15 غذا برای داشتن پوست روشن و موی سالم

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 1/3 از 5 (از 2428 رای)

آیا آماده‌اید پوست و موی بهتری داشته باشید؟ مطمئناً بله. امروزه تحقیق نشان می‌دهد که می‌توانید صرفاً با انتخاب غذاهای ویژه، بر ظاهر خود اثر گذارید. رشد (و ریزش) مو ، تولید کالوژن پوست و تعادل هورمون مرتبط با غذاهای مصرفی می‌باشند.

 جوانسازی پوست

اولین چیزی که باید بدانید این است که همیشه بر روی مواد غذایی غنی و سالم تمرکز نکنید حتی اگر تلاش می‌کنید تا خودتان را لاغر کنید. کایرا فوی متخصص تغذیه‌ی تورنتو بیان می‌کند که «بدن ما نمی‌داند کالری چیست. درک این امر در رابطه با خوردن غذاهای کامل مهم است زیرا که آنها دربردارنده‌ی مقادیر زیادی مواد مغذی، مواد شیمیایی و آنزیم می‌باشند که به صورت هماهنگی با هم کار کنند تا ما را سالم نگه دارند.»

مواردی که بایستی استفاده کنید تا پوستی زیبا و روشن داشته باشید در زیر نشان داده می‌شوند:

ماهی چرب

ماهی‌هایی که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند، مزایای زیبایی زیادی شامل پوست روشن و موی درخشان دارند. حدود سه درصد از مو از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل می‌شود. آنها در غشاهای مو روی پوست سر شما و در روغن‌های طبیعی وجود دارند که پوست و موی شما را به صورت آب‌دار حفظ می‌کنند. فوی بیان می‌کند که در حالی که ماهی قزل‌آلا معمولاً یک انتخاب برتر است با این حال ماهی اسقومری، سادین و کولی حتی بهتر هم می‌باشند. این ماهی‌ها عالی هستند زیرا که در پایین زنجیره‌ی غذایی قرار دارند از این رو آنها برای مدت زمان طولانی زنده نمی‌مانند که بدین معناست که سم‌هایی همانند جیوه نمی‌توانند در آنها انباشته شوند.

فلفل‌ قرمز

آیا می‌دانید که فلفل‌های قرمز بیشتر از خانواده پرتقال دربردارنده ویتامین C می‌باشند؟ جولیا کارول متخصص امراض پوست شرکت نهاد کامپس تورنتو بیان می‌کند که ویتامین C یک پیشماده برای تولید کالوژن برای جوانسازی پوست است و یک ضداکسنده می‌باشد. زمانی که نور به صورت شما می‌تابد، رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کند این رادیکال‌ها در درون پوست شما حرکت می‌کنند و منجر به آسیب به DNA می‌شوند که منجر به پیری می‌شود. ضداکسنده‌ها خود را به رادیکال‌های آزاد می‌چسبانند و آنها را خنثی می‌کنند به نحوی که نتوانند هیچگونه آسیبی وارد کنند. تغذیه با فلفل قرمز باعث می‌شود که پوست شما جوان‌تر بنظر برسد.

اسفناج

اسفناج نه تنها به شما قدرت می‌دهد بلکه یک ماده غیر عصبانیت نیز می‌باشد. برطبق کیمبرلی سیندر، متخصص هنرمندان، اسفناج غنی از بتاکاروتین است که به ویتامین A ضد پیری قدرتمندی تبدیل می‌شود. این ماده مغذی برای حفظ رطوبت مناسب پوست مهم است، به منع چین و چروک و از بین بردن پوست مرده کمک می‌کند. برای جذب مناسب، اسفناج را با غذایی که غنی از ویتامین C باشد، ترکیب کنید. سعی کنید لیمو را روی یک سالاد اسفناج خانگی فشار دهید.

نارگیل

آب نارگیل یک عامل آب‌دهی طبیعی و عالی است و حاوی پتاسیم است. پتاسیم الکترولیتی است که به حرکت مواد مغذی به درون سلول‌های شما کمک می‌کند. روغن نارگیل که غنی از چربی‌های سالم، ویتامین E و K و مواد معدنی است، یکی از بهترین مواد مغذی طبیعی برای موی شما می‌باشد که رشد و روشنایی را با مرطوب‌سازی پوست، افزایش می‌دهد. همچنین خیلی در کاهش اتلاف پروتئین هنگام استفاده به عنوان اصلاح پیش‌شستشو موثر است. اتلاف پروتئین ممکن است رشته‌ها را ضعیف و آسیب‌پذیر سازد. شما می‌توانید هنگام استفاده از روغن سبزیجات، روغن نارگیل را جایگزین کنید. دارای نقطه دود بالا است که بدین معناست که برای پخت و پز با دمای بالا، عالی است.

روغن آووکادو

ما همه پیامی در مورد مزایای خوردن آووکادو دریافت می‌کنیم؛ امروزه این روغن خیلی مورد توجه قرار گرفته است. آووکادوها دربردارنده مقادیر زیادی ویتامین A، D و E و اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند که یکی از قالب‌های سازنده پوست سالم است که خیلی متمرکز در این روغن می‌باشد. تمام این مواد مغذی پس از اینکه به صورت روتین به رژیم غذایی اضافه شوند، به یکنواخت کردن پوست کمک می‌کنند. روغن آووکادو دارای نقطه دود بالایی است که به اندازه کافی فرار است تا هنگام سرخ کردن سبزیجات یا در سوپ سرد تابستانی بکار رود.

تخم مرغ

خواه اینکه تمایل داشته باشید تهم مرغ را به صورت نیمه پخته برای صبحانه یا به صورت پخته و روی سالاد میل کنید، با این حال تخم‌مرغ‌ها خیلی به موی سالم کمک می‌کنند. یکی از اجزاء کلیدی آنها سولفور است که یک ماده مغذی ضروری است که به همه چیز از جذب ویتامین B برای کبد کمک می‌کند. سولفور نیز برای تولید کالوژن و کراتین ضروری است که به ساخت و حفظ چهره‌ی شفاف، ناخن‌های قوی و پوست روشن کمک می‌کند.

سیر

سیر که واقعاً یکی از بهترین داروهای طبیعت است همچنین به منع شکافت‌ها و حفظ پوست صاف کمکمی‌کند. برای بیشترین استفاده از ترکیبات آنتی‌بیوتیک طبیعی آن، بهتر است تا سیر را خرد یا تکه‌تکه کرد و چند دقیقه روی یک ظرف قرار داد و سپس آن را پخت.

گردو

گردو دارای اسیدهای چرب امگا 3 و و امگا 6 می‌باشند که به بدن در حفظ رطوبت کمک می‌کنند و ظاهری درخشان و سالم به موی شما می‌دهند. محتوی پروتئین گرد به توسعه فولیکل‌های مو کمک می‌کند و آنها را پرتر و قوی‌تر می‌کند.

گوجه‌ فرنگی

فواید گوجه‌فرنگی‌ها، ابرقهرمانان مراقبت از پوست می‌باشند و از پوست شما به خاطر محتوی ضداکسنده قوی خود، در مقابل آسیب آفتاب حفاظت می‌کنند. یک مطالعه اخیر ارائه شده در انجمن پزشکی رویال لندن نشان داد که زنانی که پنج قاشق خمیر گوجه فرنگی استاندارد با 10 گرم روغن زیتون به مدت 12 هفته مصرف می‌کنند، بهبود زیادی در توانایی پوست خود برای حفاظت در مقابل آسیب UV نشان داده‌اند.

پوست سالم

دانه‌های کدو

این عجایب کوچک سرشار از روی و ویتامین‌های A و K و اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند که تمام آنها برای ساخت ساقه موی سالم ضروری می‌باشند. آنها همچنین غنی از اسیدهای چرب و ویتامین C می‌باشند که برای تولید سبوم مهم می‌باشند.

سبزیجات خانواده کلم

تمام سبزیجات برای سلامت ما عالی هستند اما خانواده کلم یکی از دست کم گرفته‌ شده‌ ترین سبزیجات می‌باشند. آنها خیلی غنی از ویتامین C می‌باشند که یک ضداکسنده اصلی است که با سم‌ها مقابله می‌کند. اگر شما تلاش می‌کنید تا وعده‌های خام بیشتری را مصرف کنید، سعی کنید این ساندویچ سنتی را مصرف کنید: گردوها را با ادویه و چند ظرف تاماری با سالسا و برگ‌های کلم خام ترکیب کنید.

شاهدانه

دانه‌های شاهدانه از 30 درصد پروتئین خالص و گستره کاملی از آمینواسیدها و اسیدهای چرب پایه ساخته می‌شوند که برای حفظ ساختار پوست ضروری می‌باشند. شما می‌توانید یک قاشق را بر روی حبوبات بپاشید یا از روغن دانه‌های شاهدانه استفاده کنید یا آن را به صبحانه خود اضافه کنید. برطبق یک مطالعه‌ی ذکر شده در ژورنال درمان پوست‌شناسی، علائم خشکی و خارش پوست به میزان زیادی پس از استفاده از روغن دانه‌ی شاهدانه به مدت 20 هفته به میزان یک الی دو قاشق غذاخوری در روز بهبود یافتند.

اناناس

این میوه‌ی شیرین غنی از ویتامین C و آنزیم بروملین است که یک نرم‌کننده پوست موثر است. نوشیدن عصاره اناناس و جویدن میوه به بدن کمک می‌کند تا کالوژن را ترکیب کند که از ساختار پوست کمک می‌کند در حالی که ویتامین C و آمینواسید به ترمیم سلول و بافت کمک می‌کنند و ظاهر جوانی به شما می‌دهند. آن را به صبحانه خود اضافه کنید.

صدف‌ها

این صدف‌های آب شور عملکردی فوق‌العاده برای پوست، ناخن و مو دارند. دکتر کارول بیان می‌کند: «آنها منبعی عالی از روی روزانه می‌باشند که واقعاً برای رشد و عملکرد سلول‌های پوست مهم می‌باشند.

جو

بخاطر موی خود بایستی جو بیشتری مصرف کنید. فوی بیان می‌کند آنها غنی از روی، بیوتین، منیزیم و پتاسیم می‌باشند. نقص این مواد مغذی کلیدی ممکن است منجر به موی شکننده‌‌تر و شکستگی موی بیشتر شوند. فوی برای یک صبحانه تابستانه‌ی عالی، جو غوطه‌ور در کوزه‌ی دهن‌گشاد را توصیه می‌کند. کوزه‌ را تا نیمه با جو پر کنید و آن را با شیر و ادویه علاقه خود پر کنید و اجازه دهید شبانه در یخچال غوطه‌ور شود. در صبح هنگام، می‌توانید توت، گردو و حبوبات را برای ارزش تغذیه‌ای بیشتر، اضافه کنید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید