افرادی که برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 2 از 5 (از 2401 رای)

چه افرادی کاندیدای تزریق بوتاکس نیستند

تزریق بوتاکس یکی از روش های جوان سازی شناخته می شود که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. برخی برای این نوع تزریق کاندید مناسبی شناخته نمی شوند که می توان به زنان باردار و شیرده اشاره کرد.

تزریق بوتاکس و منع آن برای برخی از افراد

تزریق بوتاکس امروزه یکی از موثرترین روش های جوان سازی پوست و رفع افتادگی ابروها محسوب می شود. بسیاری از افراد کاندید مناسبی برای این روش محسوب می شوند و در مقابل برخی نیز به هیچ عنوان نباید به این تزریق بپردازند. اگر قصد دارید این روش را برای زیباتر شدن پوست خود انتخاب کنید توصیه می کنیم همچنان با ما همراه باشید تا با بررسی اطلاعاتی که در ادامه به آنها می پردازیم شرایط خود را برای تزریق بوتاکس مورد ارزیابی قرار دهید. نکته مهم در رابطه با بوتاکس این است که می بایست شرایط سنی افراد قبل از تزریق آن مورد بررسی قرار گیرد. برخی از جوان ها با سن و سال کم با مواجه شدن با کوچکترین خطوط بر روی صورت خود این روش را انتخاب می کنند بدون توجه به این موضوع که کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس شناخته نمی شوند. برخی از والدین برای تشویق جوانان مخصوصاً دختر خانم های خود بوتاکس تشویقی را به آنها پیشنهاد می کنند بدون اینکه متوجه عواقب بعدی باشند. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تزریق بوتاکس به پیشانی

تزریق بوتاکس در نوجوانان

یکی از گزینه هایی که تزریق بوتاکس به هیچ عنوان به آنها پیشنهاد نمی شود قشر نوجوان جامعه می باشند. جالب است بدانید که در سال های اخیر از مراجعه کنندگان به مطب های زیبایی برای تزریق فیلر و بوتاکس نوجوانان کمتر از 18 سال می باشند. در پرس و جویی که از آنها صورت گرفته است تنها دلیل برای این تزریق بوتاکس را جلوگیری از چین و چروک های احتمالی در سال های بعدی می دانند. مسلماً این قشر از جامعه دارای پوستی لطیف و زیبا می باشند که حتی یک چروک نیز در چهره آنها دیده نمی شود. عدم اطلاع رسانی به آنها باعث این چنین تقاضایی در سن کم شده است. بوتاکس و تزریق هر گونه فیلر در کنار مزایایی که دارد از عوارضی نیز برخوردار است که در بسیاری از شرایط این عوارض سال ها بعد در فرد نمود پیدا می کنند. نوجوانانی که به مطب ها مراجعه کردند علاوه بر دلیل جلوگیری از چین و چروک پوست صورت کشیدن ابروها را دلیل بعدی عنوان می کنند که در این صورت نیز به هیچ عنوان این تزریق به آنها پیشنهاد نمی شود.

چین و چروک در پیشانی

تزریق بوتاکس در خانم های باردار و شیرده ممنوع

از افرادی که کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس محسوب نمی شوند می توان به بانوان باردار و شیرده اشاره کرد. جالب است بدانید که بسیاری از درمان ها در خانم های باردار با شرایط خاص انجام می گیرد و در برخی شرایط اصلاً صورت نمی پذیرد. همانطور که میدانید بوتاکس نوعی سم است که عضلات صورت را فلج می کند تا مانع از چین و چروک های اطراف پیشانی، دور لب و گوشه چشم شود. با توجه به این موضوع این احتمال وجود دارد که با تزریق آن به جنین آسیب جدی وارد شود. فعال شدن آنتی بادی ها در افراد باردار از دلایلی است که پس از تزریق بوتاکس می تواند سلامتی جنین را در معرض خطر قرار دهد. معمولاً قبل از این تزریق از بانوان در رابطه با بارداری و شیردهی سوالاتی می شود.

ایجاد خط در پیشانی و تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس و سیستم ایمنی بدن

اگر قصد تزریق بوتاکس را در سر می گذرانید می بایست سیستم ایمنی بدن خود را توسط پزشک و متخصص مورد بررسی قرار دهید. از افرادی که کاندید تزریق بوتاکس نیستند می توان به کسانی اشاره کرد که دارای بیماری خود ایمنی می باشند. ضعیف بودن سیستم ایمنی در اینگونه از افراد باعث می شود سلامتی آنها با خطر جدی مواجه شود. تشدید بیماری با وارد شدن هر گونه عامل جدید به بدن اینگونه از افراد از دلایلی شناخته می شود که می تواند آنها را کاندید مناسبی برای این نوع تزریق معرفی نکند؛ بنابراین با توجه به مطالبی که عنوان شد اگر این نوع بیماری را در بدن دارید توصیه می کنیم از تزریق بوتاکس خودداری کرده و قبل از انجام آن حتماً با یک متخصص و پزشک در بهترین کلینیک زیبایی در تهران با تجربه در این زمینه مشورت نمایید. و در ضمن حتما از هزینه و قیمت آن مطلع شوید .

تزریق بوتاکس به گونه

منع تزریق بوتاکس در دیگر افراد

در بحث های قبلی به چند گروه از جامعه که کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس به هیچ عنوان نبودند اشاره کردیم. در کنار آنها چند مورد دیگر نیز وجود دارند که این تزریق برای سلامتیشان بسیار خطرناک می باشد. کسانی که دچار آلرژی فصلی هستند در این لیست جای می گیرند. همانطور که میدانید عفونت های فعال در محل در برخی از افراد وجود دارد که باعث می شود برخی از درمان ها برایشان به سختی انجام گیرد. تزریق فیلر و بوتاکس نیز به این گونه از افراد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. افرادی که دچار حساسیت های پوستی هستند نیز به هیچ عنوان این تزریق برای آن مناسب نخواهد بود. در هر صورت پیشنهاد می کنیم قبل از این روش با پزشک خود مشورت نمایید.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید