مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3/5 از 5 (از 2417 رای)

برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس باید ابتدا با ویژگی های بوتاکس و موارد مصرف آن آشنا شوید. بوتاکس یکی از فرآیندهای شایعی است که این روزها در بین خانم ها و آقایان رایج شده است. در این مطلب با مراقبت بعد از تزریق بوتاکس آشنا می شویم.

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس یکی از روش های درمانی است که بیشتر جنبه آرایشی دارد و برای کاهش و یا از بین بردن چین و چروک های بدن مورد استفاده قرار می گیرد. بوتاکس از ترکیبات سم بوتولیسم ساخته شده است و از طریق فلج برخی عضلات منجر به از بین بردن چروک های بدن می شود. مکانیسم عملکرد بوتاکس از طریق شل کردن عضلات است. بوتاکس معمولا در مطب پزشکان متخصص انجام می شود و نیازی به بستری و یا بیهوشی ندارد. البته در برخی موارد و متناسب با خواست بیمار از بیهوشی موضعی هم ممکن است استفاده شود. تزریق بوتاکس یکی از روش هایی است که کاربردهای زیادی دارد به همین دلیل آگاهی از مراقبت بعد از تزریق بوتاکس اهمیت زیادی پیدا می کند. در ادامه این مطلب با مهمترین نکات درباره مراقبت بعد از تزریق بوتاکس آشنا می شویم.

تزریق بوتاکس به گونه

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد و شاید اهمیت آن با کیفیت کار انجام شده برابری کند. مهمترین اعمال برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس به شرح زیر هستند:
1- یکی از مهمترین نکاتی که درباره مراقبت بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه کنید لمس نکردن قسمت تزریق است. مخصوصا از ماساژ دادن نواحی مورد نظر حداقل تا 24 ساعت پرهیز کنید. این کار باعث می شود ماده تزریق شده به سایر نواحی پوست نیز منتقل شود.
2- بعد از تزریق بوتاکس از مصرف الکل پرهیز کنید.
3- یکی دیگر از نکات برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پرهیز از فعالیت های فیزیکی سنگین است.
4- کسانی که بعد از تزریق بوتاکس متوجه کبودی در قسمت های مورد نظر شدند می توانند از آرنیکا و یا ویتامین K استفاده کنند. 
5- یکی از مهمترین موارد برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس پرهیز از لایه برداری هایی مانند میکرودرم و سایر لایه برداری های شیمیایی است.
6- بعد از تزریق بوتاکس در صورت ناراضی بودن از نتیجه کار می توانید آن را ترمیم کنید.
7- در صورتی که بعد از تزریق بوتاکس متوجه عوارض جانبی شدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
همانطور که دیدید بعد از تزریق بوتاکس ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید به همین دلیل مراقبت بعد از تزریق بوتاکس تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار دارد. 

تزریق بوتاکس به صورت

استحمام بعد از تزریق بوتاکس

یکی از مواردی که برای مراقبت بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه کرد استحمام است که افراد زیادی با آن مشکل دارند. مسلما حمام کردن بعد از تزریق بوتاکس هیچ گونه مانعی ندارد اما نکته ای که باید به آن توجه کنید و جزو موارد مراقبت بعد از تزریق بوتاکس است گرمای زیاد آب است. بالا بودن دمای آب باعث می شود ماده تزریق شده تغییر حالت دهد و نتیجه نامطلوبی از تزریق بدست آید. بنابراین سعی کنید از ماندن در وان حمام، پاک کردن صورت با آب بسیار داغ و یا استفاده از حمام بخار پرهیز کنید. 

فعالیت های بعد از تزریق بوتاکس 

مسلما مراقبت بعد از تزریق بوتاکس تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد آن خواهد داشت و باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد. اما همه موارد به مباحث ذکر شده محدود نمی شود و باید نکات بیشتری را مد نظر قرار دهید. معمولا بیماران بعد از تزریق بوتاکس به فعالیت های عادی خود مانند حمام آفتاب و یا سونا ادامه می دهند این موارد تاثیر زیادی بر بوتاکس دارد و می تواند اثرات آن را از بین ببرد. سعی کنید به مدت 2 هفته بعد از تزریق بوتاکس در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. نیم ساعت پس از این کار باید به مدت 10 تا 15 دقیقه یک بار اجازه دهید عضلات صورت استراحت کنند. استفاده از آب انبه تاثیر زیادی بر کاهش کبودی و ورم دارد. ماده ای که برای تزریق بوتاکس مورد استفاده قرار می گیرد بین 3 تا 5 روز به فرصت احتیاج دارد تا بهترین نتیجه را نشان دهد. بیشترین نتیجه تزریق بوتاکس تقریبا بعد از 14 روز از تزریق قابل مشاهده است. 

ایجاد چین و چروک در پیشانی

خطرات احتمالی تزریق بوتاکس  

تزریق بوتاکس خطری برای مصرف کننده ندارد اما دقت کنید که یکی از مهمترین نکات در مورد تزریق بوتاکس این است که توسط پزشک متخصص و در بهترین کلینیک تخصصی و زیبایی تهران انجام شود. با مراجعه به بهترین مرکز تخصصی و زیبایی می توانید از قیمت و هزینه آن مطلع شوید. البته این روش نیز مانند بسیاری از روش های درمانی ممکن است عوارض احتمالی داشته باشد اما این عوارض بسیار کم و در واقع نادر هستند. در صورتی که بعد از تزریق بوتاکس با مشکلاتی نظیر اختلال در بینایی، ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک مانند تورم شدید و یا تنگی نفس، ضعف عضلانی و یا اختلال در بینایی و صحبت کردن مواجه شدید حتما در سریع ترین زمان ممکن به پزشک خود مراجعه کنید. از آنجایی که ماده بوتاکس باعث تضعیف و فلج عضلات می شود در اثر حرکت کردن به سایر نواحی می تواند منجر به بی حسی آن قسمت ها شود. البته این عوامل جزء عوارض احتمالی و بسیار نادر بوتاکس هستند که در صورت انجام شدن در کلینیک تزریق بوتاکس معتبر دیگر نگران این عوارض نخواهید بود. 

تزریق بوتاکس برای خط اخم

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید