تحمل کنند.

با وجود بیان تمامی این مزایا و نیز اثبات آنها، و همچنین استفاده از PRP در سایر حوزه های درمانی، همچنان پزشکان مشغول تحقیقات بیشتر بر روی این روش درمانی از کاشت مو هستند.