درمان خانگی ریزش موی سر با سیر

میانگین امتیاز کاربران به این مقاله :
 |  امتیاز 3 از 5 (از 2404 رای)

ریزش مو یکی از دغدغه های اصلی هر خانم و آقایی است. جلوگیری از ریزش مو ارثی و درمان ریزش مو ارثی کمی سخت است ولی شاید با رعایت بهترین زمان مصرف قرص فیناستراید یا محلول ماینوکسیدیل بتوان تا حدی از آن جلوگیری میکند. راههای درمان ریزش مو در زنان با راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان متفاوت است. جلوگیری از ریزش مو با داروهای گیاهی یا مصرف شامپو برای جلوگیری از ریزش مو معمولا در مدت زمان زیادی اتفاق می افتد و زمان بر است اما مصرف مداوم آن در موارد زیادی تاثیر خود را می گذارند. 

راه های درمان خانگی ریزش مو مانند درمان ریزش مو با آب پیاز و... شاید به صورت موقتی برای شما اثر گذار باشند ولی راه حل قطعی نخواهند بود. در مواردی که با ریزش مو شدید مواجه شدید باید از داروهای ریزش مو استفاده کنید که حتما باید تحت نظر پزشک انجام شود.

اما اگر ریزش موی شما شدید نیست و می توانید به درمان های خانگی اکتفا کنید از سیر این کوچک پر فایده استفاده کنید تا علاوه بر جلوگیری از ریزش مو به تقویت موهایتان کمک کند.

درمان ریزش موی سر با سیر

سیر، میوه‌ای شگفت‌انگیز با فواید بسیار زیاد است که می­تواند مورد دیگری را به فهرست بلند کاربرد درمانی خانگی اضافه کند: درمان ریزش مو با استفاده سیر؛ در ادامه با کلینیک کاشت مو همراه باشید.

یک تحقیق منتشر شده که در در ژورنال هندی پوست، امراض دستگاه تناسلی و مطالعه بیماری ­‌های جزامی در ۲۰۰۷ چاپ شد و پژوهشی که توسط متخصصان پوست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ایران انجام شد، یافتند که استفاده موضعی از ژل سیر در نواحی که ریزش مو صورت گرفته منجر به رشد مجدد ناحیه­‌هایی از پوست سر که قبلاً طاس شده بود، کاهش اندازه­‌ی تکه­‌های طاس و افزایش تراکم مو و ترمیم مو می­‌شود.

سولوفور و سلنیوم موجود در سیر می­‌تواند به تقویت ساختار ساقه مو کمک کند، به این معنی که نه تنها به پرکردن مجدد جای موی ریخته شده کمک می­‌کند بلکه می­‌تواند موهای فعلی را هم تقویت کند. ویتامین­‌ها و مواد معدنی در هر حبه سیر هم می­‌تواند به طور طبیعی بر موهای‌تان در هنگام تقویت تاثیر بگذارد.

چگونگی استفاده از سیر برای جلوگیری از ریزش موی سر

اگر چه خوردن سیر در غذا به طرق مختلف برای سلامتی مفید است، شما از آب سیر یا روغن سیر به عنوان درمان موضعی به شکل مرهم استفاده خواهید کرد تا قدرت سیر را در درمان ریزش مو و ترمیم مو مهار کنید. در  ذیل به چگونگی کنترل آن اشاره شده است:

آب سیر و عسل برای رشد موها

آب سیر را از سر سیر یا حدود هشت حبه سیر بگیرید. برای این کار هر حبه را از پوست در بیاورید و با استفاده از دستگاه پرس سیر، آب هر حبه را  بگیرید. حدود یک قاشق چایخوری آب سیر به‌دست می‌ا‌ید. این آب سیر را با همان مقدار عسل مخلوط کنید ( که فواید سلامتی شگفت‌انگیزی دارد). مرهم حاصل را در پوست سر و موها بمالید و قبل از آب کشیدن به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند.

این کار را می­‌توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

آب سیر و روغن نارگیل برای مبارزه با ریزش مو

یک مرهم دیگر برای موها هم وجود دارد که می­‌تواند از مخلوط آب سیر و روغن نارگیل به مقدار برابر درست شود. آب سیر را از سر سیر به روشی  که در بالا گفته شد بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کنید ( روغن نارگیل را با قرار دادن بر روی کاسه پر از آب گرم، کمی گرم کنید) سپس مخلوط را روی پوست و موی سر ماساژ دهید و قبل از آب کشیدن به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند. این کار را می‌­توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

کلینیک کاشت مو متخصص در امر کاشت مو درمان ریزش مو بهترین امکانات را برای بیماران فراهم کرده تا در صورت مشاهده ریزش شدید موها به متخصصان کلینیک کاشت مو مراجعه کنند و تا با بررسی علت ریزش مو برای درمان اقدامات لازم را به عمل آورند.

نظرات کاربران

به این مقاله امتیاز دهید
با تشکر امتیاز شما می باشد
لطفا نظر خود را بنویسید