نکاتی در رابطه با کاشت مو در خانم ها

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

نکاتی در رابطه با کاشت مو در خانم ها

ریزش مو در خانم ها نیز همانند آقایان رخ می دهد و روز به روز بر تعداد زنانی که دنبال یافتن روش های درمان دارویی و یا جراحی مناسب برای خویش می باشند افزوده می گردد. دیگر از زمانی که خانم ها میلی به جدی گرفتن ریزش موی خود نداشته و یا آن را پدیده ای اجتناب ناپذیر ناشی از افزایش سن می دانستند سال های زیادی گذشته است.
امروزه پیوند موی طبیعی به عنوان یکی از روش های درمانی ریزش مو در خانم ها به ویژه در کسانی که ریزش موی آنها اساس ژنتیکی و ارثی دارد شناخته شده است. به این نوع از ریزش مو" ریزش مو با الگوی زنانه " گفته می شود که همانند" ریزش مو با الگوی مردانه" ژنتیکی بوده و جنبه فامیلی دارد. این نوع از ریزش مو شایع ترین فرم ریزش موی دائم شناخته شده در خانم ها می باشد.
طاسی با الگوی زنانه FPHL نامیده می شود. شیوع FPHL شایع تر از آن است که تصور می شود.
دو اوج زمانی برای بروز طاسی زنان وجود دارد: دهه ی سوم و پنجم زندگی. مواردی که زودتر شروع می شود شدیدتر است و این امر باید در کاشت مو در زنان جوان مد نظر باشد. پیش از اقدام به کاشت مو در زنان باید با اخذ شرح حال مناسب و معاینه ی دقیق، غربالگری screening انجام شود و در افرادی که نشانه یا علامتی به نفع بیماری های غدد درون ریز یا امراض پوستی وجود دارد بررسی های تکمیلی توسط خود پزشک یا پزشکان مشاور انجام گیرد. حتی گاهی استرس روانی یا جسمی شدید، موقتاً به ریزش موهای سر منجر می شود.
تا زمانی که علت اصلی و چگونگی تداوم ریزش مو در یک خانم ( از لحاظ دائمی و یا موقتی بودن ریزش موها) با اطمینان تشخیص داده نشود، نمی بایستی هیچ گونه اقدام درمانی انجام گردد. در درمان ریزش موی موقت از پیوند موی طبیعی استفاده نمی گردد. به عبارت دیگر استفاده از پیوند موی طبیعی و یا سایر روش های جراحی به هیچ وجه نبایستی در درمان ریزش موی موقتی به کار گرفته شوند.
پس از این که مشخص گردید که دلیل نازکی موهای یک خانم، ریزش مو با الگوی زنانه بوده و علت دیگری ندارد پیوند مو بایستی به عنوان یک درمان مد نظر قرار گیرد.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید