درباره خطرات و عوارض کاشت مو چقدر میدانید

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 5 از 5 (از 2401 رای)

اکثر قریب به اتفاق افراد در جوامع مختلف همچنان بر این باورند که کاشت مو و یا پیوند مو، کاشت ابرو و یا مواردی که به انجام اعمال زیبایی مرتبط است میتواند برای سلامتی آنها زیان بار و خطرناک باشد، در ابتدا از شما میخواهیم که لطفا این باور را از خود دور کنید که کاشت مو یا کاشت ابرو ممکن است برای شما خطرناک باشد اگر چنین بود بسیاری از بازیگران و مجریان مطرح این کار را انجام نمی دادند اگر به کاشت موی احسان علیخانی توجه کنید خواهید دید که کاشت مو بسیار تاثیر گذار و بدون خطر است، پزشکان و جراحان عالی رتبه مستقر در کلینیک کاشت مو با به کارگیری جدیدترین متدهای پزشکی روز دنیا و همواره به روز بودن تجهیزات این کلینیک علاوه بر اینکه ظاهر شما را بنا به نظر خودتان به زیبایی و کمال مطلوب خودتان میرسانند، سلامت شما را نیز به طور مطلق به عنوان اصلی ترین وظیفه خود میدانند.

آیا کاشت مو و کاشت ابرو ممکن است خطرناک باشد

عوارض کاشت مو

پیوند مو یک روش جراحی سرپایی خارج بیمارستانی است (معمولا این عمل در کلینیک های خصوصی صورت میپذیرد). این روش در حال حاضر به عنوان یکی از امن ترین و فاقد خطرات و عوارض قابل توجه پزشکان و جراحان مختلف دنیا مورد پذیرش قرار گرفته است که معمولاً در مرکز کاشت مو یا کلینیک کاشت مو انجام می‌شود.

برخی از خطرات جزیی و عوارض موقت ناشی از کاشت موی طبیعی را ما برایتان به صورت تیتر وار عنوان می کنیم و از شما خواهشمندیم تا باور خطرناک بودن و دائمی بودن عوارض کاشت مو را به طور کلی از خود و آشنایانتان دور کنید چرا که عنوان کردیم این عوارض موقتی بوده و خطراتی که در زیر به آنها اشاره خواهد شد خطرات جزیی هستند و نمی توان از آنها تحت عنوان عوارض خطرناک یاد کرد:

نازک شدن موقتی موها (تبدیل شدن موها در زمان کوتاه به کرک)

خیلی سختگیرانه است که این عنوان را تحت عنوان یکی از خطرات کاشت مو عنوان کنیم چرا که این مورد یک عارضه بسیار کمیاب و نادر است اما از آنجایی که ما بنا را بر صداقت گذاشته ایم سعی میکنیم تا تمامی موارد را که ممکن است مراجعان ما با آنها برخورد کنند را به شما اعلام کنیم. این مورد ممکن است پس از جراحی پیوند مو برای بیمار پدید بیاید و باعث نازک شدن برخی از موهای از قبل موجود شده او شود. روند بازگشت موهای نازک به حالت طبیعی خود به چند ماه زمان نیاز دارد، پس لطفا صبور باشید.

خون‌ریزی بعد از کاشت مو

ممکن است در برخی از افراد که تمایل به کاشت مو و یا پیوند مو دارند خون‌ریزی در برخی از نواحی سر را شاهد باشند که این مورد یکی از موارد طبیعی است و با فشار ساده متوقف خواهد شد و جای نگرانی ندارد ولی خون‌ریزی مداوم عارضه‌ی نگران‌کننده محسوب می‌شود که ممکن است در کمتر از یک درصد موارد رخ دهد؛ دقت کنید در کمتر از یک درصد. در این مورد که به ندرت اتفاق میافتد به بخیه یا دوخت اضافی نیاز می‌شود.

درد؛ کاشت مو درد ندارد

 در بررسی های انجام شده و مطالعات صورت گرفته درد ناشی از جراحی پیوند مو بسیار نادر و نسبتاً کم است چرا که نیمی از افرادی که به علل مختلف به کلینیک کاشت مو مراجعه میکنند و اقدام به کاشت مو میکنند هیچ دردی را احساس نمی‌کنند و نیم دیگر نیز با مصرف مسکن و داروهای کاهنده‌ی درد برای چند روز پس از عمل آرام خواهند شد؛ پس باور درد آور بودن کاشت مو و ابرو را از خود دور کنید

بی‌حسی بعد از کاشت مو

برخی از افرادی که از بیماری ریزش مو رنج میبرد اعلام کرده‌اند که درجاتی از بی‌حسی گذرا و اجتناب‌ ناپذیر را تجربه می‌کنند. این بی‌ حسی معمولاً در ناحیه بانک موی فرد یا همان ناحیه دهنده موی فرد بروز می‌کند و در حالت کلی تقریبا به صورت میانگین بین ۳ الی ۱۸ هفته طول می‌کشد تا بهبود یابد.

سکسکه و ارتباط آن با کاشت مو

قطعا برایتان تعجب آور است اما باور کنید سکسکه یکی از عوارض احتمالی بعد از عمل جراحی کاشت مو و ابرو است که تا به امروز در بین برخی از افراد مشاهده شده است. مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در بین شماری از بیماران مراجعه کننده به کلینیک های مختلف کاشت مو مشاهده شده که تا به امروز علت ایجاد سکسکه های بعد از جراحی کاشت مو و ابرو به علت کاهش پوست سر رخ می باشد که البته افرادی که دچار این عارضه موقتی میشوند بسیار کمیاب هستند و بعید به نظر میرسد که شما یکی از آنها باشید. اما اگر خدایی نکرده با این عارضه مواجه شدید این عارضه بعد از چند ساعت یا چند روز برطرف می شود.

کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق ژل، لیفت صورت و لیزر علاوه بر اینکه هر کدام در حوزه خودشان می توانند باعث زیبایی شما باشند و در ایجاد اعتماد به نفس شما نقش به سزایی را ایفا کنند، هیچگونه خطر یا خطراتی را برای آن دسته از افرادی که اقدام به این گونه اعمال زیبایی میکنند به همراه نخواهد داشت، ما در مطالب مختلف و مطالب پیشین همین عنوان به شما برخی از خطرات و عوارضی که ممکن است ضمن این اعمال برای بیماران پدید بیایند را مطرح کردیم که ادامه سه عنوان دیگر را به این موارد اضافه میکنیم تا شما با دیدی روشن پا به کلینیک کاشت مو بگذارید.

خارش، عارضه‌ای طبیعی پس از کاشت مو

خارش عارضه‌ای است که برخلاف عوارضی که پیش‌تر به اطلاعتان رساندیم در اکثر موارد رخ می‌دهد، اما به ندرت سخت و آزاردهنده می‌شود یعنی اکثر یا بهتر بگوییم اغلب افرادی که اقدام به کاشت مو یا ابرو میکنند با مشکل خارش نواحی ترمیم مو یا پیوند خورده مواجه میشوند که در همین طیف از افراد عده‌ای بسیار ناچیز و نادر هستند که از این عارضه رنج ببرند چرا که خارش سر و نواحی ترمیم شده و پیوند خورده فقط چند روز طول می‌کشد و شامپو زدن موها و استحمام روزانه ناراحتی ناشی از آن را رفع خواهد کرد.

ورم کردن نواحی پیوند خورده پس از کاشت مو یا کاشت ابرو

تورم ناحیه جراحی شده و پیوند خورده یا ترمیم شده به ندرت پدید می‌آید اما در صورت بروز این عارضه پیشانی و اطراف چشم نیز تاثیر پذیر خواهند بود که با ماساژهای ملایم همین نواحی طی ۱ الی ۲ روز بهبود می‌یابد.

التهاب یا عفونت فولیکول مو بعد از کاشت مو

سوالی که بیشتر افرادی که میخواهند اقدام به اعمال زیبایی نظیر کاشت مو یا ابرو کنند در کلینیک های مختلف و از پزشکان مختلف میپرسند همین است که آیا ممکن است کاشت مو یا ابرو موجبات التهاب یا عفونت در نواحی را برای آن ها به همراه داشته باشد یا خیر؟ پاسخ ما به این دسته از افراد این است که التهاب یا عفونت پس از کاشت مو به ندرت و با احتمال یک در هزار اتفاق می‌افتد که البته در صورت وقوع به راحتی و با آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشکان مستقر در کلینیک کاشت مو درمان می‌شود.

زخم، آیا نواحی پیوند خورده یا کشت شده ممکن است زخم شوند؟

زخم کلوئید که از آن تحت عنوان زخم اسکار برجسته نیز یاد میشود یک زخم قرمز رنگ در نواحی کاشت و برداشت شده میباشد که به ندرت در افراد پدیدار میشود.

ایجاد کیست بعد از کاشت مو

ممکن است در بین افرادی که به کلینیک برای کاشت مو یا کاشت ابرو مراجعه می‌کنند یک یا چند کیست در منطقه گیرنده مو به وجود آید. طی بررسی و تحقیقات صورت گرفته در بین شمار زیادی از بیماران و مراجعان به کلینیک کاشت مو مشخص شده که این کیست‌ها معمولاً خود به خودی و بعد از گذشت چند هفته و بعضا بلافاصله پس از جراحی با درمان‌های مختلف، ساده و راحت ناپدید می‌شوند. کیست های مورد بحث معمولاً به قطری حدود ۲ الی ۳ میلی‌متر و در اندازه‌ی یک جوش کوچک در ناحیه پیوند خورده پدیدار میشوند که جای نگرانی را برای بیماران پدید نمی‌آورد چرا که به راحتی این کیست ها قابل رفع هستند.

در انتهای این مطلب که توسط پزشکان و اساتید مجرب کلینیک کاشت مو گردآوری شده ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که باید توجه داشته باشید که هر زمانی که قسمتی از پوست انسان بریده میشود، توسط فرآیندی به نام «فیبروز» بهبود می‌یابد و به دلیل کوچک بودن مناطق پیوند و ترمیم مو، فیبروزهای ایجاد شده ناشی از فرآیند کاشت موی طبیعی تقریباً غیر قابل شناسایی خواهند بود و دیده نمی‌شوند و به طور کلی عزیزانی که به کلینیک کاشت مو مراجعه میکنند نگرانی های را در خصوص عوارض و خطرات عنوان شده به خود راه ندهند چراکه بسیاری از مواردی که در این مطالب عنوان شد به ندرت اتفاق می‌افتند و ما سعی کردیم تا صادقانه برای شما آن‌ها را اعلام کنیم. قیمت کاشت مو، سن مناسب برای کاشت مو، عکس کاشت مو، هزینه تقریبی کاشت مو و بهترین فصل کاشت مو همه سوالاتی است که با مراجعه به مشاوران کلینیک کاشت مو می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید