قبل از لیزر موهای زائد به چه نکاتی باید توجه کرد

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

نکات مهم در انجام لیزر موهای زائد

بخش زیادی از مراجعاتی که به کلینیک های پوست و مو و مراکز انجام لیزر صورت می‌گیرد، به منظور، لیزر مو های زائد می باشد. لیزر موهای زائد نیازمند رعایت نکاتی قبل از عمل می باشد. اما عمده ی افرادی که برای این منظور مراجعه می نمایند از اطلاعات کافی، برخوردار نمی باشند. در همین راستا این مقاله با هدف آشنایی با نکات لازم قبل از لیزر موهای زائد، تدوین شده است.

*اولین نکته قبل از لیزر موهای زائد

اولین نکته ای که قبل از لیزر باید توجه کنید این است که با پزشک خود مشورت نمایید و نظرات پزشک متخصص را نسبت به نظرات سایرین ارجح بدانید. زیرا افراد مختلفی که از لیزر موهای زائد استفاده می کنند، نتایج مختلفی را می گیرند و هر یک، تجربه خاص خود را دارند. زیرا جنس پوست و موی افراد مشابه نیست و لیزر درمانی نیز برای همه ی پوست ها و موها به یک شکل جواب نمی‌دهد. تنها پزشک شما می تواند تشخیص دهد که لیزر برای شما مناسب است یا خیر. در جلسه ای که با پزشک خود دارید، سوابق پزشکی خود را به طور کامل تشریح کنید به ویژه در صورت ابتلا به هر گونه بیماری و حساسیت های پوستی و همچنین روش هایی که برای حذف موهای زائد استفاده می کنید را بیان نمایید زیرا بیان این نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد بسیار مهم می باشد. از پزشک خود بخواهید که در مورد مزایا، خطرات احتمالی لیزر برای شما توضیح دهد. هم چنین انتظارات خود از لیزر را برای او بیان کنید تا شما را راهنمایی کند.

لیزر موهای زائد صورت

واقعیت این است که برخی از افراد انتظار دارند با یک جلسه لیزر مو های زائد، معجزه رخ دهد. در حالی که باید کاملاً واقع بینانه و منطقی باید یا این مسئله برخورد کرد و پذیرفت که در برخی موارد این پروسه کاملاً زمان بر خواهد بود و باید جلسات آن تکمیل گردد.

* دومین نکته قبل از لیزر موهای زائد

دومین نکته مهم قبل از لیزر موهای زائد این است که از شش هفته قبل از شروع جلسات لیزر درمانی باید از اپیلاسیون و واکس موها اجتناب نمایید. علت این دستور قبل از عمل، نحوه ی عملکرد لیزر می باشد. به این معنی که لیزر، وظیفه ی تخریب فولیکول های مو را بر عهده دارد بنابراین در زمان لیزر مو های زائد باید این فولیکول ها وجود داشته باشند تا عمل لیزر مو های زائد، نتیجه بخش باشد. اگر شما در این بازه ی شش هفته ای قبل از لیزر موهای زائد، اپیلاسیون و وکس نماید، در واقع این فولیکول ها را از بین برده اید. تنها روشی که برای حذف موهای زائد قبل از لیزر درمانی باید انجام شود شیو کردن با استفاده از تیغ و ژیلت می باشد.

لیزر موهای زائد زیر بغل

*سومین نکته قبل از لیزر موهای زائد

نکته بعدی که لازم است قبل از لیزر مو های زائد مورد توجه قرار بگیرید، پرهیز از برنزه کردن یا آفتاب گرفتن می باشد. این مورد نیز مشابه مورد قبلی، به نحوه عملکرد لیزر مربوط می شود. در واقع پالس لیزر، رنگدانه های تیره در موهای شما را مورد هدف قرار می دهد تا با نابودی فولیکول ها، سبب از بین رفتن موهای زائد شود. اما زمانی که پوست شما برنزه شود، تیرگی حاصل از برنزگی مانع از آن می شود که لیزر پوست و موی شما را به درستی از هم تشخیص دهد و بدین ترتیب نتیجه مطلوب را از لیزر موهای زائد نخواهید گرفت.

لیزر موهای زائد صورت

عارضه دیگری که ممکن است ایجاد شود، سوختگی پوست شما است. زیرا ممکن است لیزر پوست شما را به اشتباه مورد هدف قرار دهد. اجتناب از برنزه کردن را از چهار هفته قبل از عمل رعایت نمایید.

*چهارمین نکته قبل از لیزر موهای زائد

متقاضیان لیزر موهای زائد، باید توجه داشته باشند زمانی که برای لیزر به کلینیک های پوست و مو و یا بهترین مرکز لیزر موهای زائد مراجعه می نمایند و درباره قیمت و هزینه لیزر موهای زائد مطلع شوند و همچنین پوست آنها نباید هیچ گونه التهابی داشته باشد به همین خاطر از استعمال هر آنچه که سبب التهاب و قرمزی پوست می شود خودداری نمایید. از جمله استعمال عطر، اسپری، خوشبو کننده، مام و مواردی از این دست. پوست باید کاملاً شسته و عاری از هرگونه موادی باشد. قبل از عمل لیزر نیز پوست خود را با آب شستشو دهید و سپس آن را به صورت کامل خشک کنید و برای لیزر آماده کنید.

*پنجمین نکته قبل از لیزر موهای زائد

به عنوان پنجمین نکته قبل از انجام لیزر باید به منع مصرف هرگونه قرص رقیق کننده خون مانند آسپرین اشاره کرد. البته این ممنوعیت شامل داروهای گیاهی با همین خاصیت نیز می باشد. قرص های ضد التهاب را نیز قبل از عمل لیزر مصرف نکنید. البته این موارد را به صورت دقیق تر از پزشک خود بپرسید.

لیزر موهای زائد چانه

بدین ترتیب با رعایت موارد مذکور، و در صورت تشخیص پزشک متخصص، می توانید برای انجام عمل لیزر به یکی از کلینیک های پوست و مو و مراکز لیزر مراجعه نمایید. کلینیک لیزر موهای زائد نیز با برخورداری از مجرب ترین پزشکان، آماده ارائه ی خدمات به شما می باشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با پزشکان متخصص کلینیک مشاوره بگیرید .


 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید