عوارض کاشت مو به روش PRP

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 1 از 5 (از 2401 رای)

روش کاشت مو PRP روشی درمانی بدون جراحی برای بیمارانی است که نیاز به تحریک رشد موهای خود به دلیل ریزش زیاد دارند. تکنولوژی ها و تحقیقات علمی اخیر جامعه درمانی جدیدی براساس درمان و ترمیم مو به وجود آورده اند که یکی از اساس مهم و ارکان آن روش PRP می باشد. در نتیجه این مطالعات و پژوهش های علمی، مشخص شد که روش کاشت مو PRP روشی کاملا طبیعی است که به منظور کاشت مو، کاشت ابرو، حفاظت از پوست و زیبایی بکار می رود.

عوارض کاشت مو به روش PRP

با وجود اینکه مطالعات در این موارد به ندرت چاپ و انتشار یافته اند، اما تحقیقات وسیعی برای بررسی اثرات جانبی و عوارض ناشی از این روش صورت گرفته است. با اینحال همچنان انجمن ترمیم و بازسازی مو همچنان به استفاده گسترده از این روش برای کاشت مو و ابرو اصرار می ورزد. خون انسان حاوی سلول های بنیادی مزانشیمی است و فاکتورهای حیاتی در آن وجود دارد که عامل اصلی رشد، تولید دوباره بافت ها و نیز ترمیم آنها هستند. مقالات و تحقیق های انتشار یافته کمی از این روش در آمریکا و اروپا وجود دارند، با این حال در همه آنها ایمنی و کاربردی بودن روش PRP به اثبات رسیده است. براساس تحقیقات صورت گرفته بر روی این روش در آپریل 2015 مشخص شد که هیچ عوارض جانبی عمده ای در صورت اجرای این درمان در بیمار مشاهده نگردیده است. روش PRP از سال 1987 استفاده می شده و روش تازه ای نیست. در گذشته از این روش برای درمان بافت های آسیب دیده مثل استخوان ها و مفاصل استفاده گردیده است. همچنین سابقه استفاده از این روش در ارتوپدی، جراحی های دهان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک و زیبایی و درمان های ورزشی وجود دارد. در تحقیقاتی دیگر تاثیر و ایمنی روش کاشت مو PRP در جلوگیری از ریزش بررسی شده است، با این وجود در هیچ یک از این تحقیقات اثرات جانبی جدی گزارش نشده است.

عوارض روش PRP

نبود گزارشات دال بر وجود هیچ گونه عوارض جانبی در PRP، نشانگر این حقیقت است که این روش کاشت مو از ایمنی بالایی برخوردار می باشد. در واقع به دلیل اینکه از خون شخص بیمار برای درمان استفاده می شود، پزشکان و محققان را قانع کرده است که روش PRP روش طبیعی بدون هیچ گونه مشکلات و عوارض جانبی است و در درمان ریزش مو و بازسازی و ترمیم بسیار موثر می باشد. با این حال به دلیل اینکه استفاده از این روش در مراحل اولیه خود قرار دارد، نمی توان ادعا کرد روش PRP می تواند جایگزین روش  DHT شود و تایید FDA را بگیرد. تمامی محققین بر این باورند استفاده از روش کاشت مو PRP روشی مطمئن برای مبارزه با الگوهای ریزش مو در مردان و زنانی است که از این مشکل رنج می برند.

بیمارانی که سابقه مصرف بیش از حد سیگار، مشروبات الکلی و مواد مخدر را دارند نباید این درمان را انجام دهند. همچنین در افرادی که بیماری های سندرم اختلال پلاکت، thrombocytopenias، hypofibrinogenaemia، ناپایداری همودینامیک، عفونت، عفونت های حاد و مزمن، بیماری های مزمن کبدی، درمان آنتی کلاژن، بیماری های مزمن پوستی و یا سرطان، اختلالات در سوخت و ساز بدن و اختلالات سیستمیک شناسایی شود نباید اقدام به این درمان کنند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید