قیمت کاشت ابرو چگونه تعیین می شود

گرانی و ارزانی یک محصول، راه منصفانه ای برای مقایسه نیست. زیرا قیمت‎ها‎ براساس کیفیت، کارایی، دوام و مواردی از این دست، مشخص می‎شوند. هزینه کاشت ابرو نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. از سوی دیگر، گران بودن کاشت ابرو در یک کلینیک، دال بر کیفیت بالای آن نیست. همچنین نباید بدون بررسی و تحقیقات اولیه، ارزان بودن کاشت ابرو در یک کلینیک را دلیلی برای انجام این کار دانست. گاهی پزشک به شرایط اقتصادی بیماران توجه دارد و از اینرو قیمت را کمتر محاسبه می‎نماید.

از نظر بسیاری، کاشت مو هزینه زیادی دارد. این در حالی است که باید تمامی جوانب را سنجید. هزینه‎ها‎ی دوره نقاهت، داروهایی که پزشک تجویز می‎کند، دستگاه‎ها‎یی که برای پیوند مو استفاده می‎شود و ... همگی در تعیین هزینه کاشت مو موثر هستند. در زیر به بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت کاشت ابرو می‎پردازیم.

هزینه کاشت و پیوند ابرو

اگر هزینه محاسبه شده برای کل مراحل پیوند و کاشت ابرو محاسبه شود، شامل دستمزد جراح، هزینه تجهیزات، داروی بیهوشی، هزینه‎ها‎ی مرتبط با مراقبت‎ها‎ی در حین کاشت و پس از کاشت می‎باشد. در کاشت با روش FUE، پزشک بر اساس تعداد گرافت هزینه را محاسبه می‎کند که هزینه آن بیشتر می‎شود. علاوه بر این، کاشت و پیوند مو بسته به میزان موهایی است که کاشته می‎شود. از آنجا که این فرایند، برای زیبایی انجام می‎شود و در سلامت جسمی تاثیر زیادی ندارد، لذا بیمه، هزینه‎ها‎ی آن را تقبل نمی کند و شخص باید خود برای پرداخت آنها اقدام نماید.

عوامل تاثیرگذار بر کاشت ابرو عبارتند از میزان و حجم موهای برداشته شده ، که هر چه این میزان بیشتر باشند، هزینه کاشت ابرو و پیوند ابرو نیز افزایش می‎یابد. گاهی نیز، کاشت مو با جلسات مقدماتی همراه است. این جلسات به منظور تحلیل پوست سر تشکیل و تعداد گرافت‎ها‎ تعیین می شود. اما بصورت رایگان بوده و هزینه ای برای آنها در نظر گرفته نمی شود و تنها زمانی که عمل پیوند صورت می‎گیرد، هزینه آن نیز دریافت می‎شود. از سوی دیگر نمی توان از نقش تجهیزات پزشکی برای پیوند مو غافل شد. در حالی که برخی از کلینیک‎ها‎ از تجهیزات مدرن استفاده می‎کنند، هزینه بالاتری نیز اخذ می‎نمایند. در این کلینیک‎ها‎ به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا و پرداخت‎ها‎یی که جهت خرید این تجهیزات صورت می گیرد، هزینه کاشت مو افزایش می‎یابد.

تعیین هزینه کاشت ابرو بر اساس تعداد گرافت‎ها‎

بزرگی و کوچکی محلی که برای کاشت مو در نظر گرفته می‎شود، تاثیر زیادی بر هزینه فرایند کاشت دارد. همچنین نوع گرافت‎ها‎یی که برای آن انتخاب می‎شوند، باید ظاهر طبیعی و واقعی داشته باشند. به همین دلیل، طبیعی بودن گرافت‎ها‎ می‎تواند در تعیین هزینه کاشت ابرو تاثیر گذار باشد. یک توصیه مهم، خودداری از کاهش کاشت گرافت است. چرا که برخی از مراجعین قصد دارند تا هزینه کمتری برای کاشت مو پرداخت کنند و درخواست کاشت گرافت‎ها‎ی کمتری می‎کنند. این امر موجب می‎شود تا موهای کمتری کاشته شود و نتیجه کار مطلوب نباشد.

تخصص و تجربه پزشک در کاشت ابرو

در هر کار، عامل و کارگزار نقش مهمی را ایفا می‎کنند. در فرایند کاشت مو به هر میزان که پزشک به عنوان کارگزار، تخصص و تجربه بیشتری داشته باشد، پیوند و کاشت ابرو نیز بهتر انجام می‎شود. گاهی شهرت پزشکان موجب افزایش قیمت کاشت مو می‎شود. اما این امر تنها یک پارامتر عرفی بوده که در جامعه متداول شده است. در واقع در کنار شهرت، توانایی، تجربه و تخصص پزشک نقش مهمتری را در تعیین قیمت کاشت ابرو ایفا می‎کند. 

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید